Урок "Узагальнення й систематизація вивченого про прийменник"

Про матеріал
Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про прийменник як службову частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення виду прийменників будовою, формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти прийменники від співзвучних слів, правильно поєднувати прийменники з іменниками, писати прийменники разом, окремо чи з дефісом, виконувати морфологічний розбір прийменників, удосконалювати творчі вміння будувати словосполучення, доречно використовуючи прийменники; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати відповідальне ставлення до навчання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з української мови

«Узагальнення й систематизація

 вивченого про прийменник»

 

з використанням інтерактивної дошки

 

7 клас

 

 

 

Автор: Бойко Вікторія Іванівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії


Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про прийменник як службову частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення виду прийменників будовою, формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти прийменники від співзвучних слів, правильно поєднувати прийменники з іменниками, писати прийменники разом, окремо чи з дефісом, виконувати морфологічний розбір прийменників, удосконалювати творчі вміння будувати словосполучення, доречно використовуючи прийменники; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати відповідальне ставлення до навчання.

Тип уроку: урок  узагальнення й систематизації.

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент. Повідомлення епіграфа уроку

II. Актуалізація опорних знань

-         Яку тему ми вивчали протягом останніх уроків?

-         До якої групи частин мови належить прийменник?

«Мозковий штурм»

-         Що вам відомо про прийменник як службову частину мови?

                (прийом «Гронування»)

 

III. Оголошення теми, мети уроку

-         Тема уроку така: «Узагальнення й систематизація вивченого про прийменник»

                              (запис теми учнями).

«Мікрофон»

-         Спробуйте сформулювати самостійно мету нашого уроку (після відповідей учнів визначення мети уроку виводимо на екран).

-         Порівняйте ваші відповіді з прочитаним. Що варто додати?

-  Отже, тема й мета уроку вам відомі. Поясніть, чому епіграфом до нашого уроку обрано саме вислів Й. В. Гете?

 

IV. Виконання системи завдань і вправ на застосування вивченого з теми «Прийменник»

  1. Коментоване письмо

Переписати, розкриваючи дужки, пояснюючи написання слів. Визначити вид прийменників за будовою та синтаксичну роль.

  1. Морфологічний розбір прийменника

Виконати морфологічний розбір двох прийменників із поданих вище речень.

 

  1. Вибірково-розподільна робота

     Ключ. Підкресліть останню букву в останньому слові кожного сполучення. З цих літер  прочитаєте закінчення вислову давньоримського оратора Цицерона: «Треба не тільки опанувати мудрість, а й…».

  1. Творче конструювання

З поданими словами скласти й записати речення. З’ясувати синтаксичну роль співзвучних слів.

  1. «Ти – редактор»

Записати сполучення слів, добираючи з дужок доречний прийменник і ставлячи іменник у потрібному відмінку.

  1. Експрес-тест

Обрати правильний варіант відповіді.

Ключ для самоперевірки

1 .В.

2 .В.

3. А.

4. Б.

5. Б.

6. Б.

За кожну правильну відповідь – 2 бали.

 

V. Диференційоване домашнє завдання

  Підготуватися до написання контрольної роботи:

а) повторити вивчене про прийменник (параграфи 45-47 - за підручником О. Заболотного);

 б) виконати письмово одне із завдань:

- вправа 445 (скласти й записати речення зі словами так, щоб вони були то прийменником, то прислівником, то прийменником з іменником; визначте синтаксичну роль цих слів чи сполучень);

- вправа 449 ( переписати речення, визначити вид за будовою та синтаксичну роль кожного прийменника);

- вправа 439 ( виписати з речень 4 прийменники, виконати морфологічний розбір слів).

 

VI. Підсумок уроку

-         Поміркуйте, наскільки ви зараз готові до написання контрольної роботи.

-         У яких питаннях з теми «Прийменник» ви розібралися найкраще?

-         Що, на вашу думку, треба повторити чи й довчити?

-    Отже, ви проаналізували рівень своїх знань, усвідомили недоліки. Значить, є надія, що ви зумієте якісно підготуватися до контрольної роботи. Бажаю вам успіху!

doc
Додано
28 квітня
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку