Урок "Велика буква у назвах вулиць, міст..."

Про матеріал
Сьогодні ми разом з вами та нашим гостем розглянемо дуже цікаву тему – дізнаємося цікаві назви вулиць та навчимося їх правильно записувати. Але йдучи по дорозі до школи лисичка мені зізналася, що віна трішки забула про те, що вивчали на минулих уроках. Нагадаємо лисичці, як правильно писати імена, назви країн, міст, сіл та річок.
Перегляд файлу

Тема: «Велика буква в назвах вулиць»

Завдання: формувати в учнів уміння писати з великої літери назви міст, сіл, вулиць, річок; удосконалювати вміння розрізняти загальну і власну назву; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до Батьківщини.

Обладнання: підручник, презентація

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Вчитель: Доброго дня діти, мене звати Дарина Борисівна і сьогодні я буду проводити у вас урок української мови. Я думаю у нас вийде гарно попрацювати

Діти: Добрий день.

Вчитель: Скажіть мені чи існують у вас якісь правила на уроці? Які?

Діти: - Поводитися спокійно.

          - Не перебивати інших.

          - Піднімати руку.

Вчитель: Молодці. Якщо ви сьогодні будете активні, будете дотримуватися правил нашого уроку та гарно виконувати завдання то отримаєте дуже цінну інформацію, яку будете використовувати на наступних уроках української мови.

  1. Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань.

Вчитель: Сьогодні до нас на урок завітав незвичайний гість, ось познайомтеся – це лисичка-сестричка. (слайд 1)

Віна дуже просилася до вас на урок, приймемо лисичку в гості?

Діти: Так. 

Вчитель: Лисичка, так як і ви, ходить в 2 клас. Віна дуже розумна та прагне багато знати, але боїться, що їй це не вдасться. Давайте ми покажемо лисичці-сестричці, що наша рідна мова – цікава та зовсім не складна.

  1. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку.

Вчитель: Сьогодні ми разом з вами та нашим гостем розглянемо дуже цікаву тему – дізнаємося цікаві назви вулиць та навчимося їх правильно записувати.

Але йдучи по дорозі до школи лисичка мені зізналася, що віна трішки забула про те, що вивчали на минулих уроках. Нагадаємо лисичці, як правильно писати імена, назви країн, міст, сіл та річок?

-         Яке слово потрібно писати з великої літери «країна україна»? (слайд 2)

-         Яку помилку допустила лисичка, коли заповнювала анкету: “Я з міста луцьк” (слайд 35в)

-         Назви країн, міст, сіл, річок пишуться з ******* букви.(слайд4)

-         «Місто Львів», яке слово позначає загальну назву, а яке власну? (слайд5)

Молодці, наша гостя дуже задоволена вашими відповідями і тепер віна буде розповідати своїм друзям, які розумні діти в 2-Б.

  1. Вивчення нової теми.

Вчитель: Сьогодні ми будемо вивчати нову, надзвичайно цікаву тему, прочитайте хором як вона звучить на сторінці 33.

-         Як ви думаєте, з якої букви пишуться назви вулиць?

-         Молодці, правильно.

-         А зараз записуємо в зошитах число (21 лютого), класна робота.

КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Вчитель: А зараз, зробимо з вами вправу, яку запропонувала лисичка. Подивіться на екран, хто бажає прочитати завдання? (слайд6)

-         Отже, нам потрібно назвати та записати правильне написання назв вулиць. В зошиті, по середині, записуємо «Вправа №1».

(Один учень працює біль дошки, всі інші записують в зошиті.)

-         Молодці. Прочитайте правило на ст. 33 і скажіть про, що ви дізналися. Читаємо про себе, на це вам відводиться 1 хв.

 

 

-         Про що розповідається  в правилі?

-         Зараз виконаємо вправу №1, що в книжці на сторінці 33. Прочитайте завдання мовчки та визначте, що потрібно зробити.

-         Хто прочитає зразок? (Один учень біля дошки, решта пишуть в зошиті)

Молодці! Всі гарно попрацювали, тому час і відпочити.

Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть весь клас,

Два – присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору, два! – і в низ,

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати, щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хто старався присідати, може вже відпочивати.

Вчитель: Ви всі молодці. Не даремно мені перед уроком лисичка казала, що ви – найкращий та найрозумніший клас. Це правда?

Діти: Так.

Вчитель: Ну що ж, тоді продовжимо наш урок. Зараз попрацюємо з вправою №2. Хто бажає прочитати, що ж нам потрібно зробити?

-         Так, нам потрібно записати адресу за зразком. А ви знаєте що таке адреса? (Один учень біля дошки, решта пишуть в зошиті)

-         Всі справилися з завданням? Хто бажає зачитати свою адресу?

-         Молодці! А ви хочете дізнатися де живе лисичка?Я дуже її просила, щоб вона теж нам написала свою адресу. Лисичка погодилася і запрошувала вас на гостину. Ось подивіться де мешкає наша лисичка.

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 квітня
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку