Тема: Відображення зими
Мета: розвинути знання дітей про кольори зими за допомогою фарби. Формувати уміння і навички гармонійного поєднання кольорів; повторення поняття холодні і теплі кольори. Розвинути у дітей навички до композицій, зорову пам’ять, асоціативно-образне мислення, уяву, фантазію. Це все допоможе привити естетичний смак та почуття прекрасного, уміння створювати навколо себе сприятливу атмосферу .
Обладнання: ілюстрації, малюнки, фарби, пензлик, мультимедія.
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація знань теми і мети уроку.
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Води сковую в льоди.
Наганяю холоди.
Тільки я одна така
Здогадались? Я …(зима)
(До класу під музику входить «Зима»)
Довго-довго я ходила
Все довкола засніжила.
Хочу, щоб усю оцю красу намалювали
Всім про мене розказали.
Думають усі, що холодна я і зла
А я добра, чарівна.
Вчитель. Здрастуй, чарівно Зимо! Ти з’явилась так зненацька. З твоїм приходом навколо все стало таким красивим, чарівним, казковим. Всі поля вкрила пухнастою, білою ковдрою. На даху будинків – снігові шапки, а вікна розмальовані красивими візерунками. А скільки радості ти дітям приносиш? Скільки свят: Різдво, Новий рік, Старий Новий рік, Водохреща, день Валентина.
Ця гостя завітала до нас на урок. Адже саме вона надихне нас на створення чудової зимової композиції, тему уроку якої ми бачимо на дошці. «Казкова зима»
ІІІ. Робота на темою уроку.
Зима – добра, казкова, чарівниця: розмальовує візерунками вікна, створює різні скульптури, вкриває землю пухким білим килимом снігу. Сьогодні ми спостерігатимемо за змінами у природі, як за вікном, так і в роботах художників. А також навчимося творити свій зимовий пейзаж з допомогою холодних кольорів та їх відтінків.
А от як по-різному зображають зиму художники, я думаю, ви не помічали. Які настрій вони мають.
Тож давайте переглянути це на екрані.
Під час перегляду зверніть увагу, які відтінки снігу помітили художники. (на фоні музики «Зима» П.І. Чайковського діти переглядають малюнки, ілюстрації, репродукції картин.)
(І рожевий, і блакитний, і фіолетовий, і ясно –зелений, і синій)
-І, незважаючи на такі яскраві кольори, все це не заважає нам бачити, що на картинах зображена зима, сонячний день, а на землі лежить сніг.
– Які відтінки ви вибрали б для зображення снігу – теплі чи холодні? (холодні)
– Які холодні кольори ви знаєте? (блакитний, синій, блакитний.)
– Чому ці кольори називають холодними?
-Який головний? (синій)
– Як утворити темний (різкий) колір? (додаванням чорної фарби)
– А світліший, ніжніший, лагідніший? (додаванням білої фарби)
(Холодними називають кольори, які викликають у нас відчуття прохолоди.)
– Відтворення холодних кольорів за допомогою синьої фарби, можливо чи це?
Якщо до синьої фарби додати білої – отримаємо блакитну, світлішу; якщо додати червоної – фіолетову, а якщо до синьої додати чорної – отримаємо відтінок темно-синього кольору.
Сніг може бути різних кольорів. Наприклад, коли він виграє на сонці, то має сріблястий колір.
А тепер уявіть собі зимовий сонячний день.
З допомогою і наявністю різних кольорів є можливість відтворити і передати настрій пейзажу.
IV. Виконання робіт.
«Казкова зима» відео фрагменту.
Малюю лінію горизонту. На передньому плані (попереду) я намалюю сніговичка. А тепер я попрошу вас мені допомогти розташувати інші предмети в залежності від їх розміру.(сніговичка, ялиночки, кущики)
Поміркуйте і зробіть висновки для себе, що саме ви будете малювати: хатинку, ліс, сніговичка, вулицю чи своє подвір’я. Запам’ятайте, що будь-який колір можливо створити від яскравого до темного, від ніжного до різкого. Для роботи можна взяти папір темно-блакитного кольору.
Успіхів вам!
Відтворення на практиці.
V. Підсумок уроку.