Урок «В Короленко. “Сліпий музикант”. Духовне прозріння Петра Попельського. Пошук головним героєм свого місця у світі»

Про матеріал
«В Короленко. “Сліпий музикант”. Духовне прозріння Петра Попельського. Пошук головним героєм свого місця у світі»
Перегляд файлу

Тема: Духовне прозріння Петра Попельського. Пошук головним героєм свого 

           місця у світі.

Мета: проаналізувати шлях героя до свого духовного прозріння ; розкрити

           вплив образу М. Яценка на свого племінника, удосконалити навички 

           аналізу образу – персонажу; розвивати творчі здібності, навички

           колективної та індивідуальної роботи з текстом; виховувати прагнення

           до правильного вибору своєї життєвої позиції.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

«Людина створена для щастя,

як птах для польоту.»

В.Короленко

Хід уроку

І. Оголошення теми та мети уроку.

 1. Слово вчителя. У кожної людини в якийсь період життя настає момент, коли потрібно зробити вибір: як жити далі, як будувати стосунки з оточуючими. Життєвих шляхів багато , і майбутнє людини залежить від того, який вибір вона зробить, по якому шляху піде.

 2. Робота з епіграфом :

 - як ви розумієте цей вислів?

Ця фраза про щастя відома всім . Її написав Володимир Короленко  у новелі «Парадокс» . Але не всі знають другу її частину «Тільки щастя не завжди створене для неї». Проблему щастя вирішує письменник і у своєму творі «Сліпий музикант».

 3. Інтерактивна вправа «Сонечко».

 4. Психологічна рефлексія «Наш настрій». Обрати колір: червоний –піднесеність, оранжевий – радість,синій – сум, фіолетовий – тривожний, чорний – незадоволеність.

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Літературна гра «Перевір себе»
  1. Брат матері Петра (М. Яценко)
  2. Ім’я матері головного героя (Анна Михайлівна)
  3. Музичний інструмент на якому грав Йохим (дудка)
  4. Яку пісню заспівав Йохим («Ой там на горі…»)
  5. Де відбувся дебют сліпого музиканта (у Києві)
  6. Як звали подругу Петро (Евеліна)
  7. Імена дзвонарів (Єгорій і Роман)
  8. З ким Петро відправився у мандри ( зі сліпими жебраками)
  1. Літературна вправа «Так - ні»
  1. Усі відразу помітили сліпоту немовля (ні)
  2. М. Яценко воював в Італії в загоні Гарібальді (так)
  3. Спочатку дядько Максим не звертав увагу на сліпу дитину (так)
  4. Помітивши захоплення музикою , мати купила скрипку (ні)
  5. Петро і Евеліна познайомились в маєтку (ні)
  6. Велика увага у формуванні Петра приділялась фізичним вправам (так)
  7. Петро Попельський став талановитим музикантом (так)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 Проблемне питання «Чи можна називати Петра Попельськогго щасливою людиною?».

Діаграма «Шлях Петра Попельського д прозріння».

  1. Дитинство Петра – переказ.

Визначити ключові епізоди: їзда на коні; гра з сільськими хлоп’ятами , дружба з Евеліною; читання книжок – день був заповнений.

Висновок: жив повним життям, мав природну жвавість, був центром, навколо якого ґрунтувалось все життя садиби. Сміх.

  1. Еврістична бесіда
  • Хто допомагав Петрусю освоювати життя? (дядько Максим)
  • Чому звернув на нього увагу?(подібні)
  • В чому була їх подібність?(вади)
  • До якого висновку прийшов дядько Максим, спостерігаючи за племінником( дитина матиме нещасну долю, якщо її належно не підготувати до життя)
  • В чому полягла небезпека для майбутнього хлопчика (надмірна опіка)
  • Що чув ? (Звуки природи. Але одного разу почув інший звук)
  1. Знайомство з Йохимом
  • Розповідь про знайомство з Петруся з Йохимом.
  • Що відчув?
  1. Слово учителя. Перехід від дитинства до отроцтва.

Сміх лунав все рідне ;           «зріс, як теплична квітка»

Бринить сльоза;                   Дядько Максим вирішив відчинити двері              

Нахил до самотності                  теплиці, щоб у неї, міг ринути свіжий                                                                                                                                                                                                                                                     струмінь повітря ззовні.

  1. Поїздка до N – ського монастиря.
  • Переказ від першої особи.
  • Учні ставлять питання оповідачу.
  • Який стан ? ( вираз гіркоти, став розкішним, більш мовчазним, з’явився безпросвітній смуток)
  1. Розповідь про відвідування N – ськогої чудотворної ікони.
  • Що змусив зробити Петра (подати милостиню сліпим убогим)
  1. Мандри до Почаєва.
  • Чому дядько Максим пішов на такий крок?

Перегляд уривку з кінофільму (Петро заздрив сліпим убогим)

Мета: щоб Петро на собі відчув біль і страждання бідних сліпих жебраків.

  • Що відчув Петро (пінесення , очищення - одужання)
  • Чому?(пізнавав світ, пізнавання горя, забув про своє страждання. Прийшло усвідомлення ? …. своєї необхідності ,що може бути корисним, дарувати радість).
  1. Виконання завдання РОФТ

IV. Домашнє завдання письмово: «Яким я бачу майбутнє Петра Попельського».

docx
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
3189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку