Урок "Узагальнення й систематизація вивченого про однорідні члени речення"

Про матеріал
Тема: Узагальнення й систематизація вивченого про однорідні члени речення. Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про однорідні члени речення та розділові знаки при них; удосконалювати вміння правильно інтонувати речення з однорідними членами, доцільно використовувати їх у мовленні; розвивати вміння узагальнювати й систематизувати матеріал; виховувати любов до мистецтва, бажання самовдосконалюватися та правильно обрати майбутню професію. Правопис: розділові знаки при однорідних членах речення МіжпредметнІ зв'язки: однорідні члени речення як засіб художньої виразності (література). Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого про однорідні члени речення.

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про однорідні члени речення та розділові знаки при них; удосконалювати вміння правильно інтонувати речення з однорідними членами, доцільно використовувати їх у мовленні; розвивати вміння узагальнювати й систематизувати матеріал; виховувати любов до мистецтва, бажання самовдосконалюватися та правильно обрати майбутню професію.

Правопис: розділові знаки при однорідних членах речення

МіжпредметнІ зв'язки: однорідні члени речення як засіб художньої виразності (література).

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань 

Обладнання: підручник, схеми, картки.

 

Перебіг уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: домашнім завданням вам було повторити правопис прислівників (разом, окремо, через дефіс) Словниковий диктант

По-перше, будь-коли, ледве-ледве, пліч-о-пліч, тишком-нишком, по-доброму, рік у рік, з давніх-давен, час від часу, на щастя, з переляку, по змозі, у вічі.

III. Актуалізація опорних знань

Учитель. Зараз деякі учні отримають індивідуальні завдання, а всі інші пригадають правила, які стосуються нашої теми.

Мозковий штурм

1. Які члени речення називаються однорідними?

2. Як поєднуються однорідні члени речення?

3. Що таке ряд однорідних членів? Чи може бути в реченні кілька таких рядів?

4. Які слова звуться узагальнювальми?

IV. Повторення, узагальнення та систематизація вивченого 1. Пояснювальний диктант.

1) Працьовитість, любов до професії, фахові вміння й навички - основні передумови високої майстерності праці. Певні якості розуму, відповідність характеру, особлива спрямованість почуттів - усе це необхідне для розвитку фахових здібностей.

2) Від усього: ступеня орієнтації людини в самій собі, її знань, розуміння власних здібностей - залежить успіх вибору професії.

2. Пошукова робота.

Учитель. І саме такий успіх мав у своєму житті відомий український поет, наш земляк - Юрій Іванович Кириченко

У вас на партах лежить його збірка «Післямова до розп'яття вуст». Розгорніть книжку на сторіночці 26. Зараз  прочитаємо цей вірш. Цей вірш присвячений першому поету Придніпров'я  Івану Манжурі, який похований у Севастопольському парку нашого міста. У цій поезії знайдемо речення з однорідними членами та запишемо в  зошити.

 

3. Диктант-переклад

Учитель. Наступне завдання сприятиме підвищенню культури мовлення . Це переклад тексту (Речення записані на дошці)

1. Жизнь не только подготовка к завтрешнему дню, но и непосредственная живая радость. (А. Макаренко)

Життя не тільки підготовка до завтрашнього дня, а й безпосередня жива радість.

2. Книга не только ваш лучший друг, но и верный спутник. Книга не тільки ваш кращий друг, а й вірний супутник.

Учитель. Саме книга допоможе вам здобути міцні знання і обрати майбутню професію.

4 Синтаксичний розбір речення

Зараз зробимо синтаксичний розбір наступного речення.(Біля дошки учень записує речення)

Обираючи професію, треба враховувати все: особисте покликання, своєрідність вдачі, інтерес до певної праці. Речення просте, поширене, односкладне, повне, розповідне, неокличне, ускладнене однорідними додатками - покликання, своєрідність, інтерес та відокремленою обставиною, вираженою дієприслівниковим зворотом.

5. Проблемне питання. Чому в першому реченні коми ставляться, а в другому ні? (Речення записані на дошці)

1. Вечір гаптував небеса і золотом, і сріблом, і янтарем.

2. Справа і зліва віяло свіжістю і ароматом води.

V. Підсумки уроку.

Учитель. Отже, підіб’ємо  підсумки нашого уроку.

1. Однорідними членами речення називаються...

2. Які типи зв'язку між однорідними членами речення?

3. У реченні може бути тільки один ряд ОЧР?

4. І сміх і гріх - це однорідні підмети? (Ні - це фразеологічні сполучення)

6 Творче завдання.

Учитель. Краса повинна бути у нашому житті скрізь: в природі, в коханні, в професії. Я хочу, щоб ви зараз написали твір-мініатюру на одну із тем. Наголошую, що твір-мініатюра - це не тільки маленький твір, але й красивий своїми художніми засобами, змістом та ОЧР. Даю вам 2 теми:

1) «Моя майбутня професія».

2) «Зимова казка».

VI. Домашнє завдання

Дописати твір.

Підготуватися до контрольної роботи.

docx
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку