Тема уроку: "Велика Британія".
Мета: охарактеризувати становище Великої Британії після Першої світової війни; основні внутрішньополітичні події у Великій Британії в 1918 – 1929 рр.; виявити особливості Великої Британії в передвоєнному десятилітті; дати власну оцінку політиці Девіда Ллойда Джорджа, Стенлі Болдуїна, Джеймса Рамсея Макдональда, Невілла Чемберлена; виховувати інтерес до історії міжнародних відносин.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.
ДАТА_________
УРОК №______: «Велика Британія».
Мета: охарактеризувати становище Великої Британії після Першої світової війни; основні внутрішньополітичні події у Великій Британії в 1918 – 1929 рр.; виявити особливості Великої Британії в передвоєнному десятилітті; дати власну оцінку політиці Девіда Ллойда Джорджа, Стенлі Болдуїна, Джеймса Рамсея Макдональда, Невілла Чемберлена; виховувати інтерес до історії міжнародних відносин.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.
Обладнання: підручник, атлас, ноутбук, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Оголошення теми і завдань уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Вправа «Так чи ні»
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Метод «Мозковий штурм»
Для того, щоб перейти до розгляду особливостей політичного, економічного та соціального життя Великої Британії у 20-30-х рр. ХХ ст., ми повинні з’ясувати, якими виявилися для неї наслідки Першої світової війни та як це вплинуло на статус Великої Британії у світі.
Для цього пропонується висловити припущення.
ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Наслідки Першої світової війни для Великої Британії. Слайд 2.
Розвиток Великої Британії в 1918 – 1937 рр.
Слабкість державної влади.
За кермом держави – ліберали.
Лідер лібералів – прем’єр-міністр Великої Британії Девід Ллойд Джордж.
Грудень 1918 р. – парламентські вибори. Посилення позицій консерваторів.
Надання виборчих прав чоловікам від 21 року (+ майновий ценз) й жінкам від 30 років з певним річним прибутком.
Акцент в політиці на приватне підприємництво.
З перших днів після закінчення І Світової війни перед англійської елітою виникли економічні і соціально-політичні труднощі. А ці труднощі були наслідком того важливого факту, що після І Світової війни різко посилився і заглибився процес падіння економічної могутності Сполученого королівства.
Великобританія мала порівняно вузьку промислову базу.
Її господарство базувалося на кількох галузях, поява яких була пов'язана з промисловою революцією, а надмірний розвиток – з поділом праці між цією країною як промислового центру імперії і її колоніями як аграрно-сировинними придатками.
Гарантований колоніальний ринок сильно зменшував стимули до вдосконалення британської промисловості.
Перевага групи текстильних галузей, перш за все бавовняно-паперової, а також вугільної, чорної металургії, металообробної і деяких галузей машинобудування, серед яких виділялося суднобудування.
За результатами виборів в січні 1919 р було сформовано новий коаліційний уряд частини лібералів в блоці з консерваторами на чолі з Ллойд-Джорджем.
Уряд розгорнуло бурхливу діяльність по удосконаленню систем освіти та охорони здоров'я, були збільшені пенсії та створена система страхування на випадок безробіття.
Найбільш вражаючою стала програма будівництва житла, затіяна міністром-лібералом доктором Крістофером Аддисоном при вимушеній підтримці Міністерства фінансів. У період між 1919 і 1922 рр. на державні гроші було побудовано більше 200 тис. будинків, що поклало початок подоланню найважчої соціальної проблеми в країні.
1919 р. – сепаратний ірландський парламент проголосив Ірландію «суверенною і незалежною нацією».
1921 р. – угода про створення незалежної ірландської держави.
Провінція Ольстер – подвійне ірландсько-британське управління. Початок громадянської війни.
1922 р. – до влади прийшов уряд консерваторів; уряд очолив Стенлі Болдуїн.
1923р. – прихід до влади лейбористів на чолі з Джеймсом Рамсеєм Макдональдом. Впровадження вдалої соціальної політики.
1937 р. – уряд очолив Невілл Чемберлен. Основну увагу він приділяв зовнішній політиці.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
Виконання завдань на с. 44.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати параграф 9.
Завдання 7 на с. 45 (письмово).