УРОК З ХОРТИНГУ
Професія: Штукатур. Маляр
Варіативний модуль: «Хортинг»
Тема уроку: виконання ударної техніки рук і ніг та пересування у бойовій стійці.
Тип уроку: комбінований
Мета: зміцнення здоров’я та всебічна фізична підготовка і виховання патріотичної свідомості засобами хортингу.
Завдання уроку:
- ознайомити з використанням методів арт-технологій;
- навчити виконанню ударній техніці рук та ніг;
- повторити пересування у бойовій стійці;
- закріпити техніку виконання вправ для тулуба.
- формувати поняття про фітнес – оздоровчі технології засобами фіт-бо.
- виховувати бажання займатися новими видами рухової активності;
- сприяти формуванню національно-патріотичної свідомості.
- сприяти розвитку координації рухів, рівноваги, сили та високої працездатності.
- розвиток статичної витривалості, сили рук та високої працездатності.
- удосконалення уваги, просторового орієнтування, окоміру, швидкості і точності рухів.
Місце проведення: спортивна зала.
Рівень комфорту: t 19° С при 30% вологості, 200 Люкс.
Обладнання: 4 груші, 4 пари боксерських рукавичок, тенісні м’ячики з резинками та бейсболки на кожного учня, м'яке покриття для боротьби (хорт) 8х8 м, саморобна фарба синього та жовтого кольору, 4 аркуші ватману розміром А1, гантелі вагою 0,3-0,5 кг на кожного учня саморобного виготовлення, 4 гімнастичні лавки.
Електронні дидактичні матеріали:
- фотоматеріали: фотокомплекс вправ фіт-бо;
- відеоматеріали: 3D мотиваційний ролик;
- аудіозапис: музичний супровід.
Технічні засоби: фаблет, стілус, презентер, проектор з функцією 3D, аудіо- система, 3D окуляри на кожного учня.
Програмне забезпечення: Winamp, MX Player, Polaris office, «Базове тренування для грудних м’язів» перший рівень.
Перед початком уроку вчитель за допомогою вбудованих датчиків і програми S Health і Light Meter вимірює показник температури, вологості повітря і рівень освітлення спортивного залу та використовує електронний план уроку згідно з наказом від 05.12.2014 №1/9-630.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
I. Підготовча частина (12 хв.) |
|||
1 |
Організуючі вправи Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку. Опитування самопочуття учнів |
30 с. |
Мобілізування уваги учнів, спрямувати їх на розв’язання завдань уроку. Учні, які звільнені від занять, залучаються до уроку як помічники |
2 |
Перевірка домашнього завдання |
30 с |
Учні, вдягають бейсболки з прив’язаним до неї тенісним м’ячиком на резинці. Та по черзі завдають удари лівою та правою руками по м’ячику, тримаючи його на відстані і висоті обличчя |
3 |
Техніка безпечної поведінки на уроці |
30 с |
Виконувати вправи за командою вчителя чітко й правильно. Стежити за самопочуттям. Дотримуватись правил ТБ під час виконання технічних прийомів і роботи з тенісними м’ячиками та правильного пересування по хорту |
4 |
Теоретико-методичні знання |
1,0 |
Сьогодні ми розучимо комплекс вправ фіт-бо. Іноді для гарного кардіотренування не потрібно нічого: ні бігової доріжки, ні інших громіздких і дорогих тренажерів, ні навіть скакалки – тільки лише одне ваше бажання гарненько попітніти змушує енергійно рухатися, давати добре навантаження на м'язи всього тіла і допомагає бути завжди в тонусі. Щоб отримати добрий результат, все тренування потрібно проводити в швидкому темпі, без затримок і пауз, пульс повинен складати 60-70% від максимальної частоти серцевих скорочень |
5 |
Вимірювання ЧСС. Візуальний контроль |
30 с |
Норма – 45 ударів за 30 с |
6 |
Організуючі команди і вправи: рівняйсь, струнко, поворот праворуч, обхід |
30 с |
Слідкувати за чітким виконанням вправи |
Перешикування в стройову коробку (квадратний стрій з чоторьох колон по чотири учні). Усі вправи виконуються фронтально з музичним супроводом та демонстрацією фотоматеріалів за допомогою програм Winamp, MX Player та проектора й аудіосистеми за допомогою презентера |
|||
7 |
Комплекс розминкових вправ Fit-bo. (8 хв.) |
||
Вправа №1. Нахили. Встаньте прямо, поставивши ноги на ширині плечей, коліна трохи зігнуті, руки вздовж корпусу. Трохи скручуючи корпус, нахиліться вперед до лівої ноги, пальцями рук постарайтеся торкнутися підлоги перед стопою. Поверніться у вихідне положення і з нього відразу підніміться на носки, піднімаючи руки вгору. Знову поверніться у вихідне положення і повторіть з нахилом до правої ноги |
10-15 разів у кожну сторону |
|
|
Вправа №2. Скручування. Встаньте прямо, поставивши ноги на ширині плечей, коліна трохи зігнуті, руки витягніть в сторони на рівні плечей, долоні направте вниз і стисніть кулаки. Поверніться вправо, скручуючи верхню частину корпусу до положення, в якому ліва рука буде направлена вперед. Права стопа при цьому залишається на підлозі, ліва трохи підкручує в сторону руху |
10-15 разів |
Не збільшуйте кут повороту, зупиняйте рух корпусу за рахунок м'язів живота. Не затримуючись у фінальному положенні, поверніться у вихідне положення і поверніться в іншу сторону – це складе один повтор.
|
|
Вправа №3. Присідання. Встаньте прямо, поставивши ноги на ширині плечей, коліна трохи зігнуті, руки вздовж корпусу. Присядьте, відводячи таз назад, до положення, в якому стегно складе з підлогою приблизно 135 градусів (присідання в півамплітуди). Поверніться у вихідне положення і відразу підніміться на носки. Знову присядьте. |
20 разів |
|
|
Комплекс вправ інтенсивного кардіотренування |
|||
Вправа №4. Аперкот з вистрибуванням. Встаньте прямо, поставивши ноги на ширині плечей, коліна трохи зігнуті. Стисніть долоні в кулаки і руки підніміть у бойову позицію, до обличчя, долоні спрямовані одна на одну. Трохи скручуючи корпус вліво, виконайте правою рукою удар вгору (аперкот), потім повторіть маневр вправо і нанесіть удар лівою рукою. Поверніться у вихідне положення, присядьте і різко підстрибніть вгору. Приземліться на м'які коліна, щоб амортизувати удар |
20 разів |
Якщо вам важко стрибати, можете просто підніматися на носки, утримуючи баланс. |
|
Вправа №5. Джеб з бігом назад та високим підйомом стегон. Встаньте, поставивши ноги ширше плечей, права – трохи перед лівою, коліна трохи зігнуті. Корпус розгорніть вправо, руки стисніть в кулаки і поставте в бойову позицію. Розгортаючи праву руку, виконайте нею удар вперед (джеб) і одночасно зробіть невеликий крок вперед лівою ногою. Підставте праву, одночасно збираючи руки в бойову позицію. Зробіть три таких кроку з ударами. Після третього підставте ліву ногу до правої і, високо піднімаючи коліна, відбіжіть назад до точки, з якої почали рух |
10-15 разів |
Біг повинен бути енергійним, а кроки невеликими – це зробить вправу більш енергоємною. Якщо вправа дуже важка для вас, можете назад не бігти, а крокувати, високо піднімаючи коліна |
|
Вправа №6. Випад з ударом коліном. Встаньте прямо, поставивши ноги на ширині плечей, коліна трохи зігнуті, руки стисніть в кулаки і поставте в бойову позицію. Правою ногою зробіть широкий крок назад і опустіться в глибокий випад, згинаючи ліву до прямого кута. Нахиліть корпус до лівої ноги, правою рукою торкніться підлоги. Підніміться за рахунок сили лівої ноги і витягніть руки вгору. Підніміть праве коліно вперед і підтягніть до себе, при цьому трохи відхиляючи корпус назад. Руками потягніться до коліна. |
20 разів для правої ноги і 20 для лівої |
|
|
Вправа №7. Нахил з фронт-кіком. Встаньте прямо, поставивши ноги на ширині плечей, коліна трохи зігнуті, руки стисніть в кулаки і поставте в бойову позицію. Нахиліться вправо, без відхилення вперед або назад, правою рукою постарайтеся дотягнутися до підлоги. Поверніться у вихідне положення і підніміть праве коліно до корпусу, розігніть праву ногу, виконавши удар вперед. Зігніть коліно і опустіть стопу на підлогу, повертаючись у вихідну позицію |
20 разів для правої ноги і 20 для лівої |
|
|
Вправа №8. Стрибки вперед-назад з подвійним хуком. Встаньте прямо, поставивши ноги на ширині плечей, коліна трохи зігнуті, руки вздовж корпусу в бойовій позиції. Штовхніться обома ногами і стрибніть вперед. Приземліться на повні стопи обох ніг, для амортизації зігніть коліна. З цього положення штовхніться обома ногами і стрибніть назад. При приземленні трохи присядьте для амортизації. Повністю випрямитеся, повертаючись в початкове положення. Нанесіть лівою рукою два удари вправо (хуки). Це складе один повтор |
10-15 раз на кожну руку |
Чим ширше ви будете ставити стопи, тим стійкіше буде ваша позиція, тим більше роботи з балансом, а значить, краще зміцнюються м'язи
|
|
Вправа №9. Джеб-кросс-джеб та «Ножиці». Встаньте, поставивши ноги ширше плечей, права – трохи перед лівою, коліна трохи зігнуті. Корпус розгорніть вліво, руки стисніть в кулаки і станьте в бойову позицію. Розгортаючи ліву руку, виконайте нею удар вперед (джеб). Нанесіть удар навхрест правою рукою і знову джеб лівою. Поверніться у вихідне положення і, повертаючись усім тілом вправо-вліво, тричі стрибком змініть положення стоп, так щоб спочатку трохи попереду виявилася права нога, потім ліва і знову права, стопи паралельні одна одній |
10-15 разів |
|
|
Вправа 10. Сайд-кік. Встаньте прямо, поставивши ноги на ширині плечей, коліна трохи зігнуті, руки стисніть в кулаки і поставте в бойову позицію. Правою ногою зробіть крок вправо і опустіться в глибоке присідання. Приставивши праву ногу до лівої, поверніться у вихідне положення. Перенесіть на неї вагу тіла і виконайте удар лівою ногою вліво (сайд-кік). Підтягніть ліве коліно до корпусу і поверніться у вихідне положення |
10-15 разів. Зробіть вправу з кожної ноги |
Якщо вам важко робити сайд-кік, просто піднімайте стегно до корпусу |
|
8 |
Команда «Кроком руш». Ходьба із вправами на відновлення дихання. |
30с |
Група рухається в колону по одному. |
II. Основна частина (28 хв.) |
|||
1 |
Шикування в дві шеренги. Прийняти бойову позицію |
30 с |
Фронтальний метод. Встати прямо, поставивши ноги на ширині плечей, коліна трохи зігнуті. Стисніть долоні в кулаки і руки підняти на рівень обличчя |
2 |
Пересуванням у бойовій стійці: - вперед; - назад; - по колу; - підкроком; - приставним кроком; - вільні пересування; - зміна стійці; - чергування різних способів пересувань; - вибір вихідного положення для виконання технічної дії рукою |
2 хв |
Не допускати зайвої напруги ніг в стійці та при переміщеннях. Руки під час виконання вправи не опускати |
3 |
Виконання ударної техніки імітаційних рухів руками у повітря: - імітаційні вправи та викиди передпліччя на середній рівень (вперед, вбік); - імітаційні вправи та викиди передпліччя на верхній рівень (вперед, вбік); - махи і викиди рук знизу (розслаблених, напружених); - махи і викиди рук збоку (розслаблених, напружених) |
3 хв |
Не допускати зайвої напруги рук при виконанні ударів. Працювати корпусом при виконанні техніки з бойової стійки
Учні беруть у руки саморобні гантелі: дівчата вагою 0,3 кг, а хлопці вагою 0,5 кг і виконують вправу з ними |
4 |
Виконання ударної техніки імітаційних рухів ногами у повітря: - імітаційні вправи; - махові вправи; - повільні й швидкісні високі піднімання стегна; - викиди ступні (вперед, у сторону) |
2 хв |
При виконанні ударів закривати іншою рукою голову або підборіддя. Не допускати втрати рівноваги при виконанні вправ |
5 |
Всі вправи виконуються фронтально з музичним супроводом та демонстрацією програми «Базового тренування для грудних м’язів» перший рівень , за допомогою презентера, проектора та аудіоситеми |
||
Використання програми «Базового тренування для грудних м’язів» |
8 хв |
Усі учні повторюють вправи в упорі на кулаках та долонях. Хлопці від полу, а дівчата від гімнастичній лавки. |
|
|
|
||
6 |
Виконаня ударів по тенісному м’ячу |
2 хв. |
Учні вдягають бейсболки з прив’язаним до них на резинці тенісних м’ячиків. І відпрацьовують удари по м’ячику, що рухаться |
7 |
Перешикування в стройову коробку |
30 с. |
Поточний метод виконання |
8 |
Вимірювання ЧСС |
1 хв. |
Аналіз навантаження на уроці |
9 |
Естафети на закріплення техники ударів руками, ногами і вправ для тулуба та використання елементів арт-технологій |
9 хв. |
Учні знімають бейсболки і прив’язують м’ячики до мотузки на відстані одного метра один від одного. |
Естафета №1. Закріплення техніки виконання ударів руками |
2-3 рази |
По команді «Руш» учні біжать, виконуючи нахили, уклони та нирки з легким присідом до стіни, де висить груша і виконують удари руками, обминаючи м’ячики, які висять на мотузці. Дівчата виконують вправу з використанням боксерських перчаток. Повертаються і передають естафету |
|
Естафета №2. Закріплення техніки виконання ударів ногами |
2-3 рази |
По команді «Руш» учні біжать виконуючи нахили, уклони та нирки з легким присідом до стіни, де висить груша і виконують удари ногами, обминаючи м’ячики, які висять на мотузці. Повертаються і передають естафету |
|
Естафета № 4 з використанням елементів арт-терапії під назвою «повертайтесь живими».
|
2-3 рази |
По команді «Руш» учні біжать до стіни, виконуючи нахили, уклони та нирки з легким присідом до стіни, де висить ватман і поруч з ним саморобна фарба синього та жовтого кольорів для пальчикового малювання на ватмані. Занурюють ліву долоню в фарбу жовтого кольору, а праву долоню в синій колір і залишають свій відбиток |
|
III. Заключна частина (5 хв.) |
|||
1 |
Перешикування в колону по одному, виконання вправ на відновлення дихання. |
50 с |
Темп повільний, слідкуємо за диханням. |
2 |
Включення мотиваційного відеоролика. |
2 хв |
Учні сідають у півколо, вдягають 3D окуляри і дивляться мотиваційний ролик. |
|
|||
3 |
Перешикування в одну шеренгу. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання |
1 хв |
Рефлексія. Плакати з відбитками долоней учнів буде передано війсковій частині на передову з побажанням «повертайтесь живими». Виставлення оцінок в електронний журнал вчителя за допомогою фаблета та стилуса |
4 |
Вимірювання ЧСС |
30 с |
Норма – 45 ударів за 30 с. |
5 |
Домашне завдання |
30 с |
Виконати 2 рівень складності програми 8 хв. для розвитку м’язів грудей |
6 |
Організований вихід із залу |
10 с |
У колоні по одному. |