Відмінність декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу в творах народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці Творче завдання: виготовленн

Про матеріал
Матеріал даного уроку сприятиме виховуванню любові до навколишнього світу, до народного мистецтва, естетичному сприйняттю дійсності, формуванню ціннісного ставлення до мистецтва, а також дасть можливість вдосконалювати дитячі вміння та навички в художньо-творчій діяльності
Перегляд файлу

Тема. Відмінність декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу в творах народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці

Творче завдання: виготовлення іграшки за українськими мотивами .

Мета:(формувати компетентності) : 

предметні: продовжувати ознайомлювати учнів з декоративно-прикладним мистецтвом, засобами виразності декоративно-прикладного мистецтва,  формувати вміння сприймати та аналізувати твори декоративного мистецтва, формувати художньо-практичні вміння, навички та вміння використовувати набуті знання у самостійній художній діяльності; формувати образне, логічне та просторове мислення; особистісно-позитивне, художньо-естетичне сприйняття дійсності на основі емоційно -чуттєвого досвіду, здатності до  художнього  мислення  та  творчої  активності;  розвивати просторову уяву, увагу, зорову пам'ять, спостережливість; сприяти опануванню учнями  елементарними знаннями про специфіку художньо-образної мови декоративного мистецтва;

ключові: спілкування державною мовою (уміння висловлювати власну думку, тлумачити  поняття та ін.); уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та  дотримувати його, організовувати робоче місце, оцінювати  результати роботи;

виховувати любов до навколишнього світу, до народного мистецтва, естетичне сприйняття дійсності, формувати ціннісне ставлення до мистецтва,

Оснащення: зоровий ряд: слайд-презентація за темою уроку «Декоративні образи в творах народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці».

Музичний ряд: аудіо запис звуків природи

 Обладнання: тканина  або кольорова серветка, нитки, вата.

Тип:  комбінований урок

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель

Добрий день! Вітаю вас!

В цей чудовий світлий клас

Завітає до вас… казка…

То ж сідайте всі, будь-ласка!

Підготуйте нитки, вату,

ще й серветку про запас.

Я вам, друзі, обіцяю,

Що чека сюрприз на вас…

ІІ. Актуалізація опорних знань..

Вчитель демонструє слайди із зображенням тварин  в реалістичній та декоративній манері зображення.

(додаток 1)

  • Визначте, де зображення реалістичне, а де декоративне.
  • Яка особливість реалістичного зображення?

(таким, яким ми його бачимо в реальному житті)

  • Яка особливість декоративного зображення?

 (змінене, спрощене).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку

  • Ми сьогодні з вами виступимо в ролі майстрів декоративно-прикладного мистецтва. Давайте подивимось, які твори виконують народні майстри.

(показ презентації «Види декоративно-прикладного мистецтва»)

  • А тепер розгадайте головоломку: з даного набору літер виберіть і складіть слово – твір декоративно-прикладного мистецтва, що серед його  розмаїття посідає особливе місце:

ДИНІПОГТЬРСЧАЦУШПХКИЬА

(іграшка)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Серед розмаїття творів декоративно-прикладного мистецтва особливе місце посідає іграшка. У доробках народних майстрів головних центрів художніх промислів  -  України: Опішні, Косова, Києва, Яворова - можна помітити відмінності у манері зображення та характері виготовлення іграшки

Перегляд презентації «Іграшки різних регіонів України»  (додаток 1)

  • Порівняйте іграшки, виготовлені в різних регіонах України, за матеріалом, формою, кольором, та декором.
  • Запам’ятайте: відмінність декоративної манери зображення від реалістичної полягає у спрощенні, узагальненні та стилізації природних форм.

Перегляд презентації «Світ народної іграшки» (додаток 2)

Під час перегляду презентації вчитель коментує зображення на слайдах:

  • Світ народної іграшки надзвичайно багатий та різноманітний за типом(брязкальця, свистунці, ляльки, баранці, коники тощо); матеріалом та технікою виготовлення (з дерева, глини, соломи, тканини, сиру і т.д.), та за призначенням (сувенірні, ігрові, ялинкові, і т.д.)

Фізкультхвилинка

Птах над лісом пролетів, (імітують політ птаха, махають руками)

Крила склав, на гілку сів. (опускають руки, присідають)

Знов піднявся, полетів, (встають, знову імітують політ)

Тільки вітер прошумів. (роблять кругові руки руками)

V. Художньо-творча діяльність

- У мистецтві народної іграшки важливе місце займає анімалістична тематика (створення образів звірів, тварин) . Як правило, майстри не копіюють зовнішній вигляд тварин, а узагальнюють форму та створюють цікаві декоративні образи

Творча робота

Алгоритм створення роботи

Робота з підручником ст..43.

  1. Підготуйте необхідні матеріали та інструменти: тканину або серветку, нитки, вату, ножиці, стрічки та інші елементи декору.
  2. Лівою рукою беремо прямокутний клаптик тканини, або серветку, складену вдвоє.
  3. Вказівним пальцем правої руки прогинаємо верхню сторону так, щоб утворились «вушка».
  4. Зав’язуємо «вушка».
  5. З вати формуємо «м’ячик» і запихаємо його під «вушка», зв’язуємо, утворюючи голівку зайчика.
  6. Нижню сторону клаптику тканини чи серветки підгинаємо під голівку так, щоб утворилась кишенька.
  7. Кінці тканини прив’язуємо до шийки зайчика, утворюючи лапки.
  8. Прикрашаємо зайчика (стрічками та іншими елементами декору)

VІ. Закріплення матеріалу.

Питання

  • В чому полягає відмінність між декоративною та реалістичною формою зображення?

VІІ. Підсумок уроку.

Ви створили чудові іграшки! А зараз обіцяний сюрприз… (Вчитель роздає дітям цукерки, які вони кладуть у зайчикові «кишеньки». В такі «кишеньки» можна класти писанки чи крашанки на Великдень)

Додаток 2

Описание: C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\іграшка\4319763.jpeg. Описание: C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\іграшка\4319762.jpeg Описание: C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\іграшка\images (14).jpg Описание: C:\Users\admin\Desktop\дпм\384759.jpg

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Резніченко М.І., Трач С.К)
Додано
14 березня 2020
Переглядів
1426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку