Урок В гостях у фірми «Складнопідрядне речення»

Про матеріал
В методичній розробці подано конспект уроку з української мови в 9 класі «Складнопідрядні речення з підрядними обставинними місця, часу». З введенням держ на перший план виходять особистісні і метапредметние вміння, засновані на персональному досвіді і включають когнітивні і комунікативні вміння. У розробці представлена методика проведення подібних уроків з використанням різних методів і форм: технології співробітництва, технології групової роботи, особистісно-орієнтованого навчання, методи проблемного навчання, колективних способів навчання та ін Дані методи дають можливість їм брати активну участь у процесі навчання, обмінюватися знаннями зі своїми однокласниками, представляти та відстоювати свою точку зору на дану проблему. Крім того, такі методи навчання дозволяють підвищити активізацію учнів, поглибити їх знання, підвищити інтерес до матеріалу, що вивчається. Заняття з різними формами і методами навчання допомагає учням краще засвоїти базові знання з дисципліни, підвищити наочність навчання, систематизує засвоєні знання, формує мотивацію до вченню, отже, значно підвищує результати навчання. Урок розкриває поняття сложноподчиненного речення з підрядними місця та часу; формує вміння розпізнавати такі пропозиції, визначати в них граматичні основи, головну і придаткову частини; розвиває комунікативну компетентність, нормі пунктуації грамотність, логічне й образне мислення, пам'ять, уміння аналізувати; виховує патріотизм, зацікавлює народнопоэтическими рослинними символами, їх неповторністю і різноманітністю. Ключове слово Поняття складнопідрядної пропозиції, підпорядковані місця і часу, народнопоетичні рослинні символи, формування мотивації до вчення, комунікативна компетентність.
Перегляд файлу

Методична розробка уроку української мови в 9класі

Слайд 1

Тема. В гостях у фірми «Складнопідрядне речення»

Мета:

  • перевірити вивчений матеріал шляхом виконання практичних завдань,   закріпити відомості про складнопідрядне речення;
  • формувати вміння розпізнавати такі речення, визначати в них граматичні основи, головну і підрядну частини;
  • удосконалювати вміння робити синтаксичний розбір речення, виробляти навички грамотного орфографічного та пунктуаційного письма;
  • розвивати логічне мислення, творчу уяву,розширити знання учнів з економіки;
  • виховувати мовленнєву культуру.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Вид уроку: урок-ділова гра.

Хід уроку:

І. Організаційний момент. 

Мотивація навчальної діяльності учнів
Слайд 2

Епіграф уроку:

Гра є джерелом приємності навчання, 
вона удосконалює жвавість розуму,
зміцнює витриманість,

 самоволодіння  й самодіяльність,

викликає життєву енергію
                          С.Русова 

 

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

Вступне слово вчителя

  • Шановні гості, любі учні!

   Ми з вами живемо в час бурхливої та нестабільної економіки. Це вимагає від кожного конкретних фахових знань і навичок щодо вирішення бізнес-інтересів, бізнес-планів.

   А чи зможете ви плідно працювати в цій галузі без знання мови?

   Саме задля поповнення набутих вами знань і  їх удосконалення  ми зібралися на наш урок – ділова гра.

Слайд 3

   Шановні пані та панове!

   Радо вітаю вас, майбутніх   бізнесменів- початківців на засіданні бізнес-клубу в гостях у фірми «Складнопідрядне речення».

 Під час роботи прошу вести ділові записи, як цього вимагає етикет бізнесу.

              А хто скаже, що таке бізнес?

Слайд 4 (Будь-який вид підприємницької діяльності, що дає прибуток).

 Слайд 5  Познайомтесь із «Пам’яткою бізнесмена – початківця» (у кожного учня на парті), доповніть її.

Пам’ятка

  1. Досконало і різнобічно вивчіть справу.
  2. Виховуйте в собі найкращі людські якості.
  3. Розширюйте власний світогляд.
  4. (учні доповнюють) Учіться грамотно спілкуватися, працювати енергійно, творчо.

Та жоден підприємець не здатний  плідно працювати, не знаючи мови, без знання якої:

Слайд 6

 - не можна підтримувати контакти;

– вести облік виконаної роботи;

– оформляти документи;

– навіть налагодити зв’язки із зарубіжними партнерами без досконалого володіння мовою дуже важко.

  Отже, ви повинні поглиблювати знання з   мови.

   Щоб розпочати підприємницьку діяльність, вам потрібно одержати якомога більше балів. Зароблені бали (кошти) фіксуватимуться на банківському рахунку. В кожного є  свої банківські рахунки, і ви самі чесно розподілите кошти. Слайд 7

     Тематичні словники, складені вами самостійно, виконуватимуть роль       довідкового бюро, допоможуть осмислено використовувати необхідну термінологію.

  ІІІ. Систематизація і узагальнення вивченого

Для нас фірма  підготувала ряд завдань

1.Аукціон знань (з’ясовуємо, що таке аукціон) перевіримо набуті знання з теорії

Слайд 8

Аукціонпродаж товарів з публічного торгу покупцеві, який запропонував найбільшу ціну

Слайд 9

 «Продовжи думку» 

 

(Кожна група продовжує думку по черзі, якщо не може продовжити думку   , дається можливість  іншій  групі.   Група, яка  дає відповідь,   отримує додаткові бали .  (За правильну відповідь 5 балів)

  1. Складним реченням називається речення………..  (яке має дві або більше граматичних основ, тобто складається з двох або більше простих речень).
  2. Складнопідрядним називається таке складне  речення, в якому прості речення…(  речення за змістом і граматично залежить від іншого та з’єднується з ним за допомогою підрядного сполучника або сполучного слова).
  3. Вживання розділових знаків у СПР вивчає розділ науки про мову, що називається…( пунктуація ).
  4. СПР складається з …(з головного і підрядного).
  5. Є …видів підрядних речень(означальні, з’ясувальні, обставинні).
  6. Підрядне означальне речення відповідає на питання…  ( який? яка? яке? які? і пояснює іменник у головному реченні
  7. На питання:  Як? Якою мірою? відповідає підрядне… (обставини).
  8. Речення, яке пояснюють те, про що йдеться в головному реченні, і відповідають здебільшого на питання непрямих відмінків……( підрядне з'ясувальне)
  9. За значенням обставини поділяються на такі основні види ….( способу дії, міри й ступеня, місця, часу, причини, мети, умови, допустові

 

Увага! Вам трапилася нагода використати щойно відновлені в пам’яті теоретичні знання на практиці. Від фірми   отримано термінове замовлення на опрацювання «синтаксичних матеріалів».

2.«Конкурентна боротьба».

Слайд 10

Конкуренція – боротьба між товаровиробниками за вигідніші умови  виробництва й збуту товарів  з метою одержання прибутків.

 

    Слайд 11

Працюючи в  групах,   запишіть народні вислови; у відповідність частини речень із правого та лівого стовпців. З’ясуйте, на які питання вони відповідають ( чи співпадають з обставинами); що пояснює підрядна частина.

 (За кожну правильну відповідь 1бал)

 

1.Бджола летить,…..                                       А….. бо запорошиш око 

2.Коваль клепле,…..                                           Б…..оки тепле 

3.Собака гавка так,….                                    В..... треба своїм плугом орати 

4.Як працює Яків,…..                                        Г….. то на базарі не купиш  

5.Щоб лиха не знати,….                                 Д….. очі виїсть 

6.Не дивись високо, …..                                   Е…… де мед пахтить 

7.Якщо нема в голові, ….                                Є….. стільки йому дяки 

8.Стид, хоч він не дим,…..                              Ж…. як його годують 

Слайд 12

Відповідь.

Бджола летить,   де мед пахтить – місця.

Коваль клепле, поки тепле – часу.

Собака гавка так, як його годують – спосіб дії.

Як працює Яків, стільки йому дяки – міри і ступеня.

Щоб лиха не знати, треба своїм плугом орати – мети.

Не дивись високо, бо запорошиш око – причини.

Якщо нема в голові, то на базарі не купиш – умови.

Стид, хоч він не дим, очі виїсть – допустове.

Слайд 13

3.Індивідуальна робота.

У цей час учень біля дошки  записує  речення, та  виконує синтаксичний розбір.

1.Як не буде  птахів, то й людське серце стане черствим.

2.В повіті вже, видно, щось почули, раз дозори уже порозсипались  в усі кінці.

3.Тебе я слухала довіку, куме мій, аби б хотів співати.

Слайд 14

Відповідь.

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=8e1a38dac64ebee1603d1ce7eb98b6b4&n=13Слайд 15

 

http://prostoshkola.com/data/b/16/answers/rdeubufcv1usi.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання.

1 помилка -5б.,

2-3 помилка - 4б.,

3-5 помилка  - 3б.,

4 и більше  помилок- 2б.

 

4.Ще одна робота від фірми «Синтаксис». Цифровий диктант.

1 – означальні речення

2 – з’ясувальні

3 – обставинні

 

 

 

  Кожен учень розподіляє речення до відповідних колонок.

1.Я тільки чув, як голос пісні затихав. 2.А сонечко неначе запитало, чи тепло у душі моїй сьогодні. 3.Послухайте, як птах виводить ноту. 4.Одним одна лишилася мені ти, мужицька пісне, в котрій люд весь плаче. 5.Як зветься вітер, який несе надію на завтрашній день? 6.Країна моя починається там, де доля моя усміхається. 7.Не щебечи, соловейку, як сонце пригріє.

Слайд 16

Відповідь.

1 – означальні речення

2 – з’ясувальні

3 – обставинні

4,5,

1,2,3,

6,7

Слайд 17

Оцінювання

5б.- 7в.,

            4б.- 6в.,

3б.-5в.,

2б.-4 в.

Слайд 18

5. Ще одна робота від фірми «Синтаксис». Відредагувати речення

1 група

Було досягнуто високого рівня якості продукції, запланованого підприємством.

Правильно: Наше підприємство досягло запланованого високого рівня якості продукції.

 2 група

 

Ми, на нашому підприємстві, можемо розраховувати лише на свої особисті сили.

Правильно: Підприємству доводиться розраховувати лише на власні сили.

3 група

          Фірма отримала нові часописи в кількості дванадцяти одного примірника.

Правильно: На адресу фірми надійшов двадцять один примірник нових часописів.

4група

 

Узагальнюючи довідкові матеріали, нашу увагу привернув минулорічний акт інвентаризації.

Правильно: Узагальнюючи довідкові матеріали, ми звернули  увагу на минулорічний акт інвентаризації.

Слайд 19

Відповідь.

Слайд 20

Оцінювання.

1 помилка -5б.,

2-3 помилка - 4б.,

3-5 помилка  - 3б.,

4 и більше  помилок- 2б.

 

6.  З банківських рахунків видно, що всі ви стали власниками підприємств і можете почати випуск товару (з’ясовуємо, що таке товар). Слайд 21

 

Отже, отримуйте замовлення на випуск «лінгвістичної продукції».

 Тепер ви всі володієте підприємствами  і можете випускати свою продукцію та кожному поважному бізнесменові необхідно рекламувати свої товари.

Слайд 22 Що таке реклама?(Реклама - інформація про товари, різні види послуг з метою реалізаціі їх).

  Реклама, як уже зазначалося, повинна бути стислою, чіткою, влучною, ефективною, престижною, правдивою. Тож запропонуйте свої зразки рекламних текстів

Увага! Увага!

Дівчата і хлоп’ята!

Хто хоче мандрувати

В турагенцію запрошуємо завітати.

У нас скрутний економічний час

Дешевії путівки - тільки в нас!

Придбати кожен має шанс.

Тож ми чекаємо на вас!

 

Друже, пам’ятай:

Тест є не тільки перевірка знань,

Тест – крок до наших мрій і сподівань.

 

IV. Підсумок уроку

Слайд 23

   Засідання нашого бізнес-клубу завершено. Ми добре попрацювали. Сподіваюсь, що набуті знання допоможуть вам у майбутньому житті, а досягнувши успіхів у справі, ви з гідністю представлятимете українських підприємців. Хай вам щастить!

V. Домашнє завдання

Написати відгук на тему: « Чи доцільно проводити такі й подібні заняття?»

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я________________________________

№ за/п

Завдання

Максимальна
кількість балів за
завдання

Самооцінка

1

Аукціон знань

«Продовжи думку» 

 

5

 

2

«Конкурентна боротьба».

Робота в групах

5

 

3

Індивідуальна робота.

 

5

 

4

Цифровий диктант

5

 

5

Відредагувати речення

5

 

6

Реклама

5

 

 

Всього

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словник економічних термінів

Бізнес-будь-який вид підприємницької діяльності, що дає прибуток).

Аукціон – продаж товарів з публічного торгу покупцеві, який запропонував найбільшу ціну

 

Конкуренція – боротьба між товаровиробниками за вигідніші умови  виробництва й збуту товарів  з метою одержання прибутків.

 

Реклама –це інформація про товари, різні види послуг з метою реалізаціі їх.

Товар - це продукт праці або певне благо, що здатні задовольняти певні потреби людини і призначені для обміну (купівлі та продажу).

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Голуб Н.Б, Ярмолюк А.В.)
Додано
10 січня 2020
Переглядів
1186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку