Урок-виховний захід "До дня художника"

Про матеріал
Виховний захід розрахований на дітей 10-15 років, складаеться з інтелектуальних вікторин, з практичними творчими завданнями, також є грі для гядачів. Для проведення потрібна інтерактивна дошка і ПК, з метою показа слайдів з картинами художників, та флешка з музичними творами.
Перегляд файлу

«Кольорова фантазія»

Виховний захід  до Міжнародного Дня художника

Підготувала Талалаєвська А.І., керівник гуртків Носівського ЦДЮТ

 Мета:

  •                   розширити і поглибити знання вихованців про творчість відомих художників світу як сучасних, так і класиків;
  •                   розвивати інтерес до художнього мистецтва, увагу та мислення, естетичні смаки, любов до прекрасного, спостережливість;
  •                   виховувати любов до рідного краю, почуття національної гордості.

Обладнання: проектор, мольберти, фарби гуашеві , пензлі, ємкіть для води, папір А4, А2.

                                                      Хід заходу

  •                   Добрий день діти, сьогодні наша зустріч присвячена Міжнародному Дню художника.  Цей день у світі відзначають 8 грудня.

А знаєте ви, що великих митців-художників можна  розпізнати через особливий стиль написання ними картин?

Наприклад: Пабло Пікассо, Сальвадор Далі, Ван Гог, Клод Моне та інші. (Демонстрація картин художників на екрані)   (Показ слайдів)

Роздивіться уважно на слайдах картини  Пабло Пікассо та спробуйте побачити в них спільні ознаки, тобто те, що їх об'єднує і стає як би унікальним автографом (відбитком) автора.

Так, в роботах Пікассо це «кубічні форми» усіх предметів.

А ось у роботах Сальвадора Далі «ціпок», а у Ван Гога це особливі коротенькі мазки.

Сальвадор Далі малював у  напрямку «сюрреалізм», а Пікассо – «кубізм», ще є інші стилі, наприклад абстракціонізм - (безпредметне мистецтво), реалізм – (правдиве відтворення дійсності, звичайне зображення зовньошнього світу «який він є»). Сьогодні ми з вами познайомимося з  різними стилями та напрямками малювання, які створили різні митці, навчимося малювати в цих стилях, а також згадаємо деякі правила та закони малювання. 

Для цього нам потрібно  2 команди по 4 учасники.

Ви знаєте, що коло кольорів зазвичай поділяється на дві частини – теплу і холодну. Теплі кольори: червоний, жовтий, оранжевий і всі кольори, в яких міститься хоча б  частинка цих кольорів. (Показ  слайду).

 Холодні кольори: синій, блакитний, зелений, синьо-фіолетовий, синьо-зелений і кольори, які можна отримати при змішуванні з цими кольорами. (Показ слайду).

Зараз ми з вами будемо відгадувати загадки , хто який колір відгадає  той і стане учасником відповідної команди («Теплі кольори», «Холодні кольори»)

 Загадки про кольори

1. Колір цей яскравий дуже.

Колір серця, колір ружі,

Колір яблук у садку,

Колір маків на луку,

Колір шапки в мухомора,

Колір вуст і помідора.

Колір пихи й заборони.

Що за колір то? (Червоний)

 

2.Є цей колір у яйці,

Є у кислому лимоні,

У кожнім стиглім колоску,

В сонці, в сирі і в піску. (Жовтий)

 

3.Він із жабою скакає,

З крокодилом плаче,

Із травою він росте,

Але тільки не цвіте. (Зелений)

 

4.Сніг, сметана й молоко,

В синім небі хмари,

Хоч не схожі речі ці,

але мають спільний колір. (Білий)

 

5.Є він в каві , в чечевиці,

У ведмедя і кориці,

У шоколаді теж він є —

І на дереві росте. (Коричневий)

 

6.Побачивши його під оком,

Забіяки шкодують відразу,

А ось баклажан і слива

Носять його щасливо. (Фіолетовий)

 

7.Колір цей- в волошках в полі,

 У дощу на парасолі,

 Він в очах у немовляти,

У криниці біля хати,

У річках, що ген течуть,

У хмаринках, що пливуть.  (Блакитний)

 

8.Кожен апельсин такий,

Схожий також мандарин,

Він наявний на лисиці

І на білці в колесі. ( Рудий)

 

9.Він в асфальті і бетоні ,

В теплім пір’ї на вороні ,

Є вовка на хвості І у кішок в темноті. (Сірий)

 

10.Подивись у небо, друже!

Бачиш колір гарний дуже.

Такий лагідний, глибокий,

Прохолодний і високий.  (Синій)

 

11.Колір цей-ознака ночі,

Заспокоює він очі,

 Він уяву оживляє,

Суміш кольорів являє.

 Він в барвінковім вінку,

У пелюстках із бузку,

У жоржинах наосонні,

У метелику в долоні,

У лавандових квітках,

В шавлії і фіалках,

Оксамитово-вельветовий… Що за колір? (Фіолетовий)

 

12.Скаже кожен хлопчик зрячий.

 Що цей колір є дівчачий.  (Рожевий)

 

Оцінювати наш конкурс буде вельмишановне журі в складі - …..

 

  1.               Перше завдання

Серед учасників двох команд потрібно обрати капітанів, придумати назву команди та представити свої команди. Назва команди повинна бути у художньому стилі.

(Поки готуються команди глядачі розгадують загадки про кольори.)

 

  1.               Друге завдання

Перша  команда на аркуші паперу колективно малює в стилі «кубізм»  яблуко на тарілочці, друга – равлика на листочку.

 Час виконання -5 хв.

 Гра з глядачами  «Жартівлива вікторина»

  1.               Як звати художників, які малюють без пензлів та фарб? (Мороз, Осінь, Сонце)
  2.               Який матеріал для малювання заливає обличчя від сорому? (Фарба)
  3.               Його художник «вганяє в фарбу». (Пензлик)
  4.               Що, на думку художників, маслом не зіпсуєш? (Картину)
  5.               Напівфабрикат картини - це... Що? (Ескіз)
  6.               Картина мовою живописця - це... Що? (Полотно)
  7.               Як називають смішний портрет людини? (Шарж)

8. Художник з почуттям гумору - це... Хто? (Карикатурист)

9. Лікар творів мистецтв - це... Хто? (Реставратор)

 

Команда , яка закінчила малювати, здає роботи жюрі для оцінювання.

 

  1.               Третє завдання

 Усі люди на землі знають, що кольори бувають теплі та холодні, а мелодії -  веселі  (мажорні) та сумні (мінорні). Прошу вас прослухати уривки мелодій («В печері гірського короля» та «Ранок»). Опишіть  словами, які почуття у вас виникли після прослуховування цих творів.

Практичне завдання.  Кожна команда обирає кольори фарб за допомогою  яких, ви  змогли б колективно намалювати дві абстрактні картини, що відображає ваші почуття. (Час виконання 7хв).

У кожної  команди повинно вийти дві різнопланові картини, які повинні по кольору та характеру співпасти з назвами уривків мелодій.

Оцінювання жюрі   

  1.               Четверте завдання «Казковий зоопарк»

Використовуючи зображення однієї чи декількох геометричних фігур,  потрібно намалювати стилізоване зображення казкового птаха чи тварини, максимально підкресливши його характерні особливості.

На великому аркуші паперу учасникам команд по черзі треба намалювати свою тваринку.

Час виконання – 4 хв.

 

  1.               Конкурс капітанів «Знайди помилку»

1. Чи вірно композиційно розміщені предмети на малюнку? (мал1.)

2. Де повинна бути тінь? (мал2.)

3. Полічи скільки на малюнку горизонтальних та вертикальних ліній (мал3.)

4. Знайди помилку у малюнку, поясни, який будинок повинен бути розташований ближче (мал4.)

         6. Вікторіна для глядачів

1. Умовна лінія, яка розташована на рівні наших очей (лінія горизонту)

2. Перелічи кольори веселки почерзі  (ЧПЖЗБСФ)

3. Основні кольори це червоний, синій та зелений. Так чи ні? Назви вірну відповідь (червоний, синій, жовтий)

4. Малюнок, у якому зблизька все бліде, а вдалині – яскраве, є вірним?

5. Запропонуйте 3 різні способи зображення снігу фарбами. ( ватні палички, краплинки від зубної щітки або пензлика)

6. Що таке симетрія, і де ми з нею зустрічалися у житті? (квіти, обличчя людини і т.д.)

7. Де люди використовують «декорування»? (Одяг, посуд, будинки і т.д.)

8. Як називають напрям  мистецтва, у якому використовують  живі або сухі квіти та рослини для декору? (флористика)

9. Напрям образотворчого мистецтва у якому є 3D  моделювання з різних матеріалів: глина, тісто, камінь, метал, гіпс, цемент, вапно. (скульптура)

10. Перелічи холодні кольори. (синій, смарагдовий, фіолетовий, чорний, рожевий, коричневий)

11. Як по іншому називають вертикальний формат? (портретний)

12. Пейзажний формат це - …  (горизонтальний)

13. Як називають художників, які малюють море? (моренисти)

14. Графічні засоби забраження це -….  (олівець, вугілля, пастель, туш...)

15. Художник який малює картинки до книжок. (ілюстратор)

16. Людина яка малює та проектує будинки. (архітектор)

 

Підсумок журі

Нагородження грамотами учасників заходу.

 

                                   Використана література.

  1. Ван Гог. Іскріння / Ф. Пажак ; [пер. з фр. І. Рябчий]. — Київ: Нора-Друк, 2018. — 270 с.
  2. Балабко О. В. «Київ, Іринінська, Лифарям…». Повість за листами митця — Чернівці: Букрек, 2011
  3. Формування ціннісного ставлення до образотворчого мистецтва шляхом проведення предметних тижнів,   Шудрак Г.Ю.,
  4. Ґріґ // Універсальний словник-енциклопедія. — 4-те вид. — К. : Тека, 2006

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2021
Переглядів
3609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку