Урок узагальнення та систематизація знань з теми "Звичайні дроби"

Про матеріал
Урок містить усні та письмові вправи на всі дії з звичайними дробами, рівняння та задачу на знаходження дробів від числа.
Перегляд файлу

      

Тема: Узагальнення та систематизацiя знань, умiнь i навичок по темi:                   “ Звичайнi дроби i дiї  над ними”

Мета: Закрiпити знання, вмiння i навички учнiв по темi; застосовувати набутi знання до розв’язування практичних завдань; аналiзувати свої помилки;  ознайомитися з iсторичним матарiалом; виховувати пiзнавальний iнтерес.

Хiд уроку

I.Органiзацiйний момент. Оголошення теми, мети уроку.    

ІІ.Iсторична довiдка (доповідь учнів – істориків) Як виникли і чи потрібні нам дроби?

Результати вимiрювання довжин , площ , об’ємiв, мас, часу та iнших  величин не завжди можна виразити натуральними числами, адже слiд враховувати i частини мiри. Так iсторично виникли дроби. Перший дрiб, який люди почали використовувати,- половина. Потiм виникли дроби тощо, якi називали одиничними  або основними. У цих дробах чисельник-завжди одиниця. У Стародавньому єгиптi архiтектура досягала високого рiвня, i щоб будувати грандiознi пiрамiди i храми, щоб обчислювати довжини, площi  та об’єми фiгур, необхiдно було знати не лише натуральнi, але й дробовi числа, вмiти виконувати дiї над ними. Давнi єгиптяни виражали дрiб у виглядi суми основних дробiв.

     Значно пiзнiше в Грецiї, потiм в Iндiї та iнших країнах почали використовувати дроби  загального виду, у яких чисельник i знаменник- довiльнi натуральнi числа. Їх називали звичайними.

 Без дробiв не може iснувати жодна сфера людської дiяльностi, тому важко переоцiнити необхiднiсть та важливiсть розумiння дробiв i вмiння використовувати дiї над ними.

II.Актуалiзацiя опорних знань учнiв.

  1. З чого складається дрiб ?
  2. Що показує знаменник дробу ? чисельник ?
  3. Що означає риска дробу ?
  4. Якi бувають дроби ?
  5. Який дрiб називають правильний ? неправильний ? мiшаний ?
  6. Яка основна властивiсть дробу ?
  7. Що означає скоротити дрiб ?
  8. Як додати (вiдняти) дроби з однаковими знаменниками ?
  9. Як додати (вiдняти) дроби з рiзними знаменниками ?
  10. Як помножити дрiб на дрiб ?
  11. Якi числа називають взаємно оберненими ?
  12. Як подiлити дрiб на дрiб ?
  13. Як записати звичайний дрiб десятковим ?
  14. Як знайти дрiб вiд числа ? число за його дробом ? вiдсотки вiд числа?

III. Усні вправи.

 

ІІІ. Гра “Уважнiсть”

Знайти неправильнi записи:

IV   Хто перший досягне вершини? “Естафета”

II команди. Бiля дошки 1 консультант вiд учнiв (вiд команди)

1.

2.

Vа. “Рiвняння”

Va. Усно (коментуючи)

Vб. Робота в парах: “Рiвняння

Фізкультхвилинка. Бесiда про необхiднiсть чистого повiтря для життя людини. Перегляд слайдiв про сосну та граб.

VI. Розв‘язування задачі:

Для засадження лiсової дiлянки застосували 2400 саджанцiв, з яких

становлять  сосни, а 20% решти саджанцiв-грабiв. Скiльки саджанцiв грабiв було заготовлено?

 

Підсумки уроку.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку