30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Урок "Відсоткові розрахунки в задачах бізнесово-фінансового змісту"

Про матеріал
На даному уроці учні розв'язують задачі економічного змісту, що дозволяє формувати практичну компетентність шляхом розвитку економічного мислення та здібностей учнів.
Перегляд файлу

Тема: Відсоткові розрахунки в задачах бізнесово-фінансового змісту. Формула складних відсотків.

Мета:  навчити учнів практичному застосуванню вивчених алгоритмів

з теми “Відсотки” для розв'язання задач бізнесового та фінансового

змісту; знати, що в відсотках обчислюються кількісні та якісні показники роботи, економія матеріалів, виконання плану, тощо;

розвивати навички раціональних обчислень, логічне мислення, кмітливість, творчі здібності (вміння самостійно конструювати задачі фінансового змісту);

виховувати відповідальність, взаємодопомогу; ділову активність; вміння працювати в команді і приймати раціональне рішення; виховувати в учнів риси, які б формували їх як учасників майбутньої виробничої і підприємницької діяльності.

 

Оформлення уроку: на дошці написані тема уроку, епіграф до уроку

                                                         Освіта – це вміння правильно діяти у                                                                                                             будь-              яких життєвих ситуаціях

         (Джон Хіббен).

 

Х і д    у р о к у

 

І.Вступне слово учителя

Любі мої дев'ятикласники! Ви найстарші у школі, тому сьогодні я буду розмовляти з вами, як з дорослими. Ми живемо з вами в умовах розвиненої ринкової економіки, яка потребує якісної математично-економічної освіти. Життя постійно вимагатиме від вас такої особистісної якості, як вміння бути діловою, а отже, успішною  людиною.

Яку, на вашу думку, людину можна назвати успішною?

(Відповіді учнів)

Успішною є та людина, яка займається улюбленою справою і отримує не лише емоційне задоволення, а й фінансове.

Я хочу звернутися до вас словами Бертольда Авербаха:

"Я  не  зможу  навчити  вас,  як  нажити  багато  грошей,  але  я  дуже  хочу  підказати  вам,  як  їх  уміло  зберегти  чи  витратити,  щоб  ви  крок  за  кроком  прямували  до  фінансового  успіху!"

Цьому  можна  навчитися,  якщо  розумно  використовувати  свої  знання!  І  у першу  чергу  знання  з  математики!

Ви, мабуть, уже задумувалися над своїм майбутнім. І, можливо, дехто уже визначилися з майбутньою професією.

Сьогодні на уроці я пропоную вам приміряти на себе деякі соціальні ролі.

Власник ресторану - Владислав;

Менеджер із обслуговування - Анастасія

Фінансист - Наталія

Сомельє - Аліна

Шеф-кухар - Лілія

Вам доведеться розв'язати ті задачі, які постають перед дорослими людьми даних професій. Хтозна, можливо, хтось віднайде своє покликання!

Отже, тема сьогоднішнього уроку "Відсоткові розрахунки в задачах бізнесово-фінансового змісту. Формула складних відсотків".

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Насамперед, пригадаємо основні поняття теми відсотки:

 

  • Дайте означення відсотка.
  • Переведіть 35% у звичайний дріб.
  • Знайдіть 18% від 50.
  • Знайдіть число 23% якого становить 92.
  • Запишіть формулу складних відсотків.

 

ІІІ. Розв'язування завдань.

Задача 1. Щоб відкрити власний ресторан юний підприємець взяв кредит у банку в розмірі 250 000 грн під 8% річних терміном на 4 роки. Яку суму підприємець має повернути банку?

Розв'язання:

,

 

Відповідь: власник поверне банку 350 000 грн.

 

Задача 2. Перед новорічними святами кожен з працівників ресторану отримає подарунок: премію у розмірі 75% від заробітної плати.  Скільки грошей отримає сомельє у грудні, якщо його заробітна плата 3500 грн?

Розв'язання:

.

.

Відповідь: сомельє у грудні отримає 6 125 грн.

 

Задача 3. Менеджер ресторану  взяла кредит у банку 150000 грн під  12% річних, щоб здійснити покупку – автомобіль, зобов’язавшись повернути борг через 5 років. Чи виплатить менеджер борг вчасно, якщо вона буде жити у батьків, харчуватися у ресторані, а уся заробітна плата буде іти на погашення кредиту?

Заробітна плата менеджера – 4500грн

 

Розв'язання:

;

(грн) потрібно сплатити банку;

(грн) отримає менеджер за 5 років.

Відповідь: менеджер виплатить борг вчасно.

Задача 4. У Новорічну ніч за страву від шеф – повара Судак під соусом відвідувачі ресторану  будуть сплачувати 195 грн, що становить 75% від повної вартості цієї страви. Яку суму недоотримає ресторан, якщо на дану страву отримано 120 замовлень?

Розв'язання:

 

 260 - 195 = 65 грн

 

Відповідь: ресторан втратить 7800 грн

 

Задача 5.  Десерт у  ресторані складається  з фруктового  морозива Фантазія, желе Полуничка, тістечка Наполеон та фрешу. Фруктове морозиво коштує 24 грн, вартість желе складає 25% вартості всього десерту,  тістечко Наполеон на 60% дорожче за желе Полуничка, а фреш на 12 грн. дешевший за желе.

Яка вартість всього десерту?

Нехай х грн – вартість всього десерту, тоді

 - вартість желе "Полуничка"

(грн) – вартість тістечка "Наполеон"; 

грн. – вартість соку.

Складаємо рівняння:

х = 120 грн.

Відповідь: десерт коштує 120 грн

 

ІV. Домашнє завдання.

Мине ще зовсім трішки часу і вис танете студентами. Витрати студента стануть більшими у порівнянні із витратами учня. Добре було б на період студентства мати певні свої заощадження. Давайте уявимо, що ваші батьки про це уже подумали. 

Задача 1.  Коли вам виповнився 1 рік, батьки зробили для вас подарунок – відкрили депозит з початковим вкладом 3000 грн під 18% річних на термін, поки ви не закінчите школу. Яка сума буде на рахунку на період закінчення дії договору?

Розв'яжіть дома дану задачу.

1

 

docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку