Тема: Узагальнення та систематизацiя знань, умiнь i навичок по темi: “ Звичайнi дроби i дiї над ними”
Мета: Закрiпити знання, вмiння i навички учнiв по темi; застосовувати набутi знання до розв’язування практичних завдань; аналiзувати свої помилки; ознайомитися з iсторичним матарiалом; виховувати пiзнавальний iнтерес.
Хiд уроку
I.Органiзацiйний момент. Оголошення теми, мети уроку.
ІІ.Iсторична довiдка (доповідь учнів – істориків) Як виникли і чи потрібні нам дроби?
Результати вимiрювання довжин , площ , об’ємiв, мас, часу та iнших величин не завжди можна виразити натуральними числами, адже слiд враховувати i частини мiри. Так iсторично виникли дроби. Перший дрiб, який люди почали використовувати,- половина. Потiм виникли дроби тощо, якi називали одиничними або основними. У цих дробах чисельник-завжди одиниця. У Стародавньому єгиптi архiтектура досягала високого рiвня, i щоб будувати грандiознi пiрамiди i храми, щоб обчислювати довжини, площi та об’єми фiгур, необхiдно було знати не лише натуральнi, але й дробовi числа, вмiти виконувати дiї над ними. Давнi єгиптяни виражали дрiб у виглядi суми основних дробiв.
Значно пiзнiше в Грецiї, потiм в Iндiї та iнших країнах почали використовувати дроби загального виду, у яких чисельник i знаменник- довiльнi натуральнi числа. Їх називали звичайними.
Без дробiв не може iснувати жодна сфера людської дiяльностi, тому важко переоцiнити необхiднiсть та важливiсть розумiння дробiв i вмiння використовувати дiї над ними.
II.Актуалiзацiя опорних знань учнiв.
III. Усні вправи.
ІІІ. Гра “Уважнiсть”
Знайти неправильнi записи:
IV Хто перший досягне вершини? “Естафета”
II команди. Бiля дошки 1 консультант вiд учнiв (вiд команди)
1.
2.
Vа. “Рiвняння”
Va. Усно (коментуючи)
Vб. Робота в парах: “Рiвняння”
Фізкультхвилинка. Бесiда про необхiднiсть чистого повiтря для життя людини. Перегляд слайдiв про сосну та граб.
VI. Розв‘язування задачі:
Для засадження лiсової дiлянки застосували 2400 саджанцiв, з яких
становлять сосни, а 20% решти саджанцiв-грабiв. Скiльки саджанцiв грабiв було заготовлено?
Підсумки уроку.