Урок "Василькова квітка"

Про матеріал
Збагачувати знання дітей про творчість В.О. Сухомлинського,вчити висловлювати власну думку, робити висновки з прочитаного; розвивати інтерес до читання, пізнавальні здібності, бажання вчитися; виховувати доброту, любов до природи, рідного краю.
Перегляд файлу

 

 

 

Диво-квітка

imagesпотрлроьр

 

                                     Бінарний урок-зустріч

                                     з літературного читання                                                                              

                                     та мистецтва

                                      у початковій школі

 

 

 

Тема.В.О.Сухомлинський «Сергійкова квітка»

Мета:збагачувати знання дітей про творчість В.О. Сухомлинського,вчити висловлювати власну думку, робити висновки з прочитаного; розвивати інтерес до читання, пізнавальні здібності, бажання вчитися; виховувати доброту, любов до природи, рідного краю.

Обладнання:портрет В.О. Сухомлинського, виставка книг письменника, карта  України, комп’ютер, ІКТ,епіграф, сонечко з осіннього листя, вислів на дошці, слова на картках, наочність для вправи «Гронування», «Плутаниці».

Тип уроку: комбінований урок позакласного читання

Форма проведення:урок-зустріч.

 

«… Доторкнутися до краси можна лише серцем»

П. Гнездовський

 

Хід уроку

І.  Організація класу.

*Привітання -    Добрий день! – ми всі сказали,

  • Добрий день! – сказали всі,

І від цього засіяло

Сонце щастя й доброти.

Гостей наших вітаємо,

Працювати починаємо.

Спочатку сяде «краса» , а потім «сила»

*Очікування.Зараз на вулиці осінь, то йде дощ, то світить сонечко. От прилітала одна хмаринка над нашою школою і залишила на партах свої краплинки. Я пропоную вам написати на них свої очікування і прикріпіть на дошку. 

*«Сонце Сухомлинського» (Перегляд уривку документального

кінофільму).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вправа «Сенкан»

- Діти, погляньте, яке гарне сонечко примандрувало до нас на урок з творів В.О.Сухомлинського. Розфарбуйте слово «сонечко».

- Яке сонечко? (Казкове, чарівне, осіннє)

- Що робить сонечко? (Світить, гріє, сумує)

- А ще говорить. Його чарівні промінці несуть нам слова із оповідань, казок великого письменника і педагога.

- Що дарують промінці? (Добро, тепло, щастя, любов, красу…)

«Я поведу вас, діти, в гарну країну» - так часто говорив Василь Олександрович своїм вихованцям.

- От і ми всі разом підемо в гарну країну «читання».

getImage

 

III. Актуалізація опорних знань.

1. Мовна розминка. Гра «Чи є такий предмет?»

Читання груп слів на одному мовному диханні. Визначення, чи всі предмети існують.

- Кущ, дощ, мед, ніч, баж, сад.

- Буря, птах, діту, гроза, краса.

- Хлопці, цукода, квітка, оповівання.

2. Словникова робота.Подивіться на останнє слово картки. Яку одну букву слід в ньому змінити, щоб вийшло відоме нам слово. (Оповідання)

- Що таке «оповідання»? (Тематичний словник школяра. с. 62)

- Це розповідний прозовий твір про різні випадки з життя людей і тварин. Оповідання завжди має автора.

IV. Повідомлення теми та мети уроку.– Хто автор оповідань, які ми вже читали?Пригадайте: «Сьома дочка», «Я хочу сказати своє слово», «Горбатенька дівчинка», «По волосинці». (В.О. Сухомлинський)

- Сьогодні на уроці ми познайомимося із ще одним оповіданням В.О. Сухомлинського «Сергійкова квітка»

V. Вивчення нового матеріалу. 

1. Зустріч з автором.Настав час зустрітися з автором оповідання, над яким ми будемо сьогодні працювати. Уявіть собі, що на лоні природи, під блакитним небом є незвична школа. Сюди приходять учні, щоб стати людьми великої душі, розумними і сердечними, мудрими мислителями.

- Хто ж учитель цієї незвичної школи, запитаєте ви. Ось він перед вами. А ім’я йому Василь Олександрович Сухомлинський.

2. Презентація про життєвий  і творчий шлях письменника.

3. Зустріч з жителькою села Павлиш, мамою нашого учня

Литвиненко Н.В.

( Розповідь Наталії Вікторівни про селище Павлиш).

VI. Опрацювання оповідання В.О. Сухомлинського.

1. Гра «Плутаниця» Потрібно розплутати ниточки і дізнатися ключове слово нашого оповідання.

 

1

                                               Т                   А

                                          2                              3

                                         К                              5

                                               І                    В

                                                 4           6

                                                        К

                                                                                                                     (Квітка)

 

2. Вправа «Гронування».

- Які асоціації у вас виникають при слові «квітка»?

Краса   Стебло

 

Аромат  КВІТКАРослина Корінь

 

ПодарунокБутон

 

  1. Прослуховування звукозапису оповідання «Сергійкова квітка».
  2. Словникова робота.

Передостанній – день, який передує наступному.

Вершник – людина, яка їде на коні верхи.

Чагарник – густі зарослі кущів.

Колодочка – ручка від ножа.

  1. Різновиди читання.

5.1.Вибіркове читання. «Аналіз змісту тексту.                              

-  Який подарунок отримав Петро?

-  Зачитайте опис ножика.

-  Чим хвалився Максим?

-  Яким був ліхтарик?

-  Чим здивував Гриць?

-  Що зробив Сергійко?

-  Чи зрозуміли це його друзі?

    5.2. Робота в групах «Краса» і «Сила»

 а)Читання тексту в особах.( І група «Сила»).

- Діти самі визначають дійових осіб і читають текст.

б) Читання ланцюжком. (ІІ група «Краса»).

VII. Фізкультхвилинка.

Під музичний супровід. (Пісня «Осінь»).

- Ми маленькі сонечка.

- Ми всі разом, у нас багато світла і тепла.

- Ми велике сонечко.

- Ми летимо над землею.

- Ми даруємо всім світло і тепло.

- Ми усміхаємось, нам легко і радісно.

VIII. Закріплення вивченого.

1. Вправа «Міркування». (Робота над ілюстрацією).

- Хто із зображених на малюнку дітей Сергійко?

- Доведіть свою думку.

Уявіть, що ви також берете участь у розмові хлопчиків. Що б ви сказали?

2. Вправа «Кошик незвичних подарунків»

- Діти, що можна подарувати людям, не маючи при собі нічого? Напишіть або намалюйте на аркушах, які лежать у вас на партах, свій подарунок.

IX. Колективна робота з мистецтва, виготовлення «Квітки щастя»

1.Виготовлення об’ємного виробу з кленового листя.

Послідовність виконання роботи. Перегляд презентації. Поетапність виготовлення квітки.

2. Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями.

Перегляд презентації.

3. Практична робота учнів. Колективне виготовлення «Квітки щастя».

4. Підсумок.

З якими матеріалами працювали. Кому б я подарував цю квітку?

X. Підсумок уроку.

1. То ж в яку гарну країну нас водив В.О. Сухомлинський

                                                                     (в країну добра і краси)

2. Очікування

- Діти, ви всі гарно працювали, давайте згадаємо про нашу «хмаринку-веселинку». Нехай її маленькі краплинки не сумують, що вони більше не побачать сонечка, адже коли ваші очікування здійснилися, то ми поллємо нашу «Диво-квітку» і вона принесе радість всім оточуючим.

3. Хвилинка поезії

Щоб полився дощик з неба,

Щоб росли увись дерева,

Щоб пливли всі кораблі,

Щоб варились киселі,

Щоб не було в нас біди –

Жити не можна без води.

XI. Домашнє завдання.

Читати і переказувати оповідання В.О. Сухомлинського «Сергійкова квітка» . Зробити ілюстрації до оповідання.

 

docx
Додав(-ла)
Шикута Тетяна
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку