урок узагальнення "Здорова їжа", 7 клас

Про матеріал

Цілі уроку:Активувати комунікативні навички учнів ;

Збагачувати словниковий запас по темі « Їжа»;

Розвивати навички монологічного та діалогічного мовлення;

Виховувати культуру поведінки за столом та культуру прийому їжі.

Перегляд файлу

Кравчук Л. К.

Загальноосвітня  школа І-ІІІ  ступенів с. Годомичі

Маневицький р-н , Волинська обл..

План-конспект  уроку англійської мови  за  темою Healthy  food

  1. клас , за  підручником  О. Карпюк)

 

Цілі  уроку:Активувати   комунікативні  навички  учнів ;

Збагачувати  словниковий  запас по  темі  « Їжа»;

Розвивати  навички  монологічного  та  діалогічного  мовлення;

Виховувати  культуру  поведінки  за  столом  та  культуру  прийому  їжі.

 

Очікувані  результати:Учні повинні  активно  використовувати  лексику  по  темі ,

складати  діалоги та  монологічні  повідомлення , висловлювати своє ставлення, робити  висновки  та  давати  поради.

 

Обладнання: підручник, план-конспект  уроку, картки з  словами , ілюстраційні  матеріали  .

 

                     Хід  уроку

І.Початок  уроку.

--Greetting  with  class.

--Conversation   with  pupil  on  duty.

-T.-Who  is  on  duty  today? What  day  is  it  today? Is  everybody  present  today?

Is  the  class –room  ready  for  the  lesson? What  was  your  hometask for  today ?

 

Theme  and  objectives :

T.- You  can see  so  called  snake  of  words . Read  the  words  and  try to  answer  :

-What  topic  we  are  going  to  talk at  the  lesson?

Word-snake: dinnersaladcoffeebreadbuttertealemonsandwichplatetablespoontastesuseful.

P1-We”ll speak  about  dinner.

P2-Maybe  we’ll make salad  or  coffee  or  sandwich?..

P3-I  think  we’ll put  spoons  on the  table  or  something  else…

 

T.- Yes , we  are  going  to talk  about  useful  or  healthy  food, we’ll speak  about  tastes,

Then  somebody  try  to lay  the  table , other will make  us sandwiches  and  tea.

I  think  that  our  lesson  will be  interesting  and tasty. Be  ready  for  different  work.

 

--Warming up: Play  with  cube  and  answer  the  questions (the  cube  is  with  points )

Group I

*Do  you  always  eat  vegetables  for  breakfast?

**Do  you  drink  tea  for  breakfast?

***Do  you  eat  fruit  every  day?

**** Do  you  like  coffee?

***** Do  you  like  tomatoes?

****** Do  you  like  honey?

Group II

*Do  you  drink  milk  every  day?

** Do  you  eat  breakfast  every  day ?

*** Do  you  have  lunch  at  school?

**** Do  you  bring  your  lunch  in  a  lunch –box?

***** Do  you  like  strawberries?

****** Do  you  like  jam?

ІІ. Основна  частина  уроку.

 

-Vocabulary  practice

T.- We are  going to speak  about  tastes. And  remember  the  proverb:
“Tastes  are  differ “. What  tastes  do  you  know?

P.-Tastes  are : sweet, salty , sour , bitter , spicy

T.- Now  you  have  a  task  : to match food  and  tastes:

 

Sweet    salty     sour    bitter    spicy  

 

Fish      cake      lemon     ketchup     mustard

 

T.- The  next  task  is  to  make  up  sentences  with  words: sweet  ,  salty , sour , bitter , spicy.

Example: My  brother  likes  salty  fish .  Mother  makes  a  very  sweet  cake .

I  don’ t  like  bitter  pepper  . We  usually buy  spicy  ketchup .  Green  apples  are  sour .

 

-Reading

T.-For  the  next  point  of  work   we’ll  form  2  groups. I  have  2 kinds  of  cards :

Yellow  and  pink. Yellow  cards  are  with  word “Salt “. Pink  cards are with  word “Sugar “

Take 1  card  and  form  2  groups .

Those  who have  yellow  cards sit  on the  left  and  your  group  is  called “Salt”.

Those  who  have  pink  cards  sit  on  the  right  and  your  group  is  called “Sugar”

Group “Salt” have  the  task on the  yellow  stripes of  paper .

Group “Sugar” have  the  task  on  the  pink  stripes of  paper.

Read  the  sentences  and  put  them  in  a  right  order  to  make  the  recipes.

You  have  3-4  minutes  for  work and  1-2  minutes  for  reading  - presentation  of  your  recipes .

Presentation  of  recipe  from  group “Salt”

Vegetable  salad

  1. We  want  to  make  a  vegetable  salad.
  2. Take  2  cucumbers , 3 tomatoes and  1  onion.
  3. First  wash  the  vegetables .
  4. Then  peel  vegetables  and  chop  them  .
  5. Don’t forget  to  add  some  salt  and  pepper  .
  6. Finally  pour  a  little  oil  and  mix. The  salad  is  ready  . Help  yourself .

 

      Presentation  of  recipe  from  group “Sugar”

        Pancakes.

  1. For the  pancakes  you  need  : 2  cups  of  flour  , 1  cup  of  milk  , 1  egg , 0,5 tea  spoon  of salt ,  1  big  spoon  of  sugar . 
  2. First  mix  the  egg and  the  milk .
  3. After  that  put  in  salt  and  sugar .
  4. Then  add  the  flour .
  5. Finally  fry  the  pancakes .
  6. Serve  the  pancakes  with  jam  or  chocolate  or  sour-cream.

 

       -Speaking

 There  are  2  pictures  on  the  blackboard.

Picture 1- vegetables.

Picture 2 –fruit

The  task  is  to  name all vegetables  and  fruit  at  the  pictures.

T.- Can  you  add  some  more  names  of  fruit  and  vegetables?

The  pupils  complete  the  lists  of  fruit  and  vegetables.

T.-What  can  you tell  about  fruit  and  vegetables?

P1.- Fruit  and  vegetables  are  very  useful , because  they  are  full of  vitamins.

P2.- Vitamins  are  important for  our  eyes , skin , bones  and  hair.

T.- What  other  food  are  useful?

P3.- I  want  to  tell  about eggs  and  cornflakes. They  make  our  bones  and  teeth  strong.

P4.-Other  important  food  are  : milk , meat  and  fish .They  help  us  to  grow.

T.-I  want  to  give  you  an  advice : Eat  the  right  food  and  be  always  healthy.

It is  like  the  proverb says: Eat  well- feel  well.

What  other  proverbs  about  food  and  health do  you  know ?

P.-  Good  health  is  above  wealth.

P.- We  are  what  we  eat .

P.- Live  not  to  eat  ,but  eat  to  live .

P.- Appetite  comes  with  eating.

P.-Eat  with  pleasure  ,  drink  with  measure .

P.-To  lengthen   your  life lessen  your  meal .

P.- An  apple  a  day  keeps  you  doctor  away .

 

  • Making dialogues ( group work )

T.- For  making  dialogues  we’ll  form  3  groups : breakfast ,  dinner ,  supper .

 Here  you  can  see  cards  of  different  colours : green ,  blue  , brown .

Green  cards –your  group  is breakfast .

Blue  cards – your  group  is  dinner .

Brown  cards – your  group  is  supper .

Now  you   may  take  the  envelopes with  key  words  for  your  dialogues .

Key  words  for  group1:How  to  lay  the  table , table  cloth , plate , bowl , spoon , fork , knife , paper  napkin , salt  and  pepper , glasses  for  water , plate  for  bread .

Key  words  for  group 2 :How  to  make tea , teapot , teakettle , teaspoon , sugar , lemon ,  candies , biscuits , water .

Key  words  for  group 3 :How  to  make  sandwiches , bread , butter , cheese , sausage , lettuce.

Each  group  may  use  :  -What  shall  we  do  the  first ? Can I help you?

What is  the  next ? Don’t  forget  about…  Is  it  ready ? Help  yourself ,please .

 

-Discussion.

T.- When  Ukrainians  think  of  delicious  cuisine , the English  think more  of  good  table  manners . Let’s read , discus  and  demonstrate  some  moments  of  behaviour at  the  table.

1. You should  sit  up straight at  the  table.

2. Don’t  put  your  elbows on  the  table while  you  are  eating.

3. You  should  keep  your  feet  on  the  floor .

4. Never  talk  with  your  mouth  full.

5. You  should  take  off  your  hat .

6. You  should  eat  with  a  knife  and  a  fork . You  shouldn’t  eat  with  your  fingers .

7. You shouldn’t  lick  your  fingers .

8. When  you  are  drinking  with a  straw  , don’t  make  a  loud  noise .

9. Never  read  while  eating.

10. Cut  your  meal  into  small  pieces .

11. Talk  only  about  nice  things  at  the  dinner  table .

12. You  should  say  “thank  you “  after the  meal . 

 

 

                ---Listening

T.-Listen to the  joke  and  answer  to  some  questions :

            ***

The cow  eats  grass.

And  the  grass  is  green .

But  the  milk  of  the  cow  is  white.

If  the  grass  were  white ,

Would  the  milk  be  green?

- I  must  ask  my  father  tonight-

Answered  little girl…

 

?-Have  you  ever  seen  green  milk?

?-Can  the  milk  of  the  cow  be  green?

?- Do you  like  milk?

?- Do  you  know  the  main  mineral of  the  milk?

 

ІІІ. Заключна  частина  уроку.

 -  Symmarizing:

T.- Was  our  lesson  interesting today?

   - Have  you  learned  some  new  words  at  the  lesson?

   -Did  you  like  the  kinds  of  work  which  were  used at  the  lesson?

 

    -Hometask :

T.- Your  task  for  the  next  lesson  is  to  write  the  recipe  of  your  favourite  meal .

 

 

  

doc
Додано
19 березня 2018
Переглядів
854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку