Урок в 11 класі за темою "ІІ світова війна в дзеркалі літератури"

Про матеріал

Урок зарубіжної літератури в 11 класі в рамках теми "Друга світова війна в дзеркалі літератури" знайомить учнів із творчістю поета Пауля Целана, а саме з поезією "Фуга смерті"

Перегляд файлу

ТЕМА: ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА В ДЗЕРКАЛІ ЛІТЕРАТУРИ.

                                ПАУЛЬ ЦЕЛАН „ФУГА СМЕРТІ ”, 11 КЛАС

 

Картинки по запросу пауль целанЗАВДАННЯ УРОКУ:

 

  •  здійснити ідейно-художній аналіз тексту;              
  • визначити жанрову своєрідність поезії П. Целана,
  • з`ясувати особливості стилю;   
  • розкрити символічність назви;     
  • схарактеризувати зміст і значення образів;  
  • висвітлити поліфонізм мотивів і тем;
  • сформулювати проблематику і пафос твору.

 

МЕТА :

 

  1. Формування предметних компетентностей:

Удосконалювати

  • навички здійснення  ідейно-художнього аналізу  твору,
  • навички аналізу психологічного портрету ліричного героя;
  • розуміння поняття « літературний тип» як художню проекцію конкретного

Похожее изображениесоціально-історичного контексту;

  •  навички стильового аналізу.

Виховувати

  • естетичні смаки учнів

Розкрити

  • сутність моральних категорій, закладених  у тексті

П. Целана

Сприяти

  • формуванню  ціннісних орієнтирів;
  • формуванню активної життєвої позиції,
  • розвитку основних компетентностей учнів,
  •  збагаченню їхньої емоційної палітри,
  •  удосконаленню духовної сфери.
  1. Реалізація основних завдань уроку зарубіжної літератури літератури:
  • формування стійкої мотивації до читання художньої літератури, до вивчення зарубіжної літератури як скарбниці духовних цінностей людства;
  • ознайомлення учнів із найкращими зразками оригінальної й перекладної літератури («золотого» фонду класики та сучасної);
  • поглиблення уявлень про специфіку художньої літератури як мистецтва слова;
  • формування читацької та мовленнєвої культури;
  • розвиток умінь і навичок учнів сприймати, аналізувати й інтерпретувати літературний твір у культурному контексті, у зв’язках з іншими видами мистецтва, в аспекті актуальних питань сучасності й становлення особистості;
  • активізація інтересу до вивчення іноземних мов у процесі читання творів зарубіжних письменників;
  • формування поваги до різних мов, культур, традицій, толерантного ставлення до всіх рас, народів, народностей і національностей;
  • виховання любові до української мови і літератури як органічного складника світової культури, прагнення до збереження рідної мови, національних традицій і цінностей в умовах глобалізації світу;
  • формування духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних орієнтацій;
  • розвиток творчих здібностей, культури спілкування, критичного мислення;
  • формування етичних уявлень та естетичних смаків;
  • розширення культурно-пізнавальних інтересів особистості.
  1. Формування ключових компетентностей:
  • Спілкування державною мовою (Уміння: сприймати, розуміти інформацію державною мовою; усно й письмово тлумачити поняття, факти,  висловлювати думки, почуття, погляди. Ставлення: поцінування української мови як державної – чинника національної ідентичності; готовність до міжкультурного діалогу, відкритість до пізнання різних культур .  Навчальні ресурси: текстоцентризм; дискусія, діалог ).
  • Математична компетентність ( Уміння: розвивати абстрактне мислення;  установлювати причиново-наслідкові зв’язки, виокремлювати головну та другорядну інформацію; чітко формулювати визначення і будувати гіпотези; перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема). Ставлення: прагнення висловлюватися точно, логічно та послідовно. Навчальні ресурси: роздум (визначення тези, добір аргументів, наведення прикладів, формулювання висновків), висунення гіпотези та її обґрунтування).
  • Інформаційно-цифрова компетентність( Уміння: діяти за алгоритмом, складати план тексту тощо, використовувати інтернет - ресурси для отримання нових знань. Ставлення: задоволення пізнавального інтересу в інформаційному середовищі; критичне ставлення до інформації. Навчальні ресурси:  складання плану;  аналіз текстів).
  • Уміння вчитися впродовж життя (Уміння:  визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; планувати й організовувати власну навчальну діяльність; читати, використовуючи різні види читання: ознайомлювальне, вибіркове, навчальне тощо; постійно поповнювати власний словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації (словники, енциклопедії, онлайн - ресурси тощо); здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію; застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування. Ставлення: прагнення використовувати українську мову в різних життєвих ситуаціях; готовність удосконалювати власне мовлення впродовж життя, розвивати мовну інтуїцію; розуміння ролі читання для власного інтелектуального зростання. Навчальні ресурси: інструкції з ефективного самонавчання; довідкова література, зокрема пошукові системи; електронні мережеві бібліотеки).
  • Ініціативність і підприємливість (Уміння: презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби; застосовувати комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей. Ставлення: готовність брати відповідальність за себе та інших; розуміння ролі комунікативних умінь для успішної професійної кар’єри. Навчальні ресурси: самопрезентація).
  • Соціальна та громадянська компетентності  (Уміння: аргументовано і грамотно висловлювати власну думку щодо суспільно-політичних  питань; уникати дискримінації інших під час спілкування; критично оцінювати тексти соціально-політичного змісту. Ставлення: поцінування людської гідності; повага до закону та правових норм; утвердження права кожного на власну думку. Навчальні ресурси: інтерактивні технології навчання).
  • Обізнаність та самовираження у сфері культури (Уміння: використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву; дотримуватися норм української літературної мови та  мовленнєвого етикету, що є виявом загальної культури людини; читати літературні твори, використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях; створювати тексти, висловлюючи власні ідеї,  спираючись на досвід і почуття та використовуючи відповідні зображально-виражальні засоби. Ставлення: потреба читання літературних творів для естетичної насолоди та рефлексії над прочитаним; відкритість до міжкультурної комунікації; зацікавленість світовими культурними набутками. Навчальні ресурси: твори різних видів мистецтва;  мистецькі проекти)
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях (Уміння:  швидко й ефективно шукати інформацію, використовувати різні види читання для здобуття нових знань; здійснювати пошукову діяльність, словесно оформлювати результати досліджень; критично оцінювати результати діяльності. Ставлення: готовність до опанування новітніх технологій; оперативне реагування на технологічні зміни. Навчальні ресурси: інноваційні технології навчання (інтерактивні,  інформаційно-комунікаційні)
  • Екологічна грамотність і здорове життя(Уміння: розуміти переваги здорового способу життя. Ставлення: набуття знань про цілісну картину світу. Навчальні ресурси: аналіз літературних текстів (епізодів), усні / письмові презентації).
  • Спілкування іноземними мовами (Уміння:    зіставляти оригінальні тексти з українськими художніми перекладами. Ставлення:  усвідомлення багатства рідної мови; готовність до міжкультурного діалогу, відкритість до пізнання різних культур. Навчальні ресурси: зіставлення текстів українських перекладів літературних творів та оригіналів).
  1. Реалізація наскрізних ліній:
  • «Екологічна безпека й сталий розвиток».  Формування в учнів соціальної активності.  Розкриття значення образного слова для висловлення емоцій та почуттів.
  • «Громадянська відповідальність».  Формування відповідального члена громади та суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також — виховання національно свідомої особистості, яка спирається у своїй діяльності на культурні традиції та вектори розвитку суспільства. Формування здатності до ненасильницького розв’язання конфліктів. Осмислення та захист особистих прав і прав інших людей, усвідомлення своєї ролі в суспільстві і набуття вмінь брати участь у процесі ухвалення рішень.
  • «Здоров'я і безпека» . Формування всебічно розвиненого члена суспільства, здатного усвідомлювати пріоритетність здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища. Усвідомлення переваг здорового способу життя та безпечної поведінки. Осмислення причиново-наслідкових зв’язків між власними рішеннями та поведінкою, здоров’ям та безпекою.
  • «Підприємливість і фінансова грамотність».  Розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі. Осмислення неординарності як важливої риси людини для її самореалізації в житті, спонукання учнів до творчих рішень у процесі розв’язання проблем, усвідомлення користі та необхідності спільної діяльності.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ УРОКУ:

  •                                прилучення учнів до скарбниці       світової літератури;
  •                                сприяння розумінню домінант,       основних тенденцій літератури       ХХ століття;
  •                                формування цілісного сприйняття       літературного процесу,
  •                                поглиблення       розуміння  його поступового характеру,        уявлення про запозичення епох,       послідовність,  безперервність і взаємозв`язок історичного і       культурного розвитку;
  •                                розширення знань про основні художні напрями, тенденції і домінанти світової літератури;
  •                                удосконалення навичок ідейно-художнього та стильового аналізу твору;
  •                                поглиблення знань з теорії літератури;
  •                                розуміння поетичного стилю П.Целана, що демонструє   синтез традицій і новаторства;
  •                                сприяння розумінню соціально-історичного контексту художніх образів;
  •                                розвиток аналітичних, дослідницьких навичок, ключових компетентностей учнів;
  •                                розширення спеціальних знань;
  •                                збагачення емоційної і духовної сфери учнів;
  •                                сприяння формуванню системи цінностей, уявлень про значущість та універсальність загальнолюдських етичних категорій.

 

ТИП УРОКУ:

Засвоєння нових знань.

ФОРМИ ТА МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

  • проблемні запитання;
  • включення учнів у тематичну бесіду;
  • використання набутих знань та навичок      учнів при формуванні нових знань, вмінь,      навичок;
  • колективна робота;
  • інтерактивні технології (робота в групі, вільне письмо).

ХАРАКТЕР НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ГРУНТУЄТЬСЯ НА:

  • заохоченні до самостійного мислення шляхом творчого                   аналізу,   вирішення певного кола проблемних питань;
  • використанні фонових знань учнів при опануванні теми уроку     ( при аналізі художніх особливостей, з`ясуванні соціально-історичного контексту образів тощо);
  • формуванні особливого емоційного ставлення учнів до матеріалу, що опановується;
  • спонуканні до удосконалення аналітико-дослідницьких навичок учнів шляхом вирішення завдань, спрямованих на співставлення культурного спадку епох    ( при  аналізі національної, тематичної, жанрової      специфіки твору, композиційних      особливостей, системи образів, засобів      виразності, тропів тощо…) .

ЗМІСТ УРОКУ:

І. Мотивація навчальної діяльності ( 10 хв.)

  • Слово вчителя. (3 хв.)
  • Аудіо- та відео-записи. Емоційне налаштування на сприйняття твору П.Целана

(2 хв.)

  • Бесіда (5 хв.)

ІІ Робота над темою ( 23 хв.)

  • Оголошення теми, мети, завдань, очікуваних результатів уроку. Визначення місця і значення теми уроку в системі курсу зі світової літератури у 11 класі ( 1 хв.)
  • Складання плану навчальної діяльності, обговорення етапів роботи( 1 хв.)
  • Короткі відомості про життя і творчість Пауля Целана, час і обставини створення „Фуги смерті” ( Завдання для учнів випереджального характеру). Виступ учнів

( 2 хв.)

  • Виразне читання „Фуги смерті” Пауля Целана( 1 хв.)
  • Бесіда( 4 хв.).
  • Словникова робота( 1 хв.)
  • Ідейно-художній аналіз твору:

- створення «Щоденника подвійних нотаток»( колективна робота), оприлюднення результатів( 3 хв.);

- групова робота, презентація роботи груп ( 10 хв.).     

ІІІ. Рефлексія (10 хв.)

  • Узагальнююча бесіда (5 хв.)
  • Аудіо запис (1 хв.)
  • Картинки по запросу пауль целанКартинки по запросу пауль целанВільне письмо ( індивідуальна робота): написання есе, презентація есе за бажанням (4 хв.)

ІV. Самооцінювання груп.

             Оцінювання (1 хв.)

V. Домашня робота ( 1 хв.)

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

ЕПІГРАФИ:                                 В порожню вічність ми несем загаслі смолоскипи...

П. Целан. Балада про трьох ворогів

 

"Ніщо на землі не завадить поетові писати, навіть те, що  він  - єврей, а мова його віршів – німецька".

Картинки по запросу пауль целанКартинки по запросу пауль целанПауль Целан

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

( звучить фуга  Й.С.Баха. На екрані – портрет Й.С. Баха, культурні і наукові центри не тільки Німеччини, а й всієї Європи)

  1. Учитель. Звучить фуга. Її створив німець. Його ім.`я – Й. С. Бах.Він - один з музичних кумирів людства протягом століть. Його музикою захоплюються музиканти( і не тільки) всього світу. Його ім`ям названо всесвітній конкурс найвизначніших виконавців – органістів. Кьольн і Лейпциг, які ви побачили на екрані, - культурні і наукові центри не тільки Німеччини, а й всієї Європи, осередки нових ідей, свіжої філософської, соціальної і політичної думки. Сюди, починаючи із Середньовіччя й до теперішніх часів, лине студентство, інтелігенція, вчені і митці з усього світу. Бах жив і творив у цих містах, вписавши своїм натхненним генієм яскраву сторінку в їхню історію, в історію Німеччини, в історію світового мистецтва.

( продовжує звучати музика Баха. На екрані – документальні фотографії часів війни, зроблені в німецьких концтаборах, портрет Адольфа Гітлера)

Це теж фуга. Фуга смерті. Цю фугу також почув весь світ, на нещастя, кожен народ так чи інакше познайомився із нею. Її створив також німець. Його ім`я - Адольф Гітлер. Ця людина ототожнюється у свідомості людства із жорстокою, антигуманною ідеологією нацизму, із цинічним винищенням людей, які не належали до складу обраних, ідеєю зверхності арійської раси над усіма іншими. Він – кумир мільйонів німців 30-х років, лідер нації, господар ІІІ Рейху, політичний ідеал сучасного неонацизму.

Перед нами два обличчя, два німця, дві непересічні особистості.

- Чи можна поставити між ними знак рівності лише тому, що обидва вони – німці?

- Чи можна поставити знак рівності між Німеччиною і видатним органістом Бахом?

- А між  Німеччиною і сумно прославленим ідеологом расової ненависті?

- В якому випадку вам  було легше визначитись, чому? Аргументуйте свою  точку зору. (Відповіді учнів).

 

Сьогодні ми познайомимось з поетом, який також належав до німецької культури, також створив фугу, у якій сформулював важливі питання:

  •  Чому одна нація є матір`ю і геніїв, і монстрів?
  • -Чи можна грунтувати своє ставлення до народу, країни на особистих враженнях від певної історичної чи творчої особистості?
  • Чому одна велична нація, із славетною історією, пише фуги смерті для іншої славетної нації, історія якої вираховується тисячоліттями?
  •  Що дозволяє одній людині відчувати перевагу над іншою: інтелект, фізична досконалість, сила, віра?
  • Що мають нащадки знати про жахіття війни і чи мають взагалі знати?

ІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ

  1. Оголошення теми, мети, завдань, очікуваних результатів уроку.
  2. Короткі відомості про життя і творчість Пауля Целана, час і обставини створення „Фуги смерті” ( Завдання для учнів випереджального характеру). Виступ учнів.

 

3.Робота з текстом.

Пауль целан – полікультурна особистість: єврей румунського походження, що народився у Чернівцях, дитинство провів на українській землі, яка певний час належала Австро-Угорщині, другу половину життя провів у Франції. Переконана, що ця полі культурність і трагічний життєвий досвід сформували  поетичний геній Пауля Целана і перетворили його «Фугу смерті» на символ ІІ світової війни у поезії, як є символом ІІ світової війни «Герніка» Пабло Пікассо в живописі ( на екрані – «Герніка» П.Пікассо).

А) Виразне читання „Фуги смерті” Пауля Целана ( додаток 1).

Б) Бесіда.

- Зрозуміло, про що цей вірш? Які слова у тексті красномовно доводять, що поет описує концтабір?

- Які образи, фрази тексту вас вразили, привернули увагу? Чому?

- Опишіть ліричного героя, хто він?

- Хто той, що зі зміями грає? Що можна сказати про людину, яка із зміями грає, свистить на євреїв, як на собак, велить копати могилу в землі і дарує могилу в повітрі, а увечері після робочого дня пише романтичного листа в Німеччину,    звертає увагу на зорі, любить слухати „жагливу” музику?

- Звернувши увагу на назву, сформулюйте головний мотив твору .

- Чи не дивує вас поеднання музики і смерті, заявлене у назві і втілене у вірші? Пригадайте «Квіти зла» Ш.Бодлера і зробіть висновки, щодо сенсу антитези у назві «Фуга смерті».

- Які кольори виникають у тексті? Поясність їх смислове навантаження.

- Чи звернули ви увагу на те, що у вірші відсутні розділові знаки і рима?

- Які фрази, образи повторюються у тексті? Чи можна назвати вірш багатоголосним? Завдяки чому створюється це багатоголосся?  

 -  Яке значення має слово „ми” в тексті? Чи можна сказати, що автор поєднує в творі особисте і колективне, національне і     загальнолюдське?

В) Словникова робота ( додаток 2).

- Як ви вважаєте, чому автор не назвав свій твір реквієм?       

Г) Ідейно-художній аналіз твору.

  • Колективна робота: Система образів. Створення «Щоденника подвійних нотаток»

 ( додаток 3).

Прокоментуйте образи. Висловте своє розуміння поетичних метафор.

  • Оприлюднення індивідуальної роботи.
  • Робота в группах

Група 1:Система образів. Визначення провідних тем і мотивів.

  • Схарактеризуйте образи твору. Розтлумачте їх метафоричне і конкретне значення.
  • Які частини тексту починаються з великої літери. Чи можна сказати, що    ними    автор структурно поділяє текст на окремі теми, які, як і повинно бути у фузі,   повторюються,    поліфонують?

 -  Які теми одночасно проводяться і    розвиваються в тексті ? ( муки в`язнів, садизм

   наглядача, доля німкені Маргарити і єврейки Суламіф)

- Як у тексті створено відчуття приреченості?

-  Які  ще мотиви, крім мотиву смерті, заявленного вже у назві, звучать, поліфонують у

   вірші? (мотив приреченості, знищення однієї величної нації іншою величною нацією –

   трагічне зіткнення культур)

Група 2: Визначення жанру твору.

- Спробуйте визначити жанр вірша. Чи можна дати однозначну відповідь?

- Визначте    характерні риси названих вами жанрів і відшукайте їх в тексті.(вірш нагадує

   елегію, плач, ритуальний танок, документальний репортаж одночасно).

- Чи можна    сказати, що у вірші відбувається певна поліфонія  окремих жанрових форм і за цією поліфонією також виправдовується використання слова фуга у назві?

Група 3: Визначення сенсу назви. Особливості композиції.

 - Поясніть символічність назви вірша .Слово „фуга” походить від латинського fuga, що

  означає „біг”, „втеча”. Поміркуйте над   додатковим сенсом назви вірша.

  • Чому у вірші відсутні розділові знаки і рима?
  • Чи можна сказати, що композиція вірша є кільцевою?
  • Чому у останній строфі усі теми представлені в уривках? Схарактеризуйте фінальні фрази з точки зору логічності, завершеності і визначте    стан    ліричного героя

( згадайте оповідання Г. Белля „Подорожній, коли ти прийдеш в Спа...”).

Група 4: Колористика і антитези твору ( додаток 4).

- Поясніть сутність протиставлень.

- Що підкреслює і посилює автор «світловими   плямами»?

- Поясніть, чому в тексті майже відсутні епітети?

- Чому, на вашу думку, у тексті переважають дієслова? Підкресліть їх і схарактеризуйте за

   семантикою і часовими характеристиками.

Група 5. Стильові особливості.

 - Як ви вважаєте, чому в тексті відсутні розділові знаки і рима? Як це може бути пов`язано з    ідеєю вірша?

- Чи можна текст назвати модерністським? Чому? ( Так, бо у ньому наявні синтез музики і слова, синтез жанрів, експеримент із формою – відсутність розділових знаків). -

- Завдяки яким стильовим прийомам і художнім засобам втілюється мотив приреченості?

- Чому для порівняння двох культур автор використовує образи Маргарити і Суламіфі?

- Поясніть значення слова «ми» у тексті.

  • Презентація роботи груп.

IІІ. РЕФЛЕКСІЯ.

  1. Узагальнююча бесіда

- Підсумуйте, яким чином пов`язані в тексті музика і смерть. Який сенс має сполучення тем музики і смерті?

- Вірш  за структурою і змістом справді є фугою? ( Так, це фуга. У творі присутній головний мотив (мотив смерті, приреченості) і кілька інших мотивів, які одночасно проводяться і розвиваються в тексті, а в кінці з`єднуються, щоб остаточно розв`язатися. У вірші відбувається поліфонізм тем, ознак різних жанрів, що є притаманним фузі. Нарешті, вірш є багатоголосним, а саме багатоголосся є характерною ознакою фуги).

- Чому це не реквієм?

- Як у тексті створюється атмосфера приреченості?

- Чому для позначення німецької та єврейської культур автор обирає образи Маргарити і Суламіфі?

- Як ви розумієте епіграфи до уроку «В порожню вічність ми несем загаслі смолоскипи...» та "Ніщо на землі не завадить поетові писати, навіть те, що  він  - єврей, а мова його віршів – німецька"?

- Теодор .Адорно (1903 — 1969) — німецький філософ єврейського походження, соціолог та теоретик музики казав, що « писати вірші після Освенціма – варварство». Як ви розумієте цю думку і чи погоджуєтесь із нею?

 

(звучить  танго „Маленька  квіточка”, написане французьким композитором Сіднеєм Беше)

Цю музику створив француз, колишній в`язень німецького концтабору. Автор згадує, що присвятив це танго маленькій червоненькій квіточці, яка  - одна єдина - дивом пробилася крізь затоптаний в`язнями грунт. Знедолені мешканці лагерних бараків намагалися ходити обережно, оминаючи квітку, щоб не зашкодити їй, і по черзі піклувалися про неї, поливаючи водою, яку видавали приреченим у обмеженій кількості. Ця квітка, зрозуміло, стала символом життя, яке неможливо знищити, і єдиною втіхою і надією в`язнів, створінням, у якого вони вчилися силі і витривалості. І символом, що життя неможливо знищити, вірою, що муки колись скінчаться, а життя триватиме вічно.

- Чи можна такою квіткою назвати поетичне слово Пауля Целана?

- Чи є його вірш, не дивлячись на жахливий контекст, ствердженням цінності людського життя?

2. Стратегія „Вільне письмо”.

Протягом 2 хвилин напишіть невеличке есе на теми епіграфів та з приводу висловлювань Теодора Адорно чи ваших роздумів про маленьку квітку ( презентація есе  за бажанням).

 

Картинки по запросу пауль целанКартинки по запросу пауль целан 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Самооцінювання груп.

Похожее изображение     Оцінювання.

V. Домашнє завдання:

  1. Написати есе (за бажанням) на тему:

 «Коли одна нація стає обраною...».

  1. Ознайомитися із особливостями життя і творчості А.Камю.
  2. Прочитати роман А.Камю «Чума».

 

 

 

 

 

 

  ДОДАТОК 1

Похожее изображение                                                 ФУГА СМЕРТІ

 

 

Чорне молоко світання ми п`’ємо його вечорами

ми п`ємо його вдень і зрання ми п`ємо його уночі

ми п`ємо і п`ємо

ми копаєм могилу в повітрі там лежати не тісно

В цій хаті живе чоловік він змій приручає він пише

він пише коли сутеніє в Німеччину твоя золотиста

                                                               коса Маргарито

він пише отак і виходить надвір і виблискують зорі

                                          він посвистом псів своїх кличе

він свистить і скликає євреїв своїх і велить їм

                                                      копати могилу в землі

він наказує нам грайте хутко до танцю

Чорне молоко світання ми п`ємо тебе уночі

ми п`ємо тебе зрання і вдень ми п`ємо тебе вечорами

ми п`ємо і п`ємо

В цій хаті живе чоловік він змій приручає він пише

він пише коли сутеніє в Німеччину твоя золотиста

                                                                      коса Маргарито

Картинки по запросу дети освенцимТвоя попеляста коса Суламіт ми копаєм могилу в повітрі

                                                          там лежати не тісно

Він гукає ви перші копайте-но глибше ви другі

співайте і грайте

він вийма з кобури залізяку він розмахує нею очі його голубі

глибше вганяйте лопати ви перші ви другі продовжуйте грати

                                                                                                 до танцю

Чорне молоко світання ми п`ємо тебе уночі

ми п`ємо тебе вдень і зрання ми п`ємо тебе вечорами

ми п`ємо і п`ємо

в цій хаті живе чоловік твоя золотиста коса Маргарито

твоя попеляста коса Суламіт він змій приручає

Він гукає смерть потребує ніжнішої гри

                          смерть це з Німеччини майстер

він гукає жагливіш водіте смичками тоді ви полинете

 димом  в повітря

тоді ви могилу дістанете в хмарах там лежати не тісно

Картинки по запросу освенцим крематорийЧорне молоко світання ми п`ємо тебе уночі

ми п`ємо тебе вдень смерть це з Німеччини майстер

ми п`ємо тебе вечорами і зрання ми п`ємо і п’ємо

смерть це з Німеччини майстер очі його голубі

він поцілить свинцевою кулею прямо в серце тобі

в цій хаті живе чоловік твоя золотиста коса Маргарито

він спускає на нас своїх псів він дає нам

 могилу в повітрі

він змій приручає і марить смерть це

з Німеччини майстер

твоя золотиста коса Маргарито

твоя попеляста коса Суламіф

                                           Переклад з німецької Петра Рихла

                                                                                                         ДОДАТОК 2

ФУГА – від латинського слова fugа”, що означає „ біг”, „втеча”; поліфонічний твір, в основі якого лежить одна тема, котра звучить послідовно у різних голосах ( триголосна, чотириголосна і т.д.).Це найвища, найскладніша форма поліфонічної музики. Найчастіше до фуги звертався Й.С.Бах. Фуга може бути як окремим твором, так і частиною симфонії, ораторії, кантати чи реквієму.

РЕКВІЄМ – requiem aeternam -„вічний спокій”. Ці слова – початок католицької заупокійної молитви, реквієм – співи під час заупокійної служби у храмі. Провідні теми заявлені у самому початку твору, а далі вони одна по одній розгортаються в наступних частинах і знову зливаються і остаточно розв`язуються у фіналі.

 

Картинки по запросу пауль целанКартинки по запросу пауль целан 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу пауль целан 

Картинки по запросу освенцим крематорий 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      ДОДАТОК 3  

                                             Щоденник подвійних нотаток

 

Цитата

 

коментар

Чорне молоко світання” „ми п`ємо

(  повторюється 5 разів) його вечорами... вдень і зрання...уночі...”

 

 

„копаєм могилу в повітрі там лежати не тісно...полините димом в повітря тоді ви могилу дістанете в хмарах... там лежати нетісно...”

 

 

«копати могилу в землі»

 

„чоловік він змій приручає...пише коли сутеніє в Німеччину...посвистом псів своїх кличе він свистить і скликає євреїв своїх і велить їм копати могилу в землі...вийма з кобури залізяку...гукає смерть...поцілить свинцевою кулею прямо в серце тобі...спускає на нас своїх псів він дає нам могилу в повітрі...”

 

 

„наказує нам грайте хутко до танцю...гукає ви перші копайте-но глибше ви другі співайте і грайте...гукає смерть потребує ніжнішої гри...гукає жагливіш водіте смичками...”

 

 

„він пише отак і виходить надвір і виблискують зорі...”

 

 

„ смерть це з Німеччини майстер...”  «Очі його голубі»

 

 

„твоя золотиста коса Маргарито

твоя попеляста коса Суламіф

 

 

 

                                                                                                                ДОДАТОК 4

 

„золотиста коса Маргарито”                          „попеляста коса Суламіф”

 

„чорне молоко світання”                                „очі його голубі”

 

„він посвистом псів своїх кличе”                  „ свистить і скликає євреїв своїх”

 

„гукає смерть”                                                  „ гукає жагливіш водіте смичками”

 

Картинки по запросу пауль целанКартинки по запросу Пауль целанКартинки по запросу пауль целан 

doc
Додано
21 вересня 2018
Переглядів
3344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку