Тема: Духовне прозріння Петра Попельського. Пошук головним героєм свого
місця у світі.
Мета: проаналізувати шлях героя до свого духовного прозріння ; розкрити
вплив образу М. Яценка на свого племінника, удосконалити навички
аналізу образу – персонажу; розвивати творчі здібності, навички
колективної та індивідуальної роботи з текстом; виховувати прагнення
до правильного вибору своєї життєвої позиції.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
«Людина створена для щастя,
як птах для польоту.»
В.Короленко
Хід уроку
І. Оголошення теми та мети уроку.
1. Слово вчителя. У кожної людини в якийсь період життя настає момент, коли потрібно зробити вибір: як жити далі, як будувати стосунки з оточуючими. Життєвих шляхів багато , і майбутнє людини залежить від того, який вибір вона зробить, по якому шляху піде.
2. Робота з епіграфом :
- як ви розумієте цей вислів?
Ця фраза про щастя відома всім . Її написав Володимир Короленко у новелі «Парадокс» . Але не всі знають другу її частину «Тільки щастя не завжди створене для неї». Проблему щастя вирішує письменник і у своєму творі «Сліпий музикант».
3. Інтерактивна вправа «Сонечко».
4. Психологічна рефлексія «Наш настрій». Обрати колір: червоний –піднесеність, оранжевий – радість,синій – сум, фіолетовий – тривожний, чорний – незадоволеність.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Проблемне питання «Чи можна називати Петра Попельськогго щасливою людиною?».
Діаграма «Шлях Петра Попельського д прозріння».
Визначити ключові епізоди: їзда на коні; гра з сільськими хлоп’ятами , дружба з Евеліною; читання книжок – день був заповнений.
Висновок: жив повним життям, мав природну жвавість, був центром, навколо якого ґрунтувалось все життя садиби. Сміх.
Сміх лунав все рідне ; «зріс, як теплична квітка»
Бринить сльоза; Дядько Максим вирішив відчинити двері
Нахил до самотності теплиці, щоб у неї, міг ринути свіжий струмінь повітря ззовні.
Перегляд уривку з кінофільму (Петро заздрив сліпим убогим)
Мета: щоб Петро на собі відчув біль і страждання бідних сліпих жебраків.
IV. Домашнє завдання письмово: «Яким я бачу майбутнє Петра Попельського».