Тема. Подвійний портрет. Композиція «Друзі».

Про матеріал
Тема. Подвійний портрет. Композиція «Друзі». Мета: навчальна: поглибити знання учнів про портрет як жанр образотворчого мистецтва, повторити правила малювання портрета, навчати створювати подвійний портрет; розвивальна: розвивати уміння усвідомлювати виражальні можливості кольору, використовувати колір для передавання емоцій, певного настрою, розвивати спостережливість, зорову пам'ять, аналітичні здібності; виховна: прищеплювати повагу до людини, захопленість її фізичною досконалістю, творами образотворчого мистецтва.
Перегляд файлу

Тема. Подвійний портрет.  Композиція «Друзі».

Мета:   навчальна: поглибити знання учнів про портрет як жанр образотворчого           

мистецтва, повторити правила малювання портрета, навчати створювати подвійний портрет;

розвивальна: розвивати уміння усвідомлювати виражальні можливості кольору, використовувати колір для передавання емоцій, певного настрою, розвивати спостережливість, зорову пам'ять, аналітичні здібності;

виховна: прищеплювати повагу до людини, захопленість її фізичною досконалістю, творами образотворчого мистецтва.

ТИП УРОКУ: комбінований урок..

ОБЛАДНАННЯ:

ДЛЯ  ВЧИТЕЛЯ: відеоряд творів художників-портретистів, підручник, приклади начерків  подвійних портретів, шаблони голови людини в різних ракурсах, різної величини.

ДЛЯ  УЧНІВ: графітовий олівець, гумка, альбом, пензлі, гуаш, серветки, склянка з водою, роздатковий матеріал.

                                                                ХІД УРОКУ

І . ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

Доброго дня , дорогі учні!

- Який настрій у вас сьогодні? (відповіді учнів)

- Як пройшов вчорашній день? (відповіді учнів)

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
       Який чудовий сьогодні день!   Ви так гарно й дружно посміхаєтесь. Хочеться  зафіксувати  цю мить. Давайте  запросимо до себе  на урок фотографа!

(запрошуємо фотографа на урок)

- Я знаю точно , що всі ви  полюбляєте фотографуватися разом  зі своїми друзями? Для чого ми це робимо? (відповіді учнів)

-  Ви напевно, пам’ятаєте, скільки потрібно часу для того, щоб зробити той найкращій кадр. Фотограф переставляє вас з одного місця, на інше, пересаджує з одного стільчика на другий. Отже, ця справа вимагає багато часу.

- Чи є у класі учні, які хочуть допомогти фотографу, зробити той єдиний найкращій кадр ? Він матиме назву «Вірні друзі». Друзі завжди поруч, їх обов’язково щось об’єднує.  (Пропонуються 3 варіанти з хаотичним розміщенням).

Робота фотографа це великий труд, це ціле мистецтво.

 Фотомистецтво виникло ще в 1850 . Тоді ж з’явився новий жанр – фотопортрет , що стимулював митців до пошуків нових художніх форм.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці

Дізнаємось

 Про що може розповісти подвійний портрет

Запам’ятаємо

 Що таке компонування та яку роль відіграє у подвійному портреті.

Навчимось

 Створювати подвійний портрет.

Ми продовжуємо вивчати розділ – портрет.

Так, як і у образотворчому мистецтві , так і у фотомистецтві є жанр – портрет.

Ви напевне здогадались , що темою сьогоднішнього уроку буде малюнок подвійного  портрету.  Композиція «Друзі».

Ваше завдання , грамотно компонувати  та побудувати подвійний   портрет.  Для цього можете скористатися вашими фото , які зробив фотограф. Композиція «Друзі». (зразки фото учнів розвішую на дошку,  як зразки. Коротке обговорення)

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

  • Давайте переглянемо ті фото , які щойно робив наш фотограф.

(демонстрація та аналіз  фотографій)

  • Що  об’єднує ці портрети?

(Правильно, на всіх цих портретах ми бачимо зображення декількох фігур, де всі вони об’єднані якоюсь спільною дією, інтересами, почуттями тощо).

Розглянемо картини видатних художників.

 

 

 

 

 

 

 

Уважно розглядаючи ці роботи зверніть увагу, що існують певні закономірності, а саме: у картини є своєрідний центр, в якому відбувається головна дія, і знаходяться її головні герої. Виразність картини досягається тим, що художник уміло розташовує на полотні героїв і навколишні предмети. Так, що глядачу стає зрозумілою головна думка  твору. Такий прийом має назву «компонування»

 Словникова робота

КОМПОНУВАННЯ- правильне розташування предметів і фігур у відповідності до задуму.

- Пригадайте які ви знаєте різновиди портретного жанру?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Як зображують  людину у портреті?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для прикладу пригадаємо роботу  Антоніса Ван Дейка  «Портрет  короля     Карла І».

Це  «3D» зображення 16 ст. Портрет створювався для подальшої відправки в Рим, де по ньому італійський скульптор Джованні Лоренцо Берніні повинен був виліпити бюст короля.

На портреті може бути зображена не тільки одна особа, а й двоє і більше людей. Подвійний портрет значно розширив можливості художника: у ньому глибше розкривалися характер' і настрій персонажів. За допомогою жанрової сцени створювалася відповідна атмосфера навколо людей — це надавало живописному твору надзвичайної чарівності.

Персонажів подвійного портрета можуть поєднувати родинні чи дружні стосунки, професійна діяльність. Спільне між ними проявляється через погляд, міміку, нахил голови, рухи. Моделі або позують, або зайняті спільною справою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Я пропоную вам,  використовуючи шаблони,  застосувати  знання ,які щойно  отримали і скласти композицію на тему «Вірні друзі». Оберіть 3 прийоми компонування.

Аналіз робіт на дошці.

V. ПРАКТИЧНА РОБОТА

 -А зараз, все це треба намалювати.

Щоб правильно  виконати малюнок, згадаймо пропорції будови тіла  людини

ГРА «ХТО ШВИДШЕ» між групами  .

Нагородою за вірну відповідь буде шаблон голови людини , який допоможе вам у побудові та компонуванні практичного завдання

Закінчіть речення…

  • Тіло людини…..(симетричне)
  • Модуль у «тілі людини» є……(голова)
  • Модуль (голова ) міститься у весь ріст дорослої людини….(8разів). 

Дитини……(5 разів)

  • Довжина плечового поясу дорівнює…..(висоті двох голів)
  • Довжина ноги дорівнює…….(1/2 зросту людини, або довжині тулуба з головою)
  • Коліно ділить ногу …..(на 2 рівні частини)
  • Довжина стопи дорівнює…….(висоті голови)
  • Довжина руки сягає ……….( середини стегна , в опущеному положенні)
  • Лікоть ділить руку……( на 2 рівні частини)
  • Довжина долоні дорівнює…..(висоті обличчя)
  • Голова людини….. (симетрична)
  • Модуль у «голові людини»…..(ніс)
  • При побудові голови модуль (ніс) міститься….(3 рази)
  • Ширина носа дорівнює …(довжині ока)
  • Кінчики рота знаходяться, на рівні …(середини ока)
  • Довжина носа дорівнює …(довжині носа)

ПОРАДИ ЩО ДО ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАВДАННЯ

1. Використовуючи шаблони, спробуйте самостійно виконати роботу до теми «Вірні друзі» скориставшись одним з композиційних прийомів

2. Створіть ескіз композиції.

2. Продумайте взаємне розміщення портретованих.

3.Дотримуйтеся правильних пропорцій  голови та обличчя  людей.

4. Застосуйте виражальні можливості кольору для створення емоційного враження від подвійного портрета .

Пропоную виконати цю роботу у техніці «заливка по-сухому» (італійська школа)

ТЕХНІКА РОБОТИ З ФАРБАМИ

Обов’язково пригадайте кольорознавство! Адже при неправильному змішуванні кольорів у вас вийде брудний малюнок.

  • Назвіть основні кольори
  • Назвіть пари контрастних кольорів
  • Чому кольори називаються контрастними?

Індивідуальна робота 

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  • Які жанри образотворчого мистецтва вам відомі?
  • Які різновиди портретів ви знаєте?
  • -Як зображують  людину у портреті?

Отже коли прийде фотограф ви  вже зможете йому допомогти.

 .

VІ. ЗАВЕРШЕННЯ УРОКУ

 

 Організація виставки робіт «Вірні друзі». Учні використовуючи «авторське крісло », захищають свої роботи та розповідають про найкращого друга.

Учитель підводить підсумки уроку та оцінює діяльність учнів на уроці.

 

 

docx
Додано
17 березня 2021
Переглядів
3717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку