Рахнівський НВК “ЗОШ І-ІІІ ступенів, ДНЗ”
Дунаєвецької міської ради
Чотирикутники
8 клас
Урок узагальнення , систематизації
та контролю знань і умінь учнів
Машталер Тетяна Володимирівна
вчитель математики
2016
Тема уроку: «Узагальнення та систематизація набутих
знань з теми: “Чотирикутник”»
Мета уроку:
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Вступне слово вчителя.
Доброго дня!
Сіли, дітки, всі рівненько,
Усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Працюватимем старанно,
Щоб почули у кінці,
Що у нашім восьмім класі
Учні просто молодці.
Малюнкове вітання. ( На партах в учнів лежать смайлики).
Покажіть, будь ласка, який у вас зараз настрій, радісний чи сумний? (учні показують). Учням, що обрали “сумні” смайлики, раджу налаштуватися на роботу. А тим, хто обрав радісний, кажу: “Я сподіваюсь, що ваш настрій на протязі уроку не погіршиться”.
Психологічна настанова ”Самоналаштування”
Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
Виберіть із запропонованих геометричних фігур ту, про яку Ви могли б сказати: „Це Я!”. ( Учням пропонуються фігура: квадрат, трикутник, прямокутник, коло, ламана.)
- Як бачите багато з Вас учнів обрали фігури чотирикутної форми. І це не просто так.
Бо важко уявити собі життя без чотирикутників. Розгляньте предмети побуту, окремі конструкції будівель, зайдіть до магазину чи в картинну галерею, - і ви побачите безліч речей, деталі яких є чотирикутниками. Придивіться до візерунків паркету...
Число чотири... У давнину його називали символом сили.
Сьогодні Чотирикутник запрошує нас у подорож чудовою країною. Він поведе нас в цікавий захоплюючий світ. І для того, щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд.
Розгадування кросворда.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
9 |
|
|
|
|
|||||||
|
г |
о |
с |
т |
р |
и |
й |
||||
д |
о |
в |
е |
д |
е |
н |
н |
я |
|
||
|
а |
к |
с |
і |
о |
м |
а |
||||
п |
л |
а |
н |
і |
м |
е |
т |
р |
і |
я |
|
п |
а |
р |
а |
л |
е |
л |
ь |
н |
і |
||
|
т |
е |
о |
р |
е |
м |
а |
||||
|
п |
р |
о |
м |
і |
н |
ь |
||||
в |
і |
д |
р |
і |
з |
о |
к |
||||
п |
р |
я |
м |
а |
|||||||
Тож як називається та країна, якою ми сьогодні будемо подорожувати? Отже, країна по якій ми здійснимо віртуальну подорож – називається ГЕОМЕТРІЯ.
Подорожувати ми будемо на паровозах заздалегідь поділившись на дві команди та обравши капітана. Капітани під час уроку заповнюють таблиці для оцінювання членів своєї групи .
Але подивіться уважно, і скажіть, чи помістимось ми всі? Правильно, всі не помістимось, тому до цих паровозів ми приєднаємо вагончики. Щоб вирушати в дорогу, нам потрібно придбати квитки. Але квитки я вам буду видавати протягом нашої подорожі. Ціна квитка – ваші знання. Девізом нашої подорожі буде цей вислів: “Наука для людини, як сонце для життя”
Увага! Швидкий потяг в подорож країною ГЕОМЕТРІЯ відходить з першої колії.
Ну що ж, вирушаємо в подорож.
І Зупинка РОЗМИНКА
Пропоную вам малюнок під яким номером геометрична фігура чотирикутник. (Учні піднімають номерки, дають означення).
Молдці! Справились із завданням, показали свої знання, тож продовжуємо нашу подорож далі. Капітани оцінюємо членів команди. Отримуємо квиток до наступної зупинки.
ІІ Зупинка ТАБЛИЦЯ
Молодці. Я гадаю що Чотирткутник буде задоволений вашою роботою. Капітани оцінюємо членів команди. Отримуємо квиток до наступної зупинки.
Релаксація. Закрийте очі. Зручно сядьте і уявіть, що ви потрапили у ліс.
ІІІ Зупинка КРОСВОРД
Отримуємо квиток до наступної зупинки. Капітани заповнюємо таблицю.
IV Зупинка КМІТЛИВИХ
1). Дано дошку з прямими кутами. Тесляреві треба відрізати кінець дошки під кутом 450. Як це зробити?
Відповідь:
Я вважаю, треба від вершини прямого кута відкласти по довжині дошки відстань, що дорівнює її ширині. Утвориться квадрат, який треба відрізати по діагоналі.
2). Як агроному, не вимірюючи кутів чотирикутної земельної ділянки, пересвідчитись, що вона квадратна?
Відповідь:
Агроному треба виміряти довжину і ширину, а потім діагоналі ділянки. Відповідні розміри повинні бути рівними. Тобто довжина = ширині, діагональ = діагоналі
3). Є 5 квадратів зі сторонами по 8 см. З усіх квадратів склеїли один довгий прямокутник. Ширина місць склеювання дорівнює 1 см. Чому дорівнює довжина прямокутника? (36 см)
4). Є 20 квадратів листків для бляшаного паркану зі сторонами 120 см. З усіх квадратів склали один довгий паркан. Ширина місць накладання 5 см. Чому дорівнює довжина паркану? (2305 см)
5). Переставити три сірники з дванадцяти так, щоб отримати чотири однакових квадрати з трьох.
Відповідь.
6). Переставити два сірники з дев’яти так, щоб отримати три квадрати одного розміру.
Відповідь.
Молдці! Справились із завданням, показали свої знання, тож продовжуємо нашу подорож далі. Капітани оцінюємо членів команди. Отримуємо квиток до наступної зупинки.
V Зупинка ЕКСПРЕС - КОНТРОЛЬ
Отримуємо квиток до наступної зупинки.
VI Зупинка КАПІТАН
Задачі для капітанів.
Задачі для команди.
1.На столі лежать пятикутники та прямокутники. Загалом у них 27 вершин. Скільки прямокутників на столі?
Відповідь. 3.
2.Олесь додав довжини трьох сторін прямокутника і отримав 44 см. Андрійко додав довжини трьох інших сторін цього самого прямокутника і отримав 40 см. Чому дорівнює периметр цього прямокутника?
Відповідь. 56 см.
Молдці! Справились із завданням, показали свої знання, тож продовжуємо нашу подорож далі. Капітани оцінюємо членів команди. Отримуємо квиток до наступної зупинки.
VIІ Зупинка ЦІКАВИНКА
Конструювати малюнок людини з геометричних фігур
Вам потрібно намалювати фігуру людини, складену з 10 елементів, серед яких можуть бути трикутники, кола і квадрати. Ви можете збільшувати або зменшувати ці елементи (геометричні фігури) у розмірах, накладати один на одного в міру потреби. Важливо, щоб всі ці три елементи в зображенні людини були присутні, а сума загальної кількості використаних фігур дорівнювала десяти. Якщо при малюванні ви використовували більше кількість фігур, то потрібно закреслити зайве, якщо ж вами використано фігур менше, ніж десять, необхідно домалювати відсутні.
Обробка даних проводитиметься наступним чином: підраховується кількість витрачених у зображенні чоловічка трикутників, кіл, квадратів (по кожному малюнку окремо), і результат записується у вигляді тризначних чисел, де сотні позначають кількість трикутників, десятки - кількість кіл, одиниці - кількість квадратів. Ці тризначні цифри складають так звану «формулу малюнка», за якою відбувається віднесення до відповідних типів і підтипів, які представлені в таблиці.
VIII Зупинка КІНЦЕВА
Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі – це НАШ КЛАС.
Протягом подорожі ви отримували квитки, порахуйте скільки у кожного квитків. Хто отримав найбільшу кількість квитків той отримує грамоту від ЧОТИРИКУТНИКА
Оцінювання
Домашнє завдання. Повторити тему Чотирикутник. Підготуватися до контрольної роботи.