Урок в 3 класі 3 клас,23 урок ,ІІ семестр Тема: Народна пісня в творчості композиторів

Про матеріал

Мета:визначити інтонаційні особливості та виконавський розвиток пісень-веснянок; розвивати вокально-хорові, виконавські навички, творчі здібностей учнів; продовжувати виховувати в учнів інтерес до народної пісні, творчості композитора М. Лисенка.

Музичний матеріал: українські народні пісні «Вийди, вийди сонечко», «Подоляночка»,«Вербовая дощечка»; М. Лисенко. Хор «А вже весна» з опери «Весна і Зима»;

Тип уроку: урок поглиблення в тему.

Зоровий ряд:слайд-шоу,ілюстративний ряд на дошці,»квіти»- на партах.

Поетичний ряд:казка В.Сухомлинського «Весняний вітер», веснянки, поспівки,пісні,вірші.

Обладнання: магнітофон, музичні інструменти (фортепіано,бандура, темброво-шумові інструменти), ілюстрації до музичних творів, портрет композитора М. Лисенка,дидактичний матеріал на партах,щоденники музичних вражень,підручники «Музичне мистецтво» Л.С.Аристова,В.Сергієнко
Перегляд файлу

                                                             3 клас

 

Тема. Інтонація. Підсумковий урок-концерт.

Мета:

навчальна: на прикладах пісенної, танцювальної та маршової музики закріпити розуміння інтонаційної виразності музичної мови, виявити риси її подібності до мови; закріпити в учнів поняття про інтонаційну спорідненість музики і слова

виховна: сформувати у них бажання виразно виконати музичний твір; виховувати любов до музики, інтерес до творчості, народних традицій

розвиваюча: розвивати вокально-хорові навички,вміння імпровізувати та  інтерпретувати музичні твори; розвивати творчі здібності, емоційність, художній смак

Музичний матеріал(для слухання): :

сл. А. Барто, муз. С. Прокоф’єва, «Базіка»; М. Глінка, «Марш Чорномора» з опери «Руслан і Людмила»; В. Кирейко - «Награвання Лукаша» з опери «Лісова пісня»;Й.С.Бах «Жарт»,укр. нар. пісня »Щедрик» в обробці М. Леонтовича

Музичний матеріал(для виконання): «Ой на горі жита много» у. н. п. обр. Г. Верьовки; поспівка «Ми – третьокласники» сл. і муз. Д. Кабалевського; «Засмутилось кошеня» сл. П. Воронька муз. І. Кириліної; «Щеня і кошеня» сл. В. Вікторова муз. Т. Попатенка; »Сім нот» А.Мігай;»Гра» В.Шаїнський;»До,ре,мі» А.Островський; укр. нар. пісня «Щедрик» в обробці М.Ленотовича ;»Хто чергові?» Дм.Кабалевський; «Ой,хто, хто,Миколая любить?»

Зоровий ряд:нотний стан,ноти з записами вивчених творів,музичний ребус «Ноти»;схема-ялинка «Інтонація»,підручники,ілюстративний ряд «Музичні інтонації»,ілюстрації до дня Святого Миколая.

Тип уроку: урок узагальнення теми.

Обладнання: музичні інструменти, магнітофон, дошка, підручники, папки з музично-теоретичним матеріалом, бандура, синтезатор, ілюстрації, щоденники музичних вражень

Хід уроку

1. Вхід учнів до класу під звучання української народної пісні «Щедрик» - обробка М.Леонтовича.

 ВХР- привітання:»Добрий день,вам діти!»; вокально-хорові поспівки.

 «Ми-третьокласники» Дм. Кабалевський; »Сім нот» А.Мігай

Учитель:

      Вранці,коли я зайшла до кабінету музики, то побачила на підвіконні дві сніжинки! Це було дивно, тому що зараз на вулиці снігу немає…. І одразу ж згадала слова пісні.

Учитель читає(не виразно) те,що написано на першій сніжинці:

  • Сніжинки злітають на стріху все нижче,все нижче.

            Замети пухнастого снігу все вищі,все вищі!

Учитель читає (виразно) те,що написано на другій сніжинці:

  • Кінчається рік, його кроки тихіші, тихіші,

            а пісенька Нового Року гучніша, гучніша!

Учитель: В чому різниця між двома сніжинками?

Учні відповідають та приходять до висновку,що саме ІНТОНАЦІЯ відрізняє сніжинок!

Учитель: Сьогодні на уроці ми завершуємо вивчати тему «Інтонація в музиці». І наші веселі сім нот допоможуть нам в цьому.

      На дошці - нотний стан, на якому розташовані вісім нот (гама до-мажор). Ноти подвійні: якщо відкрити ноту , за нею - ще одна з назвою музичного твору , який передає певний вид музичної інтонації. Протягом уроку учитель за допомогою учнів поступово відкриває ноти та закріплює знання про музичні інтонації.

Учитель: І так,готові?! Починаємо нашу подорож по нотному стану!

Учитель за допомогою учня(учениці) відкриває першу ноту (ДО): С.Прокоф’єв «Базіка»

    Слухання фрагмента музичного твору. Учні впізнають твір та називають вид інтонації.

Учитель перевертає ноту – там вже написана потрібна інтонація .І ця нотка з видом інтонації (СКОРОМОВКА). Нота потрапляє на зображену на лівій дошці Новорічну ялинку , як новорічна прикраса.

 Учитель : А хто знає ще скоромовки ?! Учні пропонують учителю і класу свої вміння швидко читати скоромовки.

ВХР «Гра» В.Шаїнський (виразне,емоційне виконання пісні)

 Учитель за допомогою учня(учениці) відкриває другу нотку (РЕ): Дм.Кабалевський «Хто чергові?»

ВХРвиразне виконання по ролях:два учня виконують роль чергових фрагменту (1 куплету) пісні Дм.Кабалевського «Хто чергові?» Учні впізнають твір та називають вид інтонації. Учитель розкриває ноту Ре,на звороті якої написано вид музичних інтонацій (ПИТАЛЬНА та СТВЕРДЖУВАЛЬНА). Нота  потрапляє на «Новорічну ялинку».

Учитель : наші веселі нотки не тільки допомагають згадати інтонації, а ще «розфарбовують» нашу новорічну ялинку наче веселку! Послухайте веселку пісеньку  «Веселка»!

Учениця виконує пісню « Веселка».

Учитель : Чудова пісня, але нам потрібно  відкрити інші нотки!

      Учитель за допомогою учня(учениці) відкриває третю нотку (МІ) : Й.С. Бах «Жарт»

 Слухання фрагмента музичного твору. Учні впізнають твір та називають вид інтонації.

    Учитель перевертає ноту – там вже написана потрібна інтонація. І ця нотка з видом інтонації (ГУМОРИСТИЧНА).  Нота  потрапляє на «Новорічну ялинку».

Учитель: І ми з вами теж можемо трохи пожартувати та пригадати чудову пісеньку.

ВХР – виразне виконання з шумовими музичними інструментами української народної пісні в обр. Г.Верьовки «Ой на горі жита много». Учитель грає на бандурі, три учня грають на брязкальцях та трикутниках.

Учитель: Молодці! Трохи відпочили, але нам потрібно далі відкривати нотки!

Учитель за допомогою учня(учениці) відкриває наступну нотку (ФА): М. Глінка «Марш Чорномора» з опери «Руслан і Людмила». Слухання фрагмента музичного твору. Учні впізнають твір та називають вид інтонації.

    Учитель перевертає ноту – там вже написана потрібна інтонація . І ця нотка з видом інтонації (РИТМІЧНА).  Нота  потрапляє на «Новорічну ялинку».

Учитель: Чудово!Наші веселі нотки поступово розфарбовують нотний стан, а музична новорічна ялинка прикрашається музичними іграшками - інтонаціями!Але я знаю,що серед вас є той, у кого прекрасне відчуття ритму!

Учениці (тріо) виконують танець «Сучасна класика»

Учитель : Така енергійна пісенька надихає  нас трохи поворушиться.

ВХР ( + диригування): »До,ре,мі» А.Островський. Учитель грає на фортепіано, а перед кожним рядом стоїть учень - «диригент», який керує своїм «хором»- рядом.

   Учитель за допомогою учня(учениці) відкриває п’яту  нотку (СОЛЬ) : К.Дебюссі «Душа». Слухання фрагмента музичного твору. Учні впізнають твір та називають вид інтонації.

    Учитель перевертає ноту – там вже написана потрібна інтонація . І ця нотка з видом інтонації (СУМНА).  Нота  потрапляє на «Новорічну ялинку».

Учитель: Ось,ще одна нотка прикрасила нашу ялинку!

А зараз давайте поринемо у дитинство – згадаємо, як мама нам співала колискову……

Але ми не будемо сумувати!Краще заспіваймо!

ВХР – виразне виконання «Засмутилось кошеня» сл. П. Воронька муз. І. Кириліної

Учитель за допомогою учня(учениці) відкриває наступну шосту  нотку (ЛЯ) : В. Кирейко  «Награвання Лукаша» з опери «Лісова пісня»

    Слухання фрагмента музичного твору. Учні впізнають твір та називають вид інтонації.

    Учитель перевертає ноту – там вже написана потрібна інтонація. І ця нотка з видом інтонації (ВИРАЖАЛЬНО-ЗОБРАЖАЛЬНА).  Нота  потрапляє на «Новорічну ялинку».

Учитель : Цей музичний твір не тільки відкрив для нас нову музичну інтонацію , але й познайомив з сопілкою - українським духовим інструментом. Сьогодні на уроці у нас ще один цікавий музичний інструмент – домра. Знайомтесь!

Учениця грає на домрі твір «Горошина»

Учитель: Прекрасний і цікавий інструмент! Але нам потрібно вирушати далі: залишилось три ноти!

    Учитель за допомогою учня(учениці) відкриває сьому  нотку (СІ) : Українська народна пісня в обробці М.Леонтовича «Щедрик». Слухання фрагмента музичного твору. Учні впізнають твір та називають вид інтонації.

Учитель перевертає ноту – там вже написана потрібна інтонація. І ця нотка з видом інтонації (ЗЕРНО-ІНТОНАЦІЯ). Нота  потрапляє на «Новорічну ялинку».

ВХР - виразне виконання пісні «Щедрик» в використанням музичних інструментів (трикутники,брязкальця).

Учитель: Цей музичний твір відомий в усьому світі,виконується на різних мовах! А ця пісня привела нас до останньої ноти (ДО)!!!!!І вона нам нагадає ,що наближаються новорічні свята!!!

Учитель за допомогою учня(учениці) відкриває останню нотку (ДО) : Українська народна пісня в обробці  «Ой,хто, хто Миколая любить»». Слухання фрагмента музичного твору. Учні впізнають твір та називають вид інтонації.

Учитель перевертає ноту – там вже написана потрібна інтонація .І ця нотка з видом інтонації (СВЯТКОВА). Нота  потрапляє на «Новорічну ялинку».

ВХР – учениця виразно виконує пісню «Святий Миколай!»

«Щеня і кошеня» сл. В. Вікторова муз. Т. Попатенка

У ч и т е л ь . Інтонація - основа музики, від її яскравості залежить яскравість музики. І на сьогоднішньому уроці - концерті ми згадали всі музичні інтонації!!!!

Наближається Новий рік , і я хочу побажати натхнення , прекрасних пісень и чудових музичних інтонацій!

 Вихід учнів із класу під звучання «Ой,хто, хто Миколая любить».

 

 

 

 

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
2173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку