Урок "Весна. Зустріч птахів"

Про матеріал
ІІнтегрований урок в І класі (ЯДС, дизайн і технології) за темою "Весна. Зустріч птахів"
Перегляд файлу

1

Інтегрований урок в І класі  (ЯДС, дизайн і технології)

Тема.Весна. Зустріч птахів.

Мета І: виховувати в дітей дбайливе ставлення до природи, розширювати знання про птахів, їх значення у житті людини; розвивати спостережливість,

інтерес до навколишнього світу

Мета ІІ: ознайомити дітей з оберегами як видом народної творчості, народними звичаями; навчити виготовляти обереги з ниток; розвивати в дітей спостережливість, образне мислення, фантазію, дрібну моторику рук; виховувати інтерес до роботи , естетичний смак.

 

Обладнання:   відео-фрагмент на П.І. Чайковського «Березень. Пісня жайворонка», аудіо запис  «Голоси пташок»,  аудіо запис заклички «Вийди, вийди, сонечко…»,  ; малюнки і світлини із зображенням птахів, оберегів, нитки, печені обереги.

 

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

1.Звучить твір П.І. Чайковського «Березень. Пісня жайворонка» (слайд №2, відео)

–Вам сподобалась ця музика. Це був твір композитора Петра Чайковського, який називається « Березень. Пісня жайворонка» Про яку він пору року?

2.Ранкове коло (слайд №3)

- Йдіть  до віконечка. Подивіться яка краса. Скільки змін відбулося у природі останніми тижнями! А хто помітив які?

  • (Діти називають зміни у природі. )

 - Яка сьогодні погода?

- Який день тижня?

- Яке число?

- Який місяць?(Березень)

- Які ще весняні місяці ви знаєте?

- Хто назве їх по порядку?

- Так яка зараз пора року?

- Так, правильно,   це весна.

   Сьогодні на уроці ми ще  ближче познайомимося з цією порою року і дізнаємось про те, як  можна її упізнати. А ще ми згадаємо про вісників весни, і навчимося дещо створювати власноруч.

 

 

 

 

II. Робота над темою уроку.

 

1. Гра «Знайди помилку» (Робота з цеглинками(зелена-червона)

• Навесні дні стають коротшими, а ночі довшими.
• Сніги розпускаються.
• Сонечко тане.
• З’являються перші весняні бурульки.
• На деревах набухають квіти.
  Звірі повертаються з теплих країв.
• З кожним дне стає все холодніше

•Птахи прокидаються від зимового сну.
 

2. Цікавинки з життя пташок

 -Правильно птахи повертаються з теплих країв. Недарма їх називають вісниками весни.

- Пташки – наші найменші друзі і невідємна часточка природи.  Ми любимо наших пернатих друзів. Вони дорогі нам як незамінні помічники в боротьбі за врожай, вірні союзники в знищенні шкідників.

-А ви знаєте, що - якби людина мала пташиний апетит, то за день з’їдала б стільки, скільки їсть за місяць, а ластівка за літо виловлює один мільйон мух,комарів і попелиць.

- Пташки прикрашають діброви і сади, тішать нас своїм чарівним співом. Їх весела дзвінка пісня , яскраве забарвлення оживляють природу і звеселяють наші серця, додають нам бадьорості і радості.

- Перелітні пташки на своїх тендітних крильцях несуть нам весну.

- Сьогодні ми з вами будемо вітати наших пернатих друзів. А хто найкраще знає пташок зараз дізнаємось 

3, Робота над загадками (слайд №5-16, аудіо запис  «Голоси пташок»)

 

1. Навесні пташки чарівні

Оселились у шпаківні.

Пір’ячком виблискують,

Пісеньки висвистуть. ( шпаки).

 

2. Дзьоб міцний і гострий маю, шкідників я добуваю

вірно людям я служу, їм дерева бережу. ( Дятел)

 

3. Хто гнізда свого не має, яйця іншим підкидає? ( Зозуля)

 

4. По болоті ходить скрізь,довгі ноги,гострий ніс

Він поїсти полюбляє, жабам він рахунок знає. (Лелека)

 

5. Я   співаю «тьох-тьох-тьох», чути скрізь пісні мої

В травні слухаєм завжди, як співають … (солов’ї)

 

6. Пташка ця маленька,

Лагідна, сіренька.

В небесах співає,

Сонце зустрічає. (жайворонок)

 

4.Фізкультхвилинка (слайд №17, відео)

5. Робота над оберегом «Пташ ка з ниток», ( слайд №18)

 

  • Здавна, люди з радістю зустрічали птахів – вісників весни. Вони створювали обереги у вигляді пташок. З різних підручних засобів.
  • Тож і ми сьогодні створимо такі обереги
  • А що ж таке оберіг. Слово оберіг споріднене слово берегти. 

А ось що нам каже наш помічник Інтернет:

« Обері́г — предмет, якому приписують надприродну здатність відвертати від його власника хвороби, біду, приносити щастя і гаразди, чарівний предмет, що призначений захищати свого власника. Також вважають, що він може принести удачу, запобігти небезпеці, поліпшити стан здоров'я. Через це обереги зажили неабиякої популярності ще з давніх-давен.»

IIІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

 

-А чи сподобалися вам пташині обереги?

 - Незабаром пташки на тендітних своїх крилах, долаючи великі відстані, прилетять до нас. Ми радо зустрінемо цих маленьких провісників весни. Понесіть додому ці обереги. Повісьте у кімнаті біля віконечка. І пташки, прилітаючи з теплих країв будуть знати , що в цій оселі живуть їхні друзі.

-Я впевнена, що ви ніколи не руйнуватимите пташиних гнізд, охоронятимете і дбайливо будете ставитесь до братів наших менших!

А ще з давніх-давен пекли пташок з тіста і разом з ними закликали весну

 

 Діти отримують жайворона і співають закличку.(слайд №20, відео)

docx
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку