Урок "Відображення зими"

Про матеріал
Урок формує вміння і навички гармонійного поєднання кольорів. Розвиває у дітей навички до композицій, зорову пам’ять, асоціативно-образне мислення, уяву, фантазію. Це все допоможе привити естетичний смак та почуття прекрасного, уміння створювати навколо себе сприятливу атмосферу.
Перегляд файлу

Тема: Відображення зими

Мета: розвинути знання дітей про кольори зими за допомогою фарби.  Формувати уміння і навички гармонійного поєднання кольорів; повторення поняття холодні і теплі кольори. Розвинути у дітей навички до композицій, зорову пам’ять, асоціативно-образне мислення, уяву, фантазію. Це все допоможе привити естетичний смак та почуття прекрасного, уміння створювати  навколо себе сприятливу атмосферу .

Обладнання: ілюстрації, малюнки, фарби, пензлик, мультимедія.

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація знань теми і мети уроку.

  • До нас на урок завітала сьогодні чарівна гостя. Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь хто вона.

Стало біло навкруги –

Я розтрушую сніги,

Води сковую в льоди.

Наганяю холоди.

Тільки  я одна така

Здогадались? Я …(зима)

(До класу під музику входить «Зима»)

Довго-довго я ходила

Все довкола засніжила.

Хочу, щоб усю оцю красу намалювали

Всім про мене розказали.

Думають усі, що холодна я і зла

А я добра, чарівна.

Вчитель.  Здрастуй, чарівно Зимо! Ти з’явилась  так зненацька. З твоїм приходом навколо все стало таким красивим, чарівним, казковим. Всі поля вкрила пухнастою, білою ковдрою. На даху будинків – снігові шапки, а вікна розмальовані красивими візерунками. А скільки радості ти дітям приносиш? Скільки свят: Різдво, Новий рік, Старий Новий рік, Водохреща, день Валентина.

Ця гостя завітала до нас на урок. Адже саме вона надихне нас на створення чудової зимової композиції, тему уроку якої ми бачимо на дошці. «Казкова зима»

ІІІ. Робота на темою уроку.

  Зима – добра, казкова,  чарівниця: розмальовує візерунками вікна, створює різні скульптури, вкриває землю пухким білим килимом снігу. Сьогодні ми спостерігатимемо за змінами у природі, як за вікном, так і  в роботах художників. А також навчимося творити свій зимовий пейзаж з допомогою холодних кольорів та їх відтінків.

  • Діти, за допомогою чого оспівують красу зимового пейзажу поети? (за допомогою віршів)
  • А як це роблять музиканти? (вони створюють чарівну музику)
  • А як фотохудожники? (фотографують найчарівніші куточки природи)

А от як по-різному зображають зиму художники, я думаю, ви не помічали. Які настрій вони мають.

Тож давайте переглянути це на екрані.

  1. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем учителя)

Під час перегляду зверніть увагу, які відтінки снігу помітили художники. (на фоні музики «Зима» П.І. Чайковського діти переглядають малюнки, ілюстрації, репродукції картин.)

  1. Бесіда
  • Тож які кольори ви помітили?

(І рожевий, і блакитний, і фіолетовий, і ясно –зелений, і синій)

-І, незважаючи на такі яскраві кольори, все це не заважає нам бачити, що на картинах зображена зима, сонячний день, а на землі лежить сніг.

– Які відтінки ви вибрали б для зображення снігу – теплі чи холодні? (холодні)

– Які холодні кольори ви знаєте? (блакитний, синій, блакитний.)

  Чому ці кольори називають холодними?

-Який головний? (синій)

– Як утворити темний (різкий) колір? (додаванням чорної фарби)

– А світліший, ніжніший, лагідніший? (додаванням білої фарби)

 (Холодними називають кольори, які викликають у нас відчуття прохолоди.)

– Відтворення холодних кольорів за допомогою синьої фарби, можливо чи це?

Якщо до синьої фарби додати білої – отримаємо блакитну, світлішу; якщо додати червоної – фіолетову, а якщо до синьої додати чорної – отримаємо відтінок темно-синього кольору.

Сніг може бути різних кольорів. Наприклад, коли він виграє на сонці, то має сріблястий колір.

  • Хто знає скільки кольорів має сонячний промінь? (сім)
  • Так. Тому і сніг ми бачимо різнокольоровим.
  • Давайте їх назвемо.(червоний, оранжевий, зелений, блакитний, жовтий, синій і фіолетовий.)
  • – Що це за кольори? (кольори веселки)
  1. Фізкультхвилинка. «Ліпимо сніговика в зимовому лісі»
  2. «Мозковий штурм»

А тепер уявіть собі зимовий сонячний день.

  • Які контрасти і кольори будуть переважати на вашому малюнку?
  • Як ви використаєте теплі кольори при зображенні і опису зимового краєвиду?
  • Як ви використаєте холодні кольори при зображенні і опису зимового краєвиду?

З допомогою і наявністю різних кольорів є  можливість відтворити і передати настрій пейзажу.

IV. Виконання робіт.

 «Казкова зима» відео фрагменту.

  • З чого ми починаємо виконання роботи? (лінії горизонту)
  • Знизу земля, зверху небо. Предмети, розміщені на землі трохи перекривають небо.
  • Як ми будемо розміщувати предмети на аркуші паперу(предмети, які розташовані поблизу нас ми будемо малювати більшими, а ті, що подалі – меншими)
  1. Демонстрація виконання роботи вчителем

Малюю лінію горизонту. На передньому плані (попереду) я намалюю сніговичка. А тепер я попрошу вас мені допомогти розташувати інші предмети в залежності від їх розміру.(сніговичка, ялиночки, кущики)

Поміркуйте і зробіть висновки для себе, що саме ви будете малювати: хатинку, ліс, сніговичка, вулицю чи своє подвір’я. Запам’ятайте, що будь-який колір можливо створити від яскравого до темного, від ніжного до різкого. Для роботи можна взяти папір темно-блакитного кольору.

Успіхів вам!

Відтворення на практиці.

V. Підсумок уроку.

 

docx
Додав(-ла)
Локоть Юлія
Пов’язані теми
Мистецтво, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку