Урок "Вибір художньої техніки для створення образу в живописній композиції". Творче завдання: композиція «Синій туман» .

Про матеріал
Матеріали даного уроку дають можливість вчителю продовжувати ознайомлювати учнів із живописом, засобами виразності живопису, живописними техніками, удосконалювати вміння дітей працювати живописними матеріалами; формувати вміння сприймати та аналізувати твори мистецтва живопису.
Перегляд файлу

Тема. Вибір художньої техніки для створення образу в живописній композиції.

Творче завдання:  композиція «Синій туман» .

Мета: Мета (формувати компетентності) : 

предметні: продовжувати ознайомлювати учнів із живописом, засобами виразності живопису, живописними техніками, удосконалювати вміння дітей працювати живописними матеріалами; формувати вміння сприймати та аналізувати твори мистецтва живопису, формувати художньо-практичні вміння, навички та вміння використовувати набуті знання у самостійній художній діяльності; формувати образне, логічне та просторове мислення; особистісно-позитивне, художньо-естетичне сприйняття дійсності на основі емоційно-чуттєвого досвіду, здатності до  художнього  мислення  та  творчої  активності;  розвивати просторову уяву, увагу, зорову пам'ять, спостережливість; сприяти опануванню учнями  елементарними знаннями про специфіку художньо-образної мови живопису;

ключові: спілкування державною мовою (уміння висловлювати власну думку, тлумачити  поняття та ін.); уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та  дотримувати його, організовувати робоче місце, оцінювати  результати роботи;

виховувати любов до навколишнього світу, естетичне сприйняття дійсності, формувати ціннісне ставлення до мистецтва,

Оснащення: зоровий ряд: слайд-презентація за темою уроку.

Музичний ряд: аудіо запис Ф. Шопен  «Ноктюрн»

Обладнання: альбом для малювання, графітовий олівець, гумка, ємність для води, акварель,  пензлі № 4,6, палітра, серветка для витирання рук та пензлів.

Тип: комбінований урок

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Для створення образів у живописі художники  використовують олійні, темперні, акрилові, гуашеві, акварельні фарби.

  • Пригадайте, що вам відомо про способи та прийоми виразного зображення аквареллю?

(відповіді дітей)

Існує декілька прийомів нанесення акварельних фарб на папір: «по-сухому», «по-вологому», відмивання, заливання, лесування. Найчастіше митці використовують два перших прийоми : для передачі чітких форм і деталей зображення використовують  прийом «по-сухому», для досягнення м’якості контурів, плавності тонових переходів – прийом «по-вологому». 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми сьогодні – знову художники-живописці. Будемо працювати в одній з вищезгаданих технік. А що саме будемо створювати, здогадаєтесь, коли розгадаєте ребус.

,,,, К=Н

(туман)

Як ви думаєте, який прийом краще нам допоможе втілити наш задум: «по-сухому», чи «по-вологому»?

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.

Отже, перед нами сьогодні стоїть дуже цікаве завдання: створити  композицію «Синій туман» в техніці  акварелі «по-вологому».

V. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя

Туман – надзвичайно цікаве  природне явище. Його можна спостерігати в будь-яку пору рок, та  найчастіше – восени. Туман буває різним: то стелиться рваними клапотями, то напливає густими клубками, то огортає простір сизим серпанком. Усі навколишні предмети ніби занурюються в туман, їхні контури стають нечіткі, розмиті. І це загадкове явище природи не оминуло цікавості художників-живописців, які зображали туман у своїх творах

Показ слайд-презентації «Туман у творах художників» (додаток 1)

(коментар: за однією з картин можна провести фасилітовану дискусію, додаток 2)

Для створення образу туману в роботі пейзажного жанру, передавання певного настрою в природі  (задумливості, мрійливості, печалі) найбільш доцільно вибирати техніку «по-вологому». Цей прийом передбачає нанесення акварельних фарб на зволожений папір таким чином, таким чином, щоб один колір м’якими переходами вливався в інший.

VІ. Художньо-творча діяльність

Підготовка до творчої роботи

Робота з підручником ст.. 25.

Підготовча вправа

Виконати осінній етюд  акварельними фарбами спочатку в техніці «по-сухому», а потім – у техніці  «по-вологому»

Творча робота

Намалюйте акварельними фарбами у техніці «по-вологому» лірично-образну композицію «Синій туман»

Алгоритм виконання творчого завдання

1.Спочатку визначаємо композицію, яку будемо зображати, вибираємо формат.

2.Розмежовуємо простір: проводимо лінію горизонту.

3. Намічаємо загальну форму планів. Не забуваємо закони перспективи.

4. Промальовуємо деталі та передній план.

5. Композицію малюємо по зволоженому аркуші паперу. Для цього верхню частину аркуша змочуємо пензликом.

6.На палітрі створюємо колір неба: змішуємо синій і фіолетовий кольори.
Прописуємо небо.

7. Змочуємо нижню частину аркуша.

8.Малюємо землю. Використовуємо для цього зелену й синю фарби.

9.Зображаємо стежину, дерева та кущі.

10.Промальовуємо деталі переднього плану або елементи, на які хочемо звернути увагу глядачів.

 (роботу учні виконують під аудіо запис Ф. Шопена «Ноктюрн»)

Учні виконують роботу самостійно. Вчитель надає індивідуальну допомогу.

VІ. Закріплення матеріалу.

Питання

  •                   Які технічні прийоми роботи акварельними фарбами ви використали?
  •                   Як техніка «по-вологому» допомогла вам передати настрій у ваших роботах?

VІІ. Підсумок уроку.

Учні із завершених робіт організовують виставку  «Осінній туман».

Обговорення учнівських робіт.

Додаток 1

.  

Додаток 2

Метод «фасилітована дискусія»

Три базові питання

Вдивіться і що побачили? 2-хв споглядання.

1. Що відбувається на цій картині?

Що тут відбувається?

Що можна сказати про це зображення?

Пам′ятайте!

Учитель має "видобувати" думки дітей. Він не говорить про картину, а заставляє питанням робити це дітей, допомагає дітям робити нові спостереження, перефразовує відповіді.

2. Що ти тут бачиш такого, що дозволяє тобі так думати?

(Версії сприймати всі, порівнювати, але не заперечувати, щоб не ображати; підсумку не робити, щоб дискусія продовжувалася, щоб знаходити нові джерела. Відповіді учнів знову перефразовувати: ви думаєте…, ви побачили…, я вірно зрозуміла…, ви спостерігаєте…)

3. Що ще відбувається на картині?

Що ще ви тут помітили?

Хто може доповнити?

Можливо, хтось помітив те, про що ще не говорили?

 (Потрібно продовжити дискусію.)

Що можна сказати про це зображення?

Пам′ятайте! Потрібно намагатися залучити до обговорення усіх дітей, всім дати висловитися. Левова частка пізнання на цій стадії розвитку відбувається за рахунок вербального вираження думки (формулювання і "проговорювання" її уголос).

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Резніченко М.І., Трач С.К)
Додано
14 березня 2020
Переглядів
1767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку