Урок "Веб-квест" Складання карти народних промислів України"

Про матеріал

Колективне створення карти народних ремесел України шляхом створення презентацій з теми, використовуючи прийоми критичного мислення. Прийоми: сенкан, кластер, бортовий журнал.

Перегляд файлу

 

 

  Веб – квест

 

 

 

Урок географії  та інформатики у 9-му класі

 

Розробка вчителя географії вищої категорії

Лазаренко Катерини Анатоліївни

Вчителя інформатики вищої категорії

Лазаренка Володимира Миколайовича

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С. Нижньотепле 2018                                                                         

 

Мета.

Ознайомити учнів з народними промислами; розкрити цінність і успішність витворів української ужиткової культури – ткацтва, вишивки, виробів з дерева, писанкарства; розвивати критичне мислення, дослідницькі навички учнів і творчу уяву; виховувати  відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також важливість національної ініціативи; спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави на основі знайомства з культурною спадщиною українського народу.

Задачі уроку.

-Колективне створення карти народних ремесел України шляхом вивчення і створення презентацій  з даної теми, використовуючи прийоми критичного  мислення;

-використання методу пошуку інформації у формі веб-квесту;

- кооперативно-групова робота;

-розвиток критичного мислення, складання сенкану та кластера.

Тип уроку: інтегрований урок з розвитку критичного мислення.

            Обладнання: НКК, вироби різних художніх промислів:писанки, глечики, плетений і різьблений посуд, вишивки, килимки; адміністративно-територіальна карта України; додаткова література; вислови; проектор; презентація; додатки; картки-завдання; інтернет-ресурси:  http://osvita.ua/vnz/reports/culture/11525/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Хід уроку.

  1.                    Виклик (вступна частина). (Слайд 2)

Вчитель: Добрий день! Сьогодні у нас не звичайна подорож Україною, а віртуальна, тому вам сьогодні знадобляться не тільки з географії, але  і з інформатики.

  • Що Ви очікуєте від уроку?

                Прийом «Асоціативний кущ».(Слайд 3)

-Подумайте, які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте чи читаєте ці слова.

Записуйте усі слова, яки спадають вам на думку, не оцінюючи і перефразовуючи їх. Позначайте зв’язки між словами.

 (Кожен по черзі висловлює свою думку).

-Ті острівці – то духовності скарби, витворені протягом віків. У них – мудрість і сила, в них – память народу.

  • Що відрізняє нас, українців, від інших народів світу?
  • Без яких символів неможливо уявити нашу Україну?
  • Які предмети народних промислів є у вас дома?
  • Кожен народ має свої неповторні особливості духовної культури та побуту. Ця індивідуальність відображена у народних художніх промислах, з якими ми сьогодні ознайомимось. (Слайд 4)

2.  Осмислення (основна частина уроку).

-Щасливі ми з вами, що народилися саме в Україні. І де б ми не були, скрізь чуємо поклик рідної землі, хвилюємося, зачувши слово про рідний край.

-У час відродження духовності, повернення до народних витоків ми поступово прямуємо до пізнання самих себе, історії свого народу, повертаємось до традицій. Адже це – обличчя нашої Вітчизни!

- Що ж таке художні промисли?

- Як вони зародились?

-Які ви знаєте центри, школи?

- Художні промисли - одна з форм народної творчості, виробництво товарів декоративно-ужиткового мистецтва. Продукція цього виробництва використовується для потреб людей, а також має художню цінність.

- Художні промисли в Україні зародились ще в добу трипільської культури; а в епоху феодалізму центром розвитку художніх промислів були Київщина, Полтавщина, Поділля, Карпати. А зараз ми з вами вирушаємо у подорож територією України, під час якої ознайомимось в витворами декоративно-ужиткового мистецтва, але з початку вам потрібно відгадати, за який промисел йдеться мова.

Прийом «Квест-загадка.

1 загадка ___________(вишивка) - один з найпоширеніших видів народного декоративно-прикладного мистецтва. Вона виникла дуже давно і передавалася від покоління до покоління. Відомо, що започаткували навчання дівчат у  монастирських школах.

2 загадка ____________(ткацтво)– традиційна, найбільш важлива і поширена в усіх місцевостях України галузь народного ремесла з виготовлення одягу.

3 загадка ____________(писанкарство) – один із найяскравіших та найзагадковіших проявів таланту і глибини памяті народу. Традиція дохристиянських часів. Численні хрести та перехрещення символізують родючість, кольорова гама відображала навколишню природу.

4 загадка ____________(художнє плетіння) – ажурні господарські вироби виготовлялись в добу Київської Русі та в наступні століття. Одним із доказів цього є часте застосування цих  візерунків в оздобленні рукописних книг та в ювелірній справі.

 5 загадка ____________(гончарство) – виготовлення з опаленої  глини різноманітних виробів, зокрема посуду, кахлів, іграшок тощо.

6 загадка _____________(ковальство)    це ремесло для справжніх чоловіків, воно відомо в Україні з дня першого видобутку металу.

7 загадка _____________(різьба по деревині)      майстри цього промислу мешканці лісів поліщуки і гуцули. Без таких виробів не обходиться жодна господарка. Користуючись ними їдять, прикрашають стіл, зберігають сіль, цукор, борошно.

Вчитель: На демонстраційному столі є декілька виробів народного мистецтва, які були привезені з різних міст України.

(Слайд 5) Завдання нашого квесту полягає в тому, щоб знайти в яких містах України виготовляють ті вироби промислу, який ви відгадали, для цього увійдіть до мого комп’ютеру папка «Come In», Вікіпедії або інших інтернет-ресурсів. Знайдіть потрібну вам інформацію та зробіть презентацію.

     Веб-квест (Слайд 6) проводиться індивідуально. Кожен учень одержує інструктивну картку та схеми, після заповнення яких, групи обмінюються результатами.

 

3. Рефлексія.  Презентація проектів та демонстрація слайдів.

(Слайд 7) Створення карти по художніх промислах України (кожен учень виходить до карти, шукає  символ свого промислу та кріпить його на карту).

Прийом «Бортовий журнал».

Що було відомо з цієї теми?

Що нового я дізнався?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (Слайд 8)  Прийом «Сенкан». (Учні складать сенкан з теми уроку).

(Слайд 9) Тест для оцінки психічного стану учнів у кінці уроку.

Кожний учень проводить лінію в зошиті завдовжки 12 см, ділить її на відрізки по 1 см. Потім довільно ставить зірочку над лінією.

Залежно від того, над якою поділкою учень поставить зірочку, такий його настрій в кінці уроку.

Пасивний  задовільний піднесений

0----1----2----3----4----5----6----7-----8-----9----10----11-----12

0-3 – відчуває втомленість, неспокій, невдоволення собою;

4-6 – приємний спокійний стан, відчуває задоволення, упевненість у собі, бажання працювати;

7-9 – самопочуття прекрасне, відчувається бадьорість, радість від уроку, підвищена активність, є бажання працювати і кілька уроків географії підряд.

10-12 – не тільки гарно попрацював на уроці, але й вдома буду працювати над складанням сенкану та заповненням кластера, бажаю працювати обов’язково на цих предметах додатково.

                (Слайд 10)

          4. Домашнє завдання.

 Опрацюйте §33  підручника та записи в зошиті (Слайд 11). 

doc
Додано
29 березня 2018
Переглядів
1416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку