21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок " Узагальнення знань про Періодичну систему хімічних елементів. Розв`язування вправ"

Про матеріал

Розробка уроку «Узагальнення знань про Періодичну систему хімічних елементів. Розв`язування вправ» для восьмого класу загальноосвітньої школи спрямована на узагальнення та систематизацію знань про хімічні елементи, зв'язок між розміщенням елемента у Періодичній системі та його властивостями, розвиток навиків розв`язування задач і вправ.

Перегляд файлу

Тема: Узагальнення знань про Періодичну систему хімічних елементів. Розв`язування вправ

Цілі уроку:

  • розвивальна: розвивати   знання учнів  про хімічні елементи, зв'язок між розміщенням елемента у Періодичній системі та його властивостями. Продовжувати розвивати навики розв`язування задач і вправ на встановлення формули і визначення невідомого елемента у сполуці.
  • вміння спостерігати, логічно мислити, аналізувати, робити висновки про властивості речовин, використовувати набуті теоретичні знання під час розв’язування практичних завдань
  • виховна: виховувати розуміння значення вмінь розв`язування вправ та задач.

Обладнання і матеріали: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, проектор

Тип уроку: урок закріплення та корекція знань і навичок

Ключові компетентності: спілкування державною мовою; наукове розуміння значення хімічних елементів та принцип їх розміщення у Періодичній системі хімічних елементів, уміння аналізувати, формулювати висновки, знання та розуміння фундаментальних принципів хімії.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

І. Привітання

Ввійдіть сміливо в храм хімічної науки,

Не спить хай розум, чудо творять руки

В пробірці, тиглі, чашечці чи в колбі

Творіння ці хай будуть завжди добрі.

ІІ.  Бесіда

1. Сформулюйте Періодичний закон.

2. Що таке Періодична система хімічних елементів?

3. Чим відрізняються періоди і групи?

4. Яку інформацію можна отримати із однієї клітинки Періодичної системи?

5. Як змінюються властивості хімічних елементів: а) у групах; б) в періодах?

ІІІ. Тестовий контроль знань

1) Які порядкові номери елементів належать до однієї групи елементів:

а) 3 і19                    б) 5 і 20                в) 8 і 35              г) 10 і 37

2. Які елементи з даного переліку розміщені в одному періоді Періодичної системи:

а) Na, K, Ca                б) N, O, F                    в) H, P, S          г) Cl, Mn, Br

3Який порядковий номер елемента, якщо його заряд ядра +8

а) Р                           б) Н                     в) Ве                г) О

Прослухайте загадки:

1.Я з металами стою. Хоч м`який, як масло.

Жовтим полум`ям горю й довго не погасну

Я поширений доволі: в соді, склі, кухонній солі.

Про який елемент йдеться? (Натрій)

У якому періоді, групі та підгрупі розміщений цей елемент.

2. Я поширений в природі кожному стаю в нагоді

Де мене зустріти можна, думаю, що знає кожен

Я умію воювати, вмію також будувати

Рейки, кораблі, машини, теплоходи і турбіни…

Кров у нас чому червона? Бо в крові є мої йони. (Ферум)

Які властивості проявляє цей елемент? Яка електронна конфігурація відтворює будову атома Феруму:

а) 1s22s22p63s23p4

б) 1s22s22p63s23p6 3d10 4s2

в) 1s22s22p63s23p6 3d6 4s2

г) 1s22s22p63s23p6 3d8

3. Я червона, гарна, вправна. Люди знають мене здавна.

Електричний струм умить по моїх дротах біжить.

Від вологи я старію, бо від неї зеленію.

В овочах , у фруктах, у печінці  є

Відгадай скоріш ім`я моє. (Купрум)

4. Яка формула вищого оксиду з Купрумом?

а) Е2О3                        б) ЕО2                  в) ЕО          г) Е2О

Впишіть у чайнворд назви хімічних елементів таким чином, щоб по вертикалі можна було прочитати ім`я вченого, який створив Періодичну систему хімічних елементів

(індій, магній, криптон, ітрій, тербій, бор)

ІV. Розв`язування задач на визначення елемента.

1. Відносна молекулярна маса оксиду складу ЕО2 становить 44. Назвіть елемент.

2. Масова частка оксигену в оксиді ІV періоду становить 34,78%. Визначте елемент.

3. При взаємодії 0,75г двовалентного металу з водою виділився водень об`ємом 420мл (н.у.). Визначте метал.

4. Відносна густина оксиду тривалентного елемента за воднем – 51. Назвіть метал. Складіть формулу його оксиду та гідроксиду.

V. Домашнє завдання

Підготувати проект « Значення металічних  та неметалічних елементів»

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку