Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Вектори на площині»
Мета:
навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Вектори на площині»; удосконалити вміння розв’язувати задачі з цієї теми;
розвиваюча: розвивати вміння аналізувати і узагальнювати інформацію; застосовувати знання на практиці.
виховна: сприяти самовихованню цілеспрямованості та відповідальності
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Хід уроку
І. Організаційна частина. Перевірка домашнього завдання. (слайд 1)
Діти оцініть, будь ласка, сьогодні свій рівень готовності до уроку самостійно. «Хто сьогодні готовий отримати найвищу оцінку? Хто добре готовий до уроку? Хто не готовий?»
Для того, щоб ви налаштувалися на роботу, я зачитаю вам пам’ятку. Користуйтеся нею протягом всього уроку.
Пам’ятка
Сьогодні урок у нас пройде у формі гри. Змагатись будуть три команди. Для об’єднання в команди я викликаю до себе трьох учнів, оголошую їх капітанами і пропонує набрати собі команду. Капітани по черзі називають імена однокласників, таким чином формуючи три команди.
ІІ. Гра команд.
Завдання 1. (Команди по черзі дають визначення поняттям, які бачуть перед собою) Вчитель: Діти, ви є випускниками основної школи, попереду на вас чекає державна підсумкова атестація з математики. А також вектори є в програмі зовнішнього незалежного оцінювання. Тому ця тема важлива в курсі вивчення математики. За допомогою «Хмари слів» давайте пригадаємо основні поняття, які ми вже вивчили.
Завдання 2. Встановіть відповідність між координатами вектора і координатами його початку і кінця. (Учні по черзі виходять до мультимедійної дошки та виконують завдання за посиланням https://learningapps.org/6948889 Виграє команда, яка більше разів знайде пару)
. Визначити тип кута між векторами
(Один учень виконує завдання біля мультимедійної дошки за посиланням https://learningapps.org/5943390, інші учні можуть використати qr код та працювати самостійно на випередження)
Фізкультхвилинка. Вправи для очей
(Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті).
1. Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вгору-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні.
Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі.
2. Закрити очі на рахунок «раз-два», відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири».
3. Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо.
Завдання 3. Математична квітка.
Капітани вибирають «пелюстки квітки». Кожна правильна відповідь – 3 бали. завдання виконують в командах. На виконання завдань відводиться 10 хвилин.
1-ша пелюстка.
Абсолютна величина вектора дорівнює 45. Знайти .
2-га пелюстка.
Знайти модуль суми та різниці векторів і .
3-тя пелюстка.
Абсолютна величина вектора дорівнює 5. Знайти , якщо .
4-та пелюстка.
Дано вектори , і . Знайти такі числа і , щоб справджувалася рівність .
5-та пелюстка.
Знайдіть косинус кута між векторами і .
6-та пелюстка.
Знайдіть скалярний добуток , якщо , , .
Завдання 4. Встановити відповідність між векторами і значенням їх скалярного добутку
Завдання 5. Колективне розв’язання вправ із зовнішнього незалежного оцінювання (учням, які мають бажання працювати самостійно на оцінку, ці завдання на картках кладуться на стіл)
Картка із завданнями:
Завдання 6 Розв’язування вправ на прояв компетентностей
Картка №1 «Координати»: |
Картка №2 «Координати»:
|
Картка №3 «Координати»:
|
Картка №4 «Координати»:
|
Картка №5 «Координати»:
|
Картка №6 «Координати»:
|
А(1;4); В(-3;4); С(-3;0); D(1;0). |
А(-3;0); В(1;4); С(3;0); D(1;-2). |
А(-1;-1); В(1;2); С(7;1); D(9;-2). |
А(-2;3); В(-2;5); С(-3;2); D(-1;2). |
А(-1;2); В(-3;2); С(5;-2); D(3;-2). |
А(1;-2); В(3;-2); С(-5;-2); D(-3;2). |
Завдання 7. Індивідуальна робота кожного члена команди.
Кожен член команди отримує картку «Координати». Завдання оцінюються по 2 бали. Завдання для всіх однакове. Координати точок пропонуються різні. На завдання відводиться 15 хвилин (хто скільки встигне зробити)
Картка «Завдання»:
Підведення підсумків гри. Визначення переможця, нагородження подяками.
Домашнє завдання. Підготуватись до контрольної роботи.