Урок "Велика грецька колонізація. Заснування грецьких поселень на території України"

Про матеріал
Розробка уроку може бути корисною при вивченні курсу всесвітньої історії з теми "Стародавня Греція"
Перегляд файлу

ТЕМА  УРОКУ : «Велика  грецька колонізація. Заснування античних грецьких поселень на території України. Взаємини греків і місцевого населення.»

МЕТА УРОКУ : Сформувати  у учнів  основні знання про причини , напрямки Великої грецької колонізації про причини появи та занепаду античних міст – колоній Північного Причорномор’я ,про особливості державного, господарського та культурного життя. Розвивати  вміння  встановлювати логічний зв'язок між подіями, співвідносити події з всесвітньої історії з історією України, логічне мислення, вміння  аналізувати й узагальнювати,  удосконалювати навички роботи з історичною картою, історичними джерелами.    Продовжити  національне, патріотичне виховання  учнів; виховувати інтерес до історії та культури України.

ОЧІКУВАНІ  РЕЗУЛЬТАТИ:

Після  нашого уроку ви, діти, самостійно зможете:

*Називати причини, напрямки та наслідки Великої грецької колонізації;

*Характеризувати античні  міста – колонії на Північному Причорномор’ї  та Криму;

* про особливості державного, господарського та культурного життя.

* співвідносити події з всесвітньої історії з історією України.

*Розповідати про взаємовідносини місцевого населення  з греками;

*Показувати на історичній карті  колонії,які були утворені греками на території України.

ПОНЯТТЯ: Колонія, колонізація.

ОБЛАДНАННЯ: підручник, карта підручника, ілюстрації, презентація, зошити,дидактичний матеріал.

ТИП УРОКУ : урок вивчення нового матеріалу.

                  ХІД УРОКУ:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

 

1.Бесіда:

*Учитель:  Діти історію  якої країни  вивчаємо?

На якій частині Європи знаходиться Греція?  На якому півострові?

Назвіть  особливості географічного положення Стародавньої Греції?

Учитель -  Сьогодні ми з вами продовжимо вивчення історії цієї  країни і познайомимося ще з однією   сторінкою Стародавньої Греції це-----------

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ  ТЕМИ, МЕТИ, ОЧІКУВАНИХ  РЕЗУЛЬТАТІВ УРОКУ . (Запис у зошиті)

ІУ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПРНИХ ЗНАНЬ. УМІНЬ,НАВИЧОК УРОКУ.

  1. Пропоную гру «Історичне лото» (перевірка понять)

(Демос, аристократи, громадянин, народні збори, поліс, агора, акрополь.)

2.Робота з історичним  джерелом.

Учитель: Діти! Що це за книга у мене в руках?

Як називаються ці  твори? Чому ми працюємо з ними?

Яке вони мають значення для історії?

Про що вони розповідають? Чим вони є для історії?

3.Дискусія  «Поміркуйте» … На стор.143 вашого  підручника є проблемне питання з приводу  якого я запрошую вас поді скувати.

Учитель: Яке значення для історії Стародавньої Греції мають  твори Гомера «Іліада» та «Одіссея»

У. ВИВЧЕННЯ  НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.Бесіда. Діти! Що таке колонія? А колонізація? Греція у стародавні часи могла б утворювати такі поселення? Чому?

Що сприяло  грецькій колонізації?  Де греки утворювали колонії на вашу думку? 

  1. Опорна  схема. «Напрямки грецької колонізації»

 

 

                   НАПРЯМКИ   КОЛОНІЗАЦІЇ                       Північно – Східний напрямок:

                                                                                              Узбережжя Фракії
                                                                                               Узбережжя Чорного моря

                                                   Південний напрямок:   до Фінікії.                                                                                                                                                                                     

Західний напрямок:

Південна Італія,

О.Сицилія,

Узбережжя Франції,

Іспанії (місто Куми)

3.Учитель:  З якою  метою  греки  утворювали колонії?

                    ПРИЧИНИ КОЛОНІЗАЦІЇ:

*Нестача землі;

*З метою розвитку  торгівлі;

* У пошуках сировини;

* З мето власного збагачення. 

Учитель: Знайдіть відповідь у підручнику с.144 -  Чому названо цю подію Великою грецькою колонізацією?    (2млн. осіб; У трьох напрямках)

4.Робота з картою. Назвіть міста – колонії, які були утворені на узбережжі Північного  Причорномор’я. Якій  країні належали  і належать ці землі?

5. Рольова  гра. Зустріч на вулиці м.Ольвія.

Діти! Уявіть, що ви потрапили на  одну з вулиць міста -  колонії. Доповнити ваші  знання допоможе наш  підручник с.147.

6. Робота з ілюстраціями підручника, презентацією.

7. Складіть словесний  опис міста – колонії. РОБОТА У ГРУПАХ.

І – ша група – перша ілюстрація;

ІІ – га – друга ілюстрація,

ІІІ – я – Яке враження  справило на вас місто – колонія на Північному Причорномор’ї.

УІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ  ТА  СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

1.Метод «ПРЕС» ( «Я ВВАЖАЮ,ЩО…»    «…ТОМУ ЩО…»).

А). ПРОБЛЕМНЕ ЗАВДАННЯ с 147. Чому міста – колонії Північного Причорномор’я та Криму називають сколком грецького світу?

Б). ЗАКІНЧІ РЕЧЕННЯ….

*колонія – це….

*колонізація - це…

2.РЕФЛЕКСІЯ УРОКУ.

УІІ. Підсумок  уроку.

УІІІ. Домашнє  завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
2428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку