Урок в 3 класі "Повторення і узагальнення знань про прикметник"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови в 3 класі "Повторення і узагальнення знань про прикметник"
Перегляд файлу

Українська мова 3 клас

Тема уроку Повторення і узагальнення знань про прикметник

Мета уроку:

-         формування предметних компетентностей: систематизувати і закріпити знання учнів про прикметники, змінювати їх за родами, числами, розрізняти прикметники, вжиті  в прямому і переносному значенні; формувати вміння добирати синоніми  й антоніми;

-         збагачувати словниковий запас школярів, розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до мови, до прекрасного, гордість за велич українського слова;

-         формування ключових компетентностей: уміння переключатися з одного виду роботи на інший, уміння вчитися;

-         соціальні: сприяти вмінню спілкування з партнерами,  навчати співпрацювати в парах, групах, колективі, створювати індивідуальні, парні групові  проекти ;

-         виховувати любов до мови, художнього слова

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок

Основні терміни і поняття: прикметники, ознаки, прикметники у прямому і переносному значенні, синоніми, антоніми, рід прикметників, число, проект.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, мистецтво художнього слова, музика , літературне читання.

Обладнання: комп’ютер, картки, презентації, відеозаписи про «кольорові» моря, аудіо- запис фізхвилинки.

                                                          Хід уроку

I. Вступна частина

І.Організація класу. Створення психологічного настрою.

-         Сьогодні у нас незвичайний урок, на ньому присутні гості. Отож давайте привітаємося з усіма.

Добрий день вам, любі гості.

Ми раді вас вітати.

Продзвенів дзвінок знайомий.

Нам час урок розпочинати.

-         Діти,прошу вас вийти до мене і стати в коло. Зараз ми пограємо з вами в гру «Павутинка». Нам потрібно сказати словами, якого настрою дня ми бажаємо усім. «Я бажаю … дня» (оптимістичного,активного,енергійного,натхненного,нормального,сонячного,веселого,везучого,вдалого… .)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Давайте складемо план нашого уроку.

Хто багато робить, той і багато вміє.(Зелений)

                           Зробив діло – гуляй сміло. (Червоний)

Добрий початок – половина роботи. (Жовтий)

 

-         Як одним словом ми можемо назвати слова,які ми побажали?

 Пр*км*тн*к* (Прикметники)

-         Сьогодні ми повторимо та узагальнимо знання про прикметники.

ІІІ. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

1)Метод «Прес-бій»  Презентація (доповнення речень вивченого про прикметник)

А зараз потренуємося застосовувати ці знання на практиці.

-Запишіть дату,класна робота.

Розпочнемо з каліграфічної хвилинки.

Горизонт

        2)Вправа «Редактор». Індивідуальна робота по варіантах.

        Вправа 2.с.25 . Утворіть словосполучення іменників з прикметниками.       Запишіть та визначте число і рід прикметників.

        -Які слова вжиті в переносному значенні?

3) Гра «Запереч мені». Робота в парах.

Довгий -                              старанний-                                   добрий-

Веселий-                              боязкий-                                      білий-

-Як називаються слова протилежні за значенням? (Антоніми)

- Є ще слова,які близькі за значенням. Як їх називають? (Синоніми)

4)Вправа «Згрупуй синоніми». Робота в парах.

Сумний      мужній    гарний    хоробрий   зажурений  красивий  вродливий 

Сміливий   скорботний   хороший   смутний   відважний

-         Скільки синонімічних груп утворилося? (Три)

Хвилинка-цікавинка

Наша мова дуже багата на прикметники. За кількістю вживаних слів у мовленні ця частина мови посідає 4 місце після іменника,займенника та дієслова.

У багатьох мовах світу прикметників немає взагалі. Їхні функції часто виконують іменники. Ця властивість притаманна  амхарській мові – основній мові Ефіопії. А в мовах Східної та Південно-Східної Азії (китайська, в’єтнамська) прикметник неможливо відрізнити від дієслова. Дослідники стверджують, що їхньою мовою простіше сказати «листя зеленіє», ніж «зелене листя».

-За прикметниками (ознаками) можна вгадати слово.Відгадайте загадку:

                     Вітамінний і корисний

                     Жовтий він,овальний,кислий

                     Спробуйте предмет назвати

                     Й рід прикметників вказати.

-За якими ознаками вжито прикметники у загадці? (За користю,кольором,формою і смаком).

5) Гра «Хто я?»

Слова: кавун,сонце,сніжинка.

У світому океані є моря названі кольорами. Які «кольорові» моря  ви знаєте?

        Хвилинка-цікавинка

      Жовте море у деяких місцях здається жовтим, але не всюди, а тільки там, де в нього впадає річка Хуанхе. Вона наносить у море багато мулу, через що вода у цих місцях каламутно-жовта.

     Червоне море буває таким тоді, коли на його поверхню спливають бурувато-червоні водорості.

     Чорним море названо з декількох причин:

по-перше, за темний відтінок глибин, по-друге, за його характер: воно було більш суворим у порівнянні з тими південними морями, які були відомі стародавнім мореплавцям.

     Є різні твердження стосовно того, чому Біле море так названо. Одні вбачають причину у тому, що більшу половину року це море покрито льодом і снігом. Інші переконують, що колір води біліший, бо живе в ньому велика кількість мікроскопічних  живих організмів, які розсіюють, але не розкладають сонячне світло.

-         А зараз прошу вибрати собі краплинки і написати на них своє ім'я. (голубі,жовті,рожеві)

6) Робота в групі.

а) «Асоціативний кущ» (Україна,планета Земля)

б) Інтелектуальна карта «Прикметник».

ІV. Домашне завдання.

Виготовити лепбук «Прикметник»

V.Підсумок уроку.

А зараз на нашому горизонті з'явиться наше власне море - море знань. Прошу вас підійти до дошки і приклеїти свою краплинку настільки високо наскільки ви набули знань про прикметник.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку