Пропонуються завдання для тематичного оцінювання за розділом 2 "Високе Відродження. Реформація в Західній Європі", яке буде проводитись у вигляді письмової роботи з різнорівневими тестовими завданнями. Завдання складено згідно чинної навчальної програми з історії. Відповідно до змісту виокремлюються такі види завдань: пояснення понять й термінів, встановлення відповідності, визначення причин і наслідків Реформації. заповнення таблиць "Епоха культури Відродження" та "Шедеври культури Відродження ". Запропоновані завдання різного рівня складності, щоб диференційовано підійти до організації пізнавальної діяльності учнів, розвитку творчих здібностей школярів.
Тема. Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом 2
«Високе Відродження. Реформація в Західній Європі»
8 клас
Мета: узагальнити, перевірити й оцінити знання учнів з тематичного блоку; розвивати вміння та навички, які формувалися під час вивчення теми; сприяти вихованню в учнів шанобливого ставлення до минулого, спонукати школярів до подальшого поглиблення своїх знань.
Очікувані результати: після цього уроку учень / учениця має
• знати: час бароко; дати початку Реформації в Європі, укладення Аугзбурзького релігійного миру; територію поширення Реформації;
• розумію: Ранній Новий час (Ранньомодерну добу) як період звільнення суспільного життя від церковного догматизму; світський нецерковний характер культури Відродження; гуманізм епохи Відродження як європейський інтелектуальний рух за вдосконалення людської природи через пізнання культурної спадщини Античності; бароко як усвідомлення людиною Ранньомодерної доби складності, багатоманітності та мінливості світу; поняття «Реформація», «протестантизм», «лютеранство», «кальвінізм», «Контрреформація», «орден єзуїтів», «Високе Відродження», «бароко», «гуманізм»;
• умію: розповісти про наукові досягнення Раннього Нового часу; представників культури Відродження й бароко, їхні твори; видатні пам’ятки культури епохи Відродження й бароко; визначити причини і наслідки Реформації та Контрреформації.
Тип уроку: урок перевірки й обліку знань, умінь і навичок.
Обладнання уроку: картки із завданнями для тематичного контролю.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний етап.
Перед виконанням завдань учитель разом з учнями у короткій вступній бесіді пригадує, який розділ вони закінчили вивчати та які теми до нього належать.
ІІ. Тематичне оцінювання.
Варіант І
І рівень (завдання оцінюють в 1бал)
1. Із наведеного переліку країн випишіть ті, в яких перемогла Контрреформація.
Англія. Північна Німеччина. Польща. Швеція. Італія. Данія. Південна Німеччина. Швейцарія.
2. Автор картини «Сикстинська мадонна»:
А) Мікеланджело; Б) Леонардо да Вінчі; В) Рубенс; Г) Рафаель.
3. Італійський вчений, винахідник телескопа:
А) Міколай Коперник; Б) Галілео Галілей; В) Джордано Бруно; Г) Йоганн Кеплер.
ІІ рівень (завдання оцінюють у 1,5 бала)
4. Поясніть значення понять й термінів: протестантизм, бароко.
5. Встановіть відповідність.
А) Еразм Роттердамський 1) вождь Селянської війни в Німеччині
Б) Мартін Лютер 2) реформатор церкви в Німеччині
В) Томас Мюнцер 3) засновник ордену єзуїтів
Г) Жан Кальвін 4) реформатор церкви в Швейцарії
Д) Ігнатій Лойола 5) письменник, мислитель.
ІІІ рівень (завдання оцінюють у 3 бали)
6. Вставте пропущене.
Німецький професор богослов’я … виступив у … році з документом під назвою … , що стало початком процесу, який отримав назву … .
Які наслідки мав цей виступ для країн Європи?
ІV рівень (завдання оцінюють у 3 бали)
7. Складіть таблицю «Шедеври культури Відродження».
В ЖИВОПИСІ |
В ЛІТЕРАТУРІ |
|
|
Варіант ІІ
І рівень (завдання оцінюють в 1бал)
1. Із наведеного переліку країн випишіть ті, в яких перемогла Реформація.
Англія. Північна Німеччина. Польща. Швеція. Італія. Данія. Південна Німеччина. Швейцарія.
2. Автор картини «Повернення блудного сина»:
А) Альбрехт Дюрер; Б) Пітер Пауль Рубенс; В) Рембрандт ван Рейн; Г) Рафаель Санті.
3. Видатний італійський політик та історик Нікколо Макіавеллі був автором твору:
А) «Утопія»; Б) «Дон Кіхот»; В) «Державець»; Г) «Похвала глупоті».
ІІ рівень (завдання оцінюють у 1,5 бала)
4. Поясніть значення понять й термінів: Контрреформація, гуманізм. 5 .Встановіть відповідність.
А) Реформа 1) прихильники Реформації
Б) Індульгенція 2) організація монахів, чернечий орден
В) Програма 3) виклад мети й вимог
Г) Протестанти 4)папська грамота про відпущення (прощення) гріхів
Д) Єзуїти 5)зміни, перетворення.
ІІІ рівень (завдання оцінюють у 3 бали)
6 .Знайдіть зв’язок між подіями. Які наслідки вони мали?
1517 р. ; 1524 р.; 1555 р. – подія?
ІV рівень (завдання оцінюють у 3 бали)
7. Складіть таблицю «Епоха Відродження».
ХУДОЖНИК |
ПИСЬМЕННИК |
ВЧЕНИЙ |
|
|
|
ІІІ. Рефлексія.
Учитель робить візуальний аналіз роботи учнів на уроці (у разі потреби вказує на допущені помилки учнів під час організації роботи).
IV. Домашнє завдання.
Випереджувальне завдання. Заповнити таблицю «Французькі королі – довгий шлях до абсолютизму» (зразок таблиці: «Король», «Дата правління», «Заходи щодо укріплення влади»).