1
Інтегрований урок в І класі (ЯДС, дизайн і технології)
Тема.Весна. Зустріч птахів.
Мета І: виховувати в дітей дбайливе ставлення до природи, розширювати знання про птахів, їх значення у житті людини; розвивати спостережливість,
інтерес до навколишнього світу
Мета ІІ: ознайомити дітей з оберегами як видом народної творчості, народними звичаями; навчити виготовляти обереги з ниток; розвивати в дітей спостережливість, образне мислення, фантазію, дрібну моторику рук; виховувати інтерес до роботи , естетичний смак.
Обладнання: відео-фрагмент на П.І. Чайковського «Березень. Пісня жайворонка», аудіо запис «Голоси пташок», аудіо запис заклички «Вийди, вийди, сонечко…», ; малюнки і світлини із зображенням птахів, оберегів, нитки, печені обереги.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
1.Звучить твір П.І. Чайковського «Березень. Пісня жайворонка» (слайд №2, відео)
–Вам сподобалась ця музика. Це був твір композитора Петра Чайковського, який називається « Березень. Пісня жайворонка» Про яку він пору року?
2.Ранкове коло (слайд №3)
- Йдіть до віконечка. Подивіться яка краса. Скільки змін відбулося у природі останніми тижнями! А хто помітив які?
- Яка сьогодні погода?
- Який день тижня?
- Яке число?
- Який місяць?(Березень)
- Які ще весняні місяці ви знаєте?
- Хто назве їх по порядку?
- Так яка зараз пора року?
- Так, правильно, це весна.
Сьогодні на уроці ми ще ближче познайомимося з цією порою року і дізнаємось про те, як можна її упізнати. А ще ми згадаємо про вісників весни, і навчимося дещо створювати власноруч.
II. Робота над темою уроку.
1. Гра «Знайди помилку» (Робота з цеглинками(зелена-червона)
• Навесні дні стають коротшими, а ночі довшими.
• Сніги розпускаються.
• Сонечко тане.
• З’являються перші весняні бурульки.
• На деревах набухають квіти.
• Звірі повертаються з теплих країв.
• З кожним дне стає все холодніше
•Птахи прокидаються від зимового сну.
2. Цікавинки з життя пташок
-Правильно птахи повертаються з теплих країв. Недарма їх називають вісниками весни.
- Пташки – наші найменші друзі і невідємна часточка природи. Ми любимо наших пернатих друзів. Вони дорогі нам як незамінні помічники в боротьбі за врожай, вірні союзники в знищенні шкідників.
-А ви знаєте, що - якби людина мала пташиний апетит, то за день з’їдала б стільки, скільки їсть за місяць, а ластівка за літо виловлює один мільйон мух,комарів і попелиць.
- Пташки прикрашають діброви і сади, тішать нас своїм чарівним співом. Їх весела дзвінка пісня , яскраве забарвлення оживляють природу і звеселяють наші серця, додають нам бадьорості і радості.
- Перелітні пташки на своїх тендітних крильцях несуть нам весну.
- Сьогодні ми з вами будемо вітати наших пернатих друзів. А хто найкраще знає пташок зараз дізнаємось
3, Робота над загадками (слайд №5-16, аудіо запис «Голоси пташок»)
1. Навесні пташки чарівні
Оселились у шпаківні.
Пір’ячком виблискують,
Пісеньки висвистуть. ( шпаки).
2. Дзьоб міцний і гострий маю, шкідників я добуваю
вірно людям я служу, їм дерева бережу. ( Дятел)
3. Хто гнізда свого не має, яйця іншим підкидає? ( Зозуля)
4. По болоті ходить скрізь,довгі ноги,гострий ніс
Він поїсти полюбляє, жабам він рахунок знає. (Лелека)
5. Я співаю «тьох-тьох-тьох», чути скрізь пісні мої
В травні слухаєм завжди, як співають … (солов’ї)
6. Пташка ця маленька,
Лагідна, сіренька.
В небесах співає,
Сонце зустрічає. (жайворонок)
4.Фізкультхвилинка (слайд №17, відео)
5. Робота над оберегом «Пташ ка з ниток», ( слайд №18)
А ось що нам каже наш помічник Інтернет:
« Обері́г — предмет, якому приписують надприродну здатність відвертати від його власника хвороби, біду, приносити щастя і гаразди, чарівний предмет, що призначений захищати свого власника. Також вважають, що він може принести удачу, запобігти небезпеці, поліпшити стан здоров'я. Через це обереги зажили неабиякої популярності ще з давніх-давен.»
IIІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
- Незабаром пташки на тендітних своїх крилах, долаючи великі відстані, прилетять до нас. Ми радо зустрінемо цих маленьких провісників весни. Понесіть додому ці обереги. Повісьте у кімнаті біля віконечка. І пташки, прилітаючи з теплих країв будуть знати , що в цій оселі живуть їхні друзі.
-Я впевнена, що ви ніколи не руйнуватимите пташиних гнізд, охоронятимете і дбайливо будете ставитесь до братів наших менших!
А ще з давніх-давен пекли пташок з тіста і разом з ними закликали весну
Діти отримують жайворона і співають закличку.(слайд №20, відео)