Повторення, узагальнення й систематизація знань з теми «Синтаксис і пунктуація»
5 клас
Підготувала вчитель
української мови та літератури
Нікітенко С.Ю.
2023
Тема. Повторення, узагальнення й систематизація знань з теми «Синтаксис і пунктуація»
Мета: повторити вивчений матеріал із розділів «Синтаксис» і «Пунктуація»; удосконалювати вміння правильно інтонувати різні за метою висловлювання та будовою речення, використовувати їх у мовленні; ставити розділові знаки в реченнях, пояснювати пунктограми; розвивати усне і писемне мовлення, пунктуаційну пильність; стимулювати потяг до знань, підвести учнів до усвідомлення необхідності їх для становлення особистості; виховувати в учнів патріотизм, любов та повагу до рідної мови.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Обладнання: тексти , дидактичний матеріал
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Вправа «Обери настрій»
На партах в учнів лежать смайлики: один – радісний, другий-сумний.
- Покажіть, будь ласка, який у вас зараз настрій, радісний чи сумний?
( Учні показують). Учням, що обрали «сумні» смайлики, раджу налаштуватись на роботу. А тим, хто обрав радісний, кажу: «Я сподіваюсь, що ваш настрій на протязі уроку не погіршиться».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Запишіть число, класна робота та тему уроку «Узагальнення і систематизація знань з теми «Синтаксис».
Запишіть посередині «Слово дня»
Милозвучна, солов’їна
Яке слово-іменник ми можемо дібрати до цих слів?
Звичайно мова.
Гляньте на тему уроку, слово дня і сформуйте мету нашого уроку.
На уроці ми будемо повторювати…..
На уроці ми будемо систематизувати …..
На уроці ми будемо розвивати….
ІV. Актуалізація опорних знань школярів.
На дошці записане слово СИНТАКСИС. Кожен учень має записати по одному слову, яке прийшло на думку, коли побачив дане слово.
Я починатиму речення, а ви продовжуйте.
Прочитайте вислів на дошці:
Бережіть і шануйте рідну мову
Показую одну риску, дві риски , хвилясту лінію, пунктирну лінію, пунктир-крапку.
Намалювати схеми речень:
У вірші знайти слова, які є в реченні означеннями.
Буду я навчатись мови золотої
У трави-веснянки, у гори крутої,
В потічка веселого, що постане річкою,
В полінця зеленого, що росте смерічкою.
- Якою частиною мови виражене означення?
- Як називають художнє означення в літературі?
Епітет
V. Відтворення і корекція опорних знань учнів.
1. Немовля з перших днів свого життя чує рідну мову від матері а потім повторює перші пестливі слова.
2.Українська мова ніби ллється струмочком звеселяє душу. 3.А іноземці відзначають її ніжність витонченість і милозвучність. 4.Вона ввібрала в себе гомін лісів полів рік і морів землі нашої. 5. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом барвінком калиною.6. Дуже влучно висловився письменник Олесь Гончар Запашна співуча гнучка милозвучна сповнена музики й квіткових пахощів скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І усі ці епітети слушні.
Завдання до тексту.
- Визначіть тему та головну думку тексту, доберіть заголовок.
- Знайдіть речення з однорідними членами, запишіть їх в зошит.
- Підкреслити головні та другорядні члени речення (в 2 реченні).
- Виписати словосполучення з 5 речення.
2.Інерактивна вправа «Снігова куля».
Українці пишаються. (поширити речення, поступово додаючи по одному другорядному членові речення).
3.Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Продовжити речення: «Я люблю Україну, тому що…».
VІ. Підсумкова бесіда.
Оцінювання учнів та аргументація оцінок.
VІІ. Домашнє завдання.
VІІІ. Рефлексія
«Я зрозумів, що можу…» «Мені сподобалося…»
Немовля з перших днів свого життя чує рідну мову від матері а потім повторює перші пестливі слова.
Українська мова ніби ллється струмочком звеселяє душу. А іноземці відзначають її ніжність витонченість і милозвучність. Вона ввібрала в себе гомін лісів полів рік і морів землі нашої. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом барвінком калиною. Дуже влучно висловився письменник Олесь Гончар Запашна співуча гнучка милозвучна сповнена музики й квіткових пахощів скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І усі ці епітети слушні.
Немовля з перших днів свого життя чує рідну мову від матері а потім повторює перші пестливі слова.
Українська мова ніби ллється струмочком звеселяє душу. А іноземці відзначають її ніжність витонченість і милозвучність. Вона ввібрала в себе гомін лісів полів рік і морів землі нашої. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом барвінком калиною. Дуже влучно висловився письменник Олесь Гончар Запашна співуча гнучка милозвучна сповнена музики й квіткових пахощів скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І усі ці епітети слушні.
Немовля з перших днів свого життя чує рідну мову від матері а потім повторює перші пестливі слова.
Українська мова ніби ллється струмочком звеселяє душу. А іноземці відзначають її ніжність витонченість і милозвучність. Вона ввібрала в себе гомін лісів полів рік і морів землі нашої. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом барвінком калиною. Дуже влучно висловився письменник Олесь Гончар Запашна співуча гнучка милозвучна сповнена музики й квіткових пахощів скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І усі ці епітети слушні.
Немовля з перших днів свого життя чує рідну мову від матері а потім повторює перші пестливі слова.
Українська мова ніби ллється струмочком звеселяє душу. А іноземці відзначають її ніжність витонченість і милозвучність. Вона ввібрала в себе гомін лісів полів рік і морів землі нашої. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом барвінком калиною. Дуже влучно висловився письменник Олесь Гончар Запашна співуча гнучка милозвучна сповнена музики й квіткових пахощів скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І усі ці епітети слушні.