Тема. Узагальнення й систематизація знань з теми «Дієприслівник»
Мета:
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Емоційне налаштування
Доброго дня. Привітайтеся, будь ласка, з гостями. Увага на екран!
1. «Цей день в історії…»
1639 - Коледж, заснований у Бостоні (США), отримав ім'я Гарвард на честь спонсора Джона Гарварда.
1802 - у Відні опубліковано «Місячну сонату» Бетховена.
1866 - у Києві відкрито публічну бібліотеку (тепер - Національна парламентська бібліотека України)
1917 - 3-4 березня в Києві організована Українська Центральна Рада (УЦР), об'єднуюча представників головних українських політичних партій.
1888 — народилася Наталена Королева, українська письменниця. У своїх творах опрацьовувала історичні та біблійні теми
1919 — народився Погорєлов Олексій Васильович, український математик.
2017 – відкритий урок у 7-В класі, третій за цей тиждень.
- Яку асоціації у вас виникають, коли чуєте словосполучення відкритий урок?
- Та мабуть, і щастя також. (А також це день очікування щастя. Перегляньте відео та скажіть, що було щастям для героїв мультфільма?)
2. Перегляд відео «Подарунок»
Отже, сьогодні ми не боїмося бути самими собою
ІІ. Актуалізація опорних знань
Розгорніть, будь ласка, зошити та запишіть
Третє березня
Класна робота
Узагальнення й систематизація знань з теми «Дієприслівник»
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку
Повторити, узагальнити знання про дієприслівник як особливу форму дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну функцію;
удосконалювати орфографічні та пунктуаційні навички;
формувати вміння порівнювати та узагальнювати лінгвістичний матеріал.
ІV. Опитування «Щасливий квиток»
Французький фізик, математик, філософ і літератор Блез Паскаль, озвучив свої думки про щастя, сказав, що воно можливе в конкретну хвилину в сьогоденні. Отже, спробуймо бути щасливими, пригадавши все про дієприслівник.
V. Словниковий диктант «Пігулки щастя»
Великий відсоток людей ототожнюють з щастям максимальне задоволення своїх потреб. Однією з них є грамотність.
Не дивлячись, не повідомивши, ненавидячи, нездужаючи (хворіючи), не здужаючи (не змігши), не наважуючись, не продумавши, недобачаючи, нехтуючи, недооцінюючи, не копаючи, не зупиняючись
Розібрати за будовою виділені слова
VІ. Синтаксичний розбір речення «Щасливий випадок» .
Перегляд відео О.Авраменко
Щастя – це начебто проста, але водночас і незбагненна річ. Це не певні атрибути-речі, рівень достатку, посада …. Щастя – це спосіб мислення, знання, досвід. Зараз ми переконаємося, хто в нас щасливчик, який буде робити синтаксичний розбір речення.
Перетинаючи світ у пошуках щастя, ви не бачите його на відстані витягнутої руки. (Розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, ускладнен відокремлеою обставиною, виділеною дієприслівниковим зворотом)
Прийом ейдетики. Зверніть увагу на фото.
VІІ. Пунктуаційний практикум «Підковане щастя»
Спостерігаючи за щасливими людьми, вивчаючи риси, притаманні таким людям, психологи виділили 8 головних кроків на шляху до щастя.
Розставте розділові знаки, підкресліть звороти.
(Виділити суфікси, активні та пасивні)
VІІІ. Хвилинка відпочинку
Учені зазначають, що відчуття щастя підтримується і зеленим кольором. Зверніть увагу на екран, відпочиньте. А тепер очима напишіть ініціали свої на зеленому фоні. Подивіться у лівий верхній куток кабінету, у правий нижній, у правий верхній, у лівий нижній, а тепер увага на мене.
ІХ. Робота з підручником. Вправа 313.
На 50% щастя залежить від генів, на 10% - від умов життя і на 40% - від конкретної ситуації. А наша ситуація вимагає попрацювати з підручником, сторінка 111. Розгляньмо морфологічний розбір дієприслівника.
Припадаючи – дієприслівник, недок.в., мин.ч., обст.
Притиснувшись – дієприсл., док.в., мин.ч., обст.
Розкривши – дієприсл., док., мин.ч., обст.
Х. Редагування «Щасливі разом»
Ставте амбітні цілі та будьте постійно заняті. Адже неробство псує настрій. Тому переходимо до наступного завдання.
Відредагуйте речення. Поясніть суть допущених помилок.
Думаючи про щастя, витрачено багато часу.
Роблячи добро іншим, хлопчику пригадалася розповідь дідуся.
Спілкуючись з позитивними людьми, мене зацікавила їх доля.
Я, думаючи про щастя, витратив багато часу.
Хлопчик, роблячи добро іншим, пригадав розповідь дідуся.
Я, спілкуючись із позитивними людьми, зацікавився їх долею.
Робота із фразеологізмами
а). Склавши руки – нічого не роблячи.
б).Зціпивши зуби – стримуючи свої почуття, бажання
в). Висолопивши язика – швидко, до повного виснаження.
г). Не моргнувши оком – не реагувати на щось.
Впіймавши Бога за бороду – досягти чогось особливого, незвичайного, вимріяного
ХІ. Підсумки
Вчитель
У кожного з нас своє уявлення про щастя. Але щасливою є та людина, яка цінує кожну мить життя та проживає його не марно, а з користю для себе та інших. Тому ми перевіримо, чи не марним був сьогодні наш урок.
На уроці я:
дізнався...
повторив...
навчився...
зрозумів.,
зробив успіхи...
труднощі я відчув...
я не вмів, а тепер умію...
мене захопило...
А тепер створимо рецепт щасливого дня.
Беремо 200 гр чудового настрою, додаємо 50 мл щирих емоцій, присмачуємо пригоршнею сміху, підмішуємого сонячного тепла за смаком та доливаємо 1 літр любові, перемішуємо, заправляємо все знаннями – ось і наш рецепт щасливого дня.
ХІІ. Домашнє завдання
А щоб наші уроки були щасливим і надалі, розгорніть щоденник та запишіть домашнє завдання
Параграф 27-30 повторити, сторінка 115-116 (тестові завдання), підготуватися до контрольної роботи
Узагальнення й систематизація знань з теми «Дієприслівник»
Міні-підручник
Пунктуаційний практикум «Підковане щастя»
Розставте розділові знаки, підкресліть звороти.
Робота з підручником
Сторінка 111, вправа 313.
Редагування «Щасливі разом»
Відредагуйте речення. Поясніть суть допущених помилок.
Думаючи про щастя, витрачено багато часу.
Роблячи добро іншим, хлопчику пригадалася розповідь дідуся.
Спілкуючись з позитивними людьми, мене зацікавила їх доля.
Робота із фразеологізмами
Пояснити значення фразеологізмів. Скласти з ними речення.
Склавши руки –
Зціпивши зуби –
Висолопивши язика –
Не моргнувши оком –
Впіймавши Бога за бороду –
Домашнє завдання
Параграф 27-30 повторити, сторінка 115-116 (тестові завдання), підготуватися до контрольної роботи