Урок "Узагальнення знань з теми "Синтаксис"

Про матеріал
Урок узагальнення знань з теми "Синтаксис" поєднує завдання на розвиток критичного мислення та компететнісні завдання
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Повторення, узагальнення й систематизація знань з теми «Синтаксис і пунктуація»

5 клас

 

 

 

                          Підготувала вчитель

                  української мови та літератури

                                                Нікітенко С.Ю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023

Тема. Повторення, узагальнення й систематизація знань з теми «Синтаксис і пунктуація»

Мета: повторити вивчений матеріал із розділів «Синтаксис» і «Пунктуація»; удосконалювати вміння правильно інто­нувати різні за метою висловлювання та будовою речення, використовувати їх у мовленні; ставити розділові знаки в ре­ченнях, пояснювати пунктограми; розвивати усне і писемне мовлення, пунктуаційну пильність; сти­мулювати потяг до знань, підвести учнів до усвідомлення необхідності їх для ста­новлення особистості; виховувати  в учнів патріотизм, любов та повагу до рідної мови.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

 Обладнання: тексти , дидактичний матеріал

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Вправа «Обери настрій»

  На партах в учнів лежать смайлики: один – радісний, другий-сумний.

- Покажіть, будь ласка, який у вас зараз настрій, радісний чи сумний?

( Учні показують). Учням, що обрали «сумні» смайлики, раджу налаштуватись на роботу. А тим, хто обрав радісний, кажу: «Я сподіваюсь, що ваш настрій на протязі уроку не погіршиться».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Запишіть число, класна робота та тему уроку «Узагальнення і систематизація знань з теми «Синтаксис».

Запишіть посередині «Слово дня»

Милозвучна, солов’їна

Яке слово-іменник ми можемо дібрати до цих слів?

Звичайно мова.

Гляньте на тему уроку, слово дня і сформуйте мету нашого уроку.

На уроці ми будемо повторювати…..

 На уроці ми будемо систематизувати …..

На уроці ми будемо розвивати….

ІV. Актуалізація опорних знань школярів.

  1. Асоціативний кущ

На дошці записане слово СИНТАКСИС. Кожен учень має записати по одному слову, яке прийшло на думку, коли побачив дане слово.

  1. Гра «Продовж  речення»

Я починатиму речення, а ви продовжуйте.

  • Речення виражає…
  • Речення складається зі…
  • Перше слово в реченні потрібно писати …
  • В кінці речення ставимо…
  • Речення, в якому про щось розповідається, повідомляється,  називається…
  • В кінці розповідного речення може стояти…
  • Приклад розповідного речення.
  • Речення, в якому про щось запитується, називається…
  • В кінці питального речення ставимо…
  • Наведіть приклад питального речення.
  • Речення, в якому висловлюється спонукання, називається…
  • В кінці спонукального речення може стояти…
  • Приклад спонукального речення.
  1. Гра «Виправ помилку».

Прочитайте вислів  на дошці:

      Бережіть і шануйте рідну мову

  • Чи буде цей вислів реченням? Чому?
  • Чому потрібно поставити крапку? Прочитайте речення з такою інтонацією, щоб я почула, що в кінці потрібно поставити крапку.
  • Який ще знак можна поставити в кінці цього речення?
  • Прочитайте речення з особливим піднесенням.
  • Запишіть речення в зошити. Покладіть розділовий знак в кінці речення.
  • Яке це речення за метою висловлювання? Доведіть, що це речення спонукальне.
  • За змістом цього речення побудуйте розповідне речення; питальне.
  • Який розділовий знак поставимо в кінці питального речення? Чому?
  • Встановіть зв'язок слів у реченні.
  • Чому потрібно берегти і шанувати рідну мову?
  1. Гра «Що це?»

Показую одну риску, дві риски , хвилясту лінію, пунктирну лінію, пунктир-крапку.

  • Що це? Де ми використовуємо ці позначки на уроках української мови?
  • На які дві групи ми можемо їх розподілити? Чому?
  1. Графічний диктант

Намалювати схеми речень:

  1. Мова.
  2. Мова живе в душі народу.
  3. Шануймо нашу рідну мову!
  1. Вибіркова робота

У вірші знайти слова, які є в реченні означеннями.

     Буду я навчатись мови золотої

     У трави-веснянки, у гори крутої,

     В потічка веселого, що постане річкою,

     В полінця зеленого, що росте смерічкою.

- Якою частиною мови виражене означення?

- Як називають художнє означення в літературі?

Епітет

V. Відтворення і корекція опорних знань учнів.

  1. Робота з текстом (текст подається без розділових знаків та без заголовку).

1. Немовля з перших днів свого життя чує рідну мову від матері а потім повторює перші пестливі слова.

2.Українська мова ніби ллється струмочком  звеселяє душу. 3.А іноземці відзначають її ніжність витонченість і милозвучність. 4.Вона ввібрала в себе гомін лісів  полів рік і морів землі нашої. 5. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом барвінком калиною.6.  Дуже влучно висловився письменник Олесь Гончар   Запашна  співуча  гнучка  милозвучна  сповнена музики й квіткових пахощів  скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І усі ці епітети слушні.

   Завдання до тексту.

- Визначіть тему та головну думку тексту, доберіть заголовок.

- Знайдіть речення з однорідними членами, запишіть їх в зошит.

- Підкреслити головні та другорядні члени речення (в 2 реченні).

- Виписати словосполучення з 5 речення.

2.Інерактивна вправа «Снігова куля».

Українці пишаються. (поширити речення, поступово додаючи по одному другорядному членові речення).

3.Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжити речення:           «Я люблю Україну, тому що…».

VІ. Підсумкова бесіда. 

      Оцінювання учнів та аргументація оцінок.

VІІ. Домашнє завдання.

  • Повторити все вивчене про речення.
  • Написати міні-твір «Моя рідна земля».

VІІІ. Рефлексія

«Я зрозумів, що можу…»  «Мені сподобалося…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Немовля з перших днів свого життя чує рідну мову від матері а потім повторює перші пестливі слова.

Українська мова ніби ллється струмочком  звеселяє душу. А іноземці відзначають її ніжність витонченість і милозвучність. Вона ввібрала в себе гомін лісів  полів рік і морів землі нашої. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом барвінком калиною. Дуже влучно висловився письменник Олесь Гончар   Запашна  співуча  гнучка  милозвучна  сповнена музики й квіткових пахощів  скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І усі ці епітети слушні.

Немовля з перших днів свого життя чує рідну мову від матері а потім повторює перші пестливі слова.

Українська мова ніби ллється струмочком  звеселяє душу. А іноземці відзначають її ніжність витонченість і милозвучність. Вона ввібрала в себе гомін лісів  полів рік і морів землі нашої. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом барвінком калиною. Дуже влучно висловився письменник Олесь Гончар   Запашна  співуча  гнучка  милозвучна  сповнена музики й квіткових пахощів  скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І усі ці епітети слушні.

Немовля з перших днів свого життя чує рідну мову від матері а потім повторює перші пестливі слова.

Українська мова ніби ллється струмочком  звеселяє душу. А іноземці відзначають її ніжність витонченість і милозвучність. Вона ввібрала в себе гомін лісів  полів рік і морів землі нашої. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом барвінком калиною. Дуже влучно висловився письменник Олесь Гончар   Запашна  співуча  гнучка  милозвучна  сповнена музики й квіткових пахощів  скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І усі ці епітети слушні.

Немовля з перших днів свого життя чує рідну мову від матері а потім повторює перші пестливі слова.

Українська мова ніби ллється струмочком  звеселяє душу. А іноземці відзначають її ніжність витонченість і милозвучність. Вона ввібрала в себе гомін лісів  полів рік і морів землі нашої. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом барвінком калиною. Дуже влучно висловився письменник Олесь Гончар   Запашна  співуча  гнучка  милозвучна  сповнена музики й квіткових пахощів  скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І усі ці епітети слушні.

 

docx
Додано
27 січня 2023
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку