Урок "Відношення і пропорції"

Про матеріал
Урок повторення і систематизації знань учнів з теми "Відношення і пропорції" для закріплення вмінь знаходити відношення, складати пропорції та розв’язувати задачі, що мають практичний зміст.
Перегляд файлу

 

Математика 6 клас

 

Відношення і пропорції

Мета: повторення і систематизувати знання учнів з теми; закріпити вміння знаходити відношення, складати пропорції та розв’язувати задачі, що мають практичний зміст; розвивати творчі здібності учнів; формувати інформаційну, математичну та соціальну  компетентності.

Хід уроку

Урок проводиться у вигляді подорожі. Учні об’єднуються у три команди.

 

І. Теоретична розминка

 

Запитання учням

1. Що називається відношення?

2. Як записується відношення?

3. Чи зміниться відношення, якщо ділене і дільник помножити на одне й те саме число, відмінне від нуля?

4. Що називається пропорцією?

5. прочитати запис ab=cd

6. Як називається числа a та d,  b та с?

7. Як формулюється основна властивість пропорції?

 

ІІ вибір капітанів команд

 

Усім учням пропонують задачу. Той з учнів від кожної команди, хто розв’яже задачу першим, обирається капітаном своєї команди. Команді, яка розв’язала задачу першою, отримує 3 бали, другого – 2 бали, третього – 1 бал.

Задача. Потяг проходить відстань між містами Рівне і Київ за 12 год з середньою швидкістю 45км/год. Скільки часу потрібно потягу, щоб пройти цю саму відстань, якщо його швидкість збільшити на 5 км/год?

Розв’язування

1) 45+5=50(км/год)- нова швидкість потяга

2)

x=Витрачений час

 

ІІІ Конкурс «Лабіринт»

 

Командам треба розв’язати 5 рівнянь. Кожне наступне рівняння неможливо розв’язати без розв’язку попереднього, бо корінь попереднього рівняння треба підставити замість * в наступне рівняння. Команди отримують по 2 бали за кожне з розв’язаних рівнянь.

Завдання для першої команди

1)   2) 3) 4) 5)

Відповідь: 1) 4; 2) 8; 3) 56; 4) 9; 5) 6;

Завдання для другої команди   

1)   2) 3) 4) 5)

Відповідь: 1) 10; 2) 16; 3) 8; 4) 9; 5) 3;

1)   2) 3) 4) 5)

Відповідь: 1) 7; 2) 3; 3) 12; 4) 33; 5) 1;

 

ІV Конкурс «Ми йдемо у похід».

 

Кожній команді пропонують завдання з двох задач, кожна з яких оцінюється відповідно 4 і 3 балами.

1. За допомогою карти України визначити відстань, яку треба подолати:

 

1) з Рівного до Львова (для першої команди)

2) з Рівного до Тернополя (для другої команди)

3) з Рівного до Луцька (для третьої команди)

2. Знайти кількість бензину, яка потрібна для цієї поїздки на автобусі, коли відомо, що на кожні 100км автобус витрачає 13л. бензину (для кожної команди)

 

V Конкурс «Розставляємо палатки та готуємо вечерю».

 

За правильно розв’язану задачу команда отримує 3 бали

Задача 1. Туристи прийшли на місце відпочинку. Якби вони взяли 6 палаток, то в кожній треба було б розмістити 5 осіб. Є 10 палаток. Скільки туристів будуть жити в кожній палатці? (відповідь: 3 туристи)

Задача 2. На яку найбільшу кількість дітей можна розділити 140 яблук, 252 цукерки та 84 банани? (відповідь: на 28 дітей)

Задача 3. Для 5 дітей на 30 днів вистачить 9кг пшеничної крупи. Скільки крупи треба запасти для 12 дітей на 18 днів, виходячи з тієї самої норми? (відповідь: 12,96кг)

 

VI Підсумок гри.

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку