Урок "Виготовлення та оздоблення виробу."

Про матеріал

Тема уроку: Виготовлення та оздоблення виробу.

Мета уроку: засвоєння знань про сутність творчості, формування умінь оздоблювати виріб. Розвивати логічне мислення, самостійність, творчу уяву, пам'ять. Виховувати основи естетичної культури, наполегливість та працелюбність.

Перегляд файлу

Учитель________________________         Методист ______________________

Підпис_________________________         Підпис_________________________

Оцінка_________________________         Оцінка_________________________

Клас___________________________         Дата___________________________

 

План – конспект уроку

з трудового навчання

 

Тема уроку: Виготовлення та оздоблення виробу.

Мета уроку: засвоєння знань про сутність творчості, формування умінь оздоблювати виріб. Розвивати логічне мислення, самостійність, творчу уяву, пам'ять. Виховувати основи естетичної культури, наполегливість та працелюбність.

Обладнання: матеріали для виготовлення виробу.

Тип уроку: комбінований.

Орієнтований план проведення уроку

І. Організаційна частина (2 хв.)

ІІ. Повторення вивченого матеріалу й набутих знань і умінь (5 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (5 хв.)

IV. Оголошення теми й мети уроку (2 хв.)

V. Вивчення нового матеріалу (7 хв.)

VI. Практична робота учнів (20 хв.)

VII. Підведення підсумків роботи (4 хв.)

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

  • Перевірка присутніх;
  • Перевірка спец. одягу;
  • Призначення чергових.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

Гра «Вибери правильну відповідь» (інтерактивна частина уроку)

Учитель об’єднує учнів у дві команди, видає їм дидактичні комплекти: картки і зразки швів, та пропонує їм тести. Перемагає команда, яка швидше й без помилок виконає завдання.

Картка 1

1. Шов «уперед голку» виконується:

а) справа наліво;

б) зліва направо;

в) зверху вниз.

2. Під час роботи світло має падати:

а) справа;

б) зліва;

в) зверху.

3. Із запропонованих зразків виберіть тамбурний шов.

4. Виконайте його графічне зображення.

 

Картка 2

1. У шва «вперед голку» лицьовий і виворітний боки виглядають:

а) однаково;

б) неоднаково.

2. Ножиці слід передавати:

а) тримаючи за зімкнуті кільця;

б) тримаючи за зімкнуті леза;

в) будь-яким способом.

3. Із запропонованих зразків виберіть петельний шов.

4. Виконайте його графічне зображення.

Підсумки проведення гри.

 

 

ІІІ. Мотивація навчально – трудової діяльності.

Ми з вами вже визначились із майбутнім комплексним виробом, на попередньому уроці складали послідовність виготовлення виробу і добирали інструменти. Тому ми зараз обєднаємося в дві групи і складемо словосполучення: комплексний виріб, оздоблення виробу.

Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо виготовляти свій комплексний виріб.

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:

  • Розкрити сутність оздоблення виробу.

V. Вивчення нового матеріалу.

З давніх-давен жінки оформляли вбрання і речі домашнього вжитку вишивкою та мережкою. Нею підрублювали серветки, скатертини, доріжки, подоли сорочок. Існує кілька видів мережки – прості прутики і досить складні, що утворюють вишукані узори. Мережку можна виконати котушковими нитками, цупкість і товщина яких має відповідати цупкості і товщині тканини. Для батисту, маркізету, крепдешину рекомендуються нитки №60-80. Для льняних тканин на базі - №40-50. Можна вишивати мережку в одну в дві нитки. Останній варіант зручніший, коли закріплюють нитку.

Оздоблення виробів мережкою було завжди популярне. Орнаменти з використанням мережки надають вишивці витонченості та вишуканості. Гарний вигляд мають мережки на жіночих блузах, платтях, костюмах, чоловічих сорочках, дитячому одязі, білизні, косинках, серветках тощо.
Мережки можуть бути основною частиною узору або способом обробки країв вишитих виробів – скатертини, серветки, рушника, фіранки. В одязі за допомогою мережки можна з’єднувати полотнища, що називається змережуванням.
Суттєве значення для вишивки має кольорова гама. Потрібно враховувати ритмічне чергування кольору, виділення основного тону, який надає вишивці необхідну цільність і завершеність. Візерунки мережок виконують переважно нитками світлих тонів (білими, голубими, рожевими) на білій тканині. На тканинах інших кольорів мережки виконують нитками в тон тканини. Ажурність наскрізного шиття білим по білому особливо характерна на Полтавщині, Чернігівщині. У південних і західних областях України застосовують і кольорові нитки, за допомогою яких створюються яскраві візерунки на ажурному фоні.

Кожна пошита або вишита річ потребує відповідного оформлення. Особливо це стосується обробки країв. Вона має бути гармонійним закінченням композиції вишивки.

Із зростанням культури та добробуту народу зростає і його цікавість до одягу, його пошиття та оздоблення. Оздоблення не є самостійним елементом композиції, а служить доповненням до костюму. Оздоблення, як і прикраси, має відповідати призначенню костюма, а також фактурі й властивостям тканини. Оздоблення характеризує напрям моди на певний сезон, воно визначає призначення виробу і пору року. Оздоблення буває постійним (вишивка, строчки, ґудзики) та знімним(банти, квіти, пояси, манжети). Що можна використовувати для оздоблення? (хутро, шкіру, тасьму, вишивка, аплікації, бісер, квіти, банти, оборки, стрічки, мережки). Бувають періоди коли оздоблення виходить з моди, але вони зазвичай не тривалі. Від чого залежить вибір оздоблення? (від уподобань людини, тобто ми можемо сказати, що це вияв індивідуальність людини). Оздоблення, крім декоративного та естетичного призначення, має ще й утилітарне. Так, гарні ґудзики на блузці одночасно є й застібкою, й оздобленням. Мережки на літньому одязі є не лише прикрасою, але й одночасно створюють повітропроникність, сприятливий мікроклімат для тіла. В оздобленні особливу роль відіграє його характер та розміщення.

Фізкультхвилинка.

 

IV. Практична робота.

6.1. Вступний інструктаж.

Завдання: виготовлення власного виробу.

6.2. Поточний інструктаж.

  • Слідкувати за дотримуванням умов, що ставляться перед учнями;
  • Допомагати учням у разі потреби;
  • Звернути увагу учнів на типові помилки та хиби під час виконання практичної роботи;
  • Відзначити правильність навчальних дій учнів.

6.3. Заключний інструктаж.

  • Зробити аналіз практичної роботи, мотивувати його.

VII. Підсумок уроку.

7.1. Рефлексія (усвідомлення набутих знань, виконаної роботи)

Підведення підсумків уроку доцільніше провести за допомогою інтерактивного методу «Мікрофон», що надасть можливість кожному учневі сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.

1) Чи можна скористатись отриманими знаннями у повсякденному житті?

2) Чи справилися ви із своїми завданнями?

7.2. Заключна частина:

  • Виставлення оцінок за роботу на уроці;
  • Домашнє завдання.

 

doc
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
4603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку