Урок "Велика грецька колонізація"

Про матеріал
Розробка комбінованого уроку "Велика грецька колонізація". Розробка містить всі етапи уроку з різними методами.
Перегляд файлу

                                             Урок №                                                 Дата___________

Тема  Велика грецька колонізація

Учні мають навчитися:

  • показувати  на карті напрями  Великої грецької колонізації, античні грецькі  поселення на території  України;
  • визначати  особливості  Великої  грецької  колонізації;
  • характеризувати особливості  забудови  грецьких поселень Північного Причорномор’я;
  • висловлювати  міркування про роль грецьких полісів  Північного Причорномор’я та Криму в історії  Греції.

Тип уроку. Комбінований урок.

 Обладнання: підручник, атлас, зошит.

                                    Хід уроку

I.Організаційний момент.

Активізація пізнавальної діяльності учнів.

1-й варіант :

Гра « Історичний волейбол»: учні називають поняття або назви,які пов’язані з уже вивченим матеріалом та пояснюють свій вибір. Всі разом визначають чи доречно вжите слово.

2-й варіант :

Відгадай про кого мова: учні називають особливості грецьких богів і відгадують їх.

II. Перевірка домашнього завдання.

Індивідуальне опитування

1. Кого вважають автором поем «Іліада» та «Одіссея»? Коли вони були створені, про що в них розповідається?

2. Чому поеми Гомера вважають історичним джерелом?

3. Що відомо про господарство греків за гомерівської доби?

4. Поясніть поняття: демос, аристократ, поліс, тиран.

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

III.Вивчення нового матеріалу.

1.Оголошення теми, мети, визначення очікуваних результатів уроку; мотивація пізнавальної діяльності учнів.

2.Спиймання й опрацювання учнями нового навчального матеріалу.

     Що таке Велика грецька колонізація і в яких напрямках вона відбувалася?

Робота з ілюстрацією підручника – С.144. Учні обмірковують відповіді на запропоновані питання. Далі вчитель знайомить школярів зі змістом матеріалу, використовуючи коментоване читання. Учні на карті знаходять і показують напрями, регіони, поселення грецької колонізації.

Роботу завершує узагальню вальна бесіда.

   Коли й де виникли найважливіші грецькі міста-колонії в Північному Причорномор’ї та Криму?

Розповідь супроводжується опрацюванням карти.

 Робота в групах: визначення розташування грецьких колоній – С.145.

Опрацьовують малюнок – С.146.

Що визначало життя греків у Північному Причорномор’ї та Криму?

Учні мовчки читають текст пункту, роздивляються ілюстрації – С.147.

Роботу завершує узагальнювальна бесіда.

3.Узагальнення та систематизація знань, удосконалення умінь.

Учні розмірковують над запитанням – С.147.

Називають причини  та напрямки ВГК.

IV. Підсумки уроку.

Домашнє завдання – параграф № 29, робота на контурній карті.

 

 

 

                                  Урок №                                            Дата__________

Тема Афінська та Спартанська держави

Учні мають навчитися:

  • показувати на карті території Афінської та Спартанської держав;
  • пояснювати та доречно вживати поняття – демократія, аристократія, остракізм, олігархія, драконівські закони;
  • називати реформи Солона, Клісфена, Лікурга;
  • порівнювати риси державного управління, суспільного життя мешканців Афінської та Спартанської держав;
  • висловлювати міркування про особливості розвитку афінського та спартанського суспільств.

Тип уроку. Комбінований урок.

Обладнання: підручник, зошит, атлас.

                                          Хід уроку

  I.Організаційний момент.

Активізація пізнавальної діяльності учнів.

Гра «Ваша черга розповідати» .

Змагання відбувається між рядами. Учитель пропонує тему «Господарське життя Греції за Гомера». Представники команд виголошують по одному реченню. Перемагає та команда, оповідь якої буде найдовшою.

II. Перевірка домашнього завдання.

Фронтальне опитування за запитаннями підручника.

Перевірка роботи на контурній карті.

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

III. Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь.

1.Оголошення теми,мети,визначення очікуваних результатів уроку; мотивація пізнавальної діяльності учнів.

2. Сприймання й опрацювання учнями нового матеріалу.

Афінський поліс у 8-7 ст. до н.е.

Учні визначають місце Аттики на карті. Вчитель знайомить учнів з легендою про назву міста Афіни.

Робота з джерелами – С.148-149 (записують у зошит ім’я архонта Драконта та рік 621 до н.е. - ухвалення законів). Складають усно речення з крилатим висловом «драконівські закони».

Роботу завершує узагальнювальна бесіда.

Чому з ім’ям Солона пов’язують витоки афінської демократії ?

Робота з джерелом – С.149.

549р. до н. е.- архонт Солон (записують у зошит). Розповідь учителя супроводжується  роботою в підручнику за таблицею на С.149.

Розв’язують хронологічну задачу - С.150.

Чим уславили свої імена Пісістрат та Клісфен?

Самостійна робота з підручником – С.150 – 151.

Робота над поняттями – стратеги, демократія.

Узагальнення за завданнями – С. 151.

Спартанська держава

Учні визначають місце Спарти на карті.

Вчитель знайомить учнів зі змістом четвертого пункту, звертає увагу на поняття – олігархія.

3.Узагальнення та систематизація знань, удосконалення вмінь.

Учні називають нові поняття теми і пояснюють їхнє значення, складають речення з ними. Називають імена політичних діячів, про яких дізналися.

IV. Підсумок уроку.

Учитель пропонує учням висловити міркування про особливості розвитку афінського й спартанського суспільств.

Домашнє завдання – параграф № 30, контурна карта, виписати в зошит основні заходи Солона, Клісфена, Пісістрата.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку