Урок-вернісаж "Олександр Копиленко "Весна у лісі"

Про матеріал
Учні вдосконалюють техніку свідомого виразного читання, формують вміння робити висновки, розширюють знання про життя тварин навесні.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з читання, природознавства

та образотворчого мистецтва

Тема. Олександр Копиленко «Весна у лісі». (Літературне читання)

 Коли з’являються навесні комахи? (Природознавство)

 Створення композиції «Танець метеликів». (Образотворче мистецтво)

Мета. Вдосконалювати техніку правильного, свідомого читання; формувати уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки. Розширити знання про весняні турботи лісових мешканців, про життя комах навесні.

   Розвивати спостережливість, увагу, творчі здібності.

 Виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Вид уроку: вернісаж «В гостях у матінки Природи».

Обладнання: таблиці; картки для роботи в парах, в групах; малюнки; плакат для створення композиції; фотоілюстрації; презентація.

Хід уроку

1. Організація класу до уроку.

Вчитель. Стали всі рівненько, підтягнулись!

  Одне одному всі щиро усміхнулись.

  На урок старання не забули взяти? (Ні)

  Тож починаймо працювати.

2. Мотивація навчальної діяльності.

 2.1. Вправа «Очікування»

- Сьогодні у нас незвичайний урок – вернісаж «В гостях у матінки Природи». Об’єднаємо теми з літературного читання, природознавства і образотворчого мистецтва. Ми побуваємо на виставці «Весна у лісі»,потім відвідаємо галерею «Світ комах навесні», створимо композицію «Танець метеликів».

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 2.2. Мовленнєва розминка.

  2.2.1. Робота над скоромовкою. Гра «Дощик, дощ, сонце».

Дощику, дощику, перестань,

та підемо на баштан,

там зірвемо диньку,

тобі половинку.

- Прочитайте пошепки. 

- А тепер – голосно та швидко.

- Прочитайте весело.

  2.2.2. Робота над чистомовкою. Гра «Добери слово».

На-на-на – настала… (весна).

Ок-ок-ок – розтанув… (сніжок).

Ки-ки-ки – прилетіли… (шпаки).

Че-че-че – вода в річці… (тече).

Ки-ки-ки – заспівали… (пташки).

Са-са-са – навкруги… (краса).

  2.2.3. Гра «Читайте, думайте, доповнюйте».

Росте…

Висить…

Дзижчить…

 2.3. Вправа «Мозковий штурм».

- Який розділ ми почали вчити з літературного читання?

- Чому присвячені твори розділу?

- Що принесла нам весна?

3. Вивчення нового матеріалу.

 3.1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює кожного з нас. Із приходом весни пробуджується природа. Дивовижні зміни відбуваються не тільки в рослинному світі, а й у тваринному. Про це ми дізнаємося із оповідання О. Копиленка «Весна у лісі».

- Який літературний твір називається оповіданням?

- Чим оповідання відрізняється від віршів?

3.2. Інформаційна хвилинка.

- О.І. Копиленко народився 1 серпня 1900 р. у м. Краснограді на Харківщині в родині залізничника. Закінчив школу, вчительську семінарію, біологічний факультет Харківського інституту. Помер у Києві 1 грудня 1958 р. Дуже багато книг присвятив природі.

 3.3. Вправа «Передбачення».

- Про кого ми сьогодні будемо говорити дізнаєтесь, відгадавши загадки.

1) В лісі вогник рудуватий

шишки лузає завзято. (Білка)

2) Я страшенний боягуз,

всіх на світі я боюсь.

В полі, в лісі, навкруги,

скрізь у мене вороги. (Заєць)

3) Вночі літає, а вдень спить…

Головою вниз висить… (Кажан)

4) Серед лісу горбик-дім

тисячі живуть у нім!

Працелюбні ці комахи:

Добрі, щирі, розумахи… (Мурахи)

Я думаю…

На мою думку…

 3.4. Робота з підручником, с. 131-132.

  3.4.1. Читання вчителем.

- Чи справдились ваші передбачення? Чому?

  3.4.2. Словникова робота.

безпо́мічні – безпорадні

чагарни́к – кущ, за́рості

по́стать – фігура людини

конопля́нка – співоча пташка

торі́шнього – минулого року

  3.4.3. Вправа «Читання по черзі».

- Кого злякалися зайченята? Чи сподобалася вам поведінка дітей? Як треба поводити себе в лісі? Як виглядав би ліс без лісових мешканців?

Фізкультхвилинка.

4. Узагальнення та систематизація знань.

 4.1. Самостійне читання.

 4.2. Складання плану.

1) Маленята-зайченята.

2) Зустріч із зайченятами.

3) Кажан досинає зиму.

4) Мурашина купа.

 4.3. Гра «Передай слово…».

- Я передаю слово…

 4.4. Робота в парах. Гра «Хто який?».

Сонні, неповороткі…

Малесенькі…

Сліпі, голі…

білченята.

мурашки.

зайченята.

 4.5. Робота в групах. Скласти речення.

 4.6. Словесне малювання.

- У підручнику немає ілюстрації до цього оповідання?

- Я намалювала такі малюнки до твору і поповню ними нашу виставку.

- Які малюнки ви б помістили у книгу до цього твору?

- Отже, із оповідання «Весна у лісі» ви дізналися про весняні турботи лісових мешканців.

 4.7. Бесіда з елементами розповіді.

- Про яких комах йшла мова в оповіданні?

- Де зимують ці комахи?

- Коли вони з’являються навесні?

- Як тільки пригріє весняне сонечко, тане сніг, з’являються перші весняні квіти, зі своїх схованок вилітають комахи.

 На дорозі лежить квітка,

 пелюстки згортає.

 Я хотів її підняти,

 а вона літає. (Метелик)

- Кого можна побачити першими?

- Як ви думаєте, чому?

- Де вони зимували?

- Коли зацвітають медоносні рослини, вилітають зі своїх схованок бджоли, джмелі, оси.

 4.8. Робота з підручником, с. 108.

- Що нового ви дізналися?

- Чому?

 4.9. Самостійна робота (диференційовані завдання).

- Дописати пропущені слова:

I в. – самостійно;

II в. – використати схему;

III в. – вставити слова з картки.

- Отже, поява комах… (це весняне явище в живій природі)

- А які із цих комах корисні?

 4.10. Вправа «Порівняй».

Джміль… , а білан капустяний… .

Попелиця… , а бджола… .

Мурашка… , а довгоносик… .

Хвилинка релаксації.

 4.11. Вправа «Асоціативний кущ».

- Доберіть слова, які характеризують метелика.

5. Практична робота з образотворчого мистецтва.

- Метелики – це жива природа, тому її потрібно берегти. Ними треба милуватися. Але ми можемо любуватися не тільки тими, які в природі, а й тими, які ви сьогодні створите.

- Які кольори ми будемо використовувати?

- Яке тіло у метелика?

- Кому сподобались створені метелики – поаплодуйте.

- Я теж вам усім аплодую, бо ви творчо працювали, були уважними і змогли передати на папері красу природи.

- Чи справдились ваші очікування?

- Чому танцюють метелики?

6. Підсумок уроку. Вправа «Продовж речення».

На уроці мені найбільше сподобалося…

Я дізнався…

Я вчився…

Я зробив для себе висновок…

7. Домашнє завдання.

- Перша група – читати оповідання, відповісти на запитання.

- Друга група – читати оповідання, переказати.

- Третя група – читати оповідання, скласти текст-опис метелика.

docx
Додано
2 березня 2019
Переглядів
2853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку