Урок "Виконання слюсарних робіт другого розряду. Обпилювання металу."

Про матеріал
Мета уроку: • систематизувати вміння та удосконалювати навчальні практичні навички учнів для виконання розмітки просторової, обпилювання заготовки під молоток. • розвивати в учнів пізнавальну активність, технічне мислення, просторову уяву, увагу, відповідальність за виконану роботу; • виховувати систематичні вміння дотримання правил безпечних умов праці; бережливе ставлення до матеріалів, інструментів.
Перегляд файлу

                                                       «Погоджено»

                                                            Старший майстер

                                                                                  ______________В.П.Хомюк

  

План

відкритого уроку виробничого навчання

 

Група 1СЦБ                                                                      « 08 » жовтня  2020р.

 

 

Тема уроку 5. Виконання слюсарних робіт другого розряду

Підтема №1. Обпилювання металу.

Мета уроку:

  • систематизувати вміння  та удосконалювати  навчальні практичні навички учнів для виконання розмітки просторової, обпилювання заготовки під молоток.
  • розвивати в учнів пізнавальну активність,  технічне мислення, просторову уяву, увагу, відповідальність за виконану роботу;
  • виховувати систематичні вміння дотримання правил безпечних умов праці; бережливе ставлення до матеріалів, інструментів.

Методична мета: формування в учнів самостійності та відповідальність при самостійному виконання виробничих завдань

Тип уроку:   урок вдосконалення навичок та формування складних умінь

Вид уроку: вправи, виконання індивідуальних робіт

Форма проведення: робота в малих групах, самостійна робота

Дидактичне забезпечення: плакати, інструкційно-технологічні картки, креслення деталі, презентація, картки-завдання.

Матеріально-технічне забезпечення: заготовки під молотки, слюсарні лещата, рисувалки, лінійки, штангенциркуль, кернери, циркулі, напилки, щітка, розчин мідного купоросу.

 

Хід уроку

  1. Організайна частина  800 – 805
  • перевірка наявності учнів та готовності до уроку
  1. Вступний інструктаж 805 – 850
  1. Актуалізація знань:
  • повідомлення теми програми та уроку;
  • ознайомлення учнів з задачами уроку;

Перевірка опорних знань, умінь, навиків учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці.

 

 

 

 

 

 1.  Письмове опитування учнів за допомогою карток-завдань.

 

Картка – завдання №1

  1. Які інструменти застосовують для ручного різання металу?
  2. Який з інструментів: зубило, крейцмейсель чи канавковий крейцмейсель треба вибрати, щоб виконати  зрубування поверхневого шару металлу?
  3.          Побудувати з допомогою лінійки і циркуля кут 60° і розділити його навпіл.

 

Картка – завдання №2

  1. Для чого служить розмічальний штангенциркуль?
  2. Який з інструментів: зубило, крейцмейсель чи канавковий крейцмейсель треба вибрати, щоб виконати  вирубування вузьких канавок?
  3.  Побудувати розвертку зрізаного конуса, зображеного на малюнку

 

 

 

 

 

 

Картка – завдання №3

  1. Для чого служить рисувалка?
  2. Які з інструментів для розмічання [ а) рисувалка,  б) вимірювальна лінійка,   в) кернер,   г) розмічальний циркуль,   д) кутник,   е) штангенциркуль]  необхідно вибрати для виконання нанесення розміточних рисок? 
  3.  Побудувати розвертку зрізаної піраміди, зображеної на мал

 

 

 

 

 

 

Картка – завдання №4

  1. Для чого служить кернер?

Відповідь: Кернер – слюсарний інструмент для нанесення заглиблень на попередньо розмічених лініях.

  1. Який із перелічених інструментів [ а) слюсарний циркуль точний,  б) пружинний;  в) зі вставними голками;  г) з лінзою ]  забезпечить  найбільш швидке встановлення ніжок на заданий розмір?
  2.          Побудувати спряження двох рисок, розташованих під кутом 45°.

 

 

 

 

  1. Усне фронтальне опитування (робота в малих групах: оцінка виставляється на команду)

 

  1. Що називається розмічанням?  У чому полягає?

Відповідь:

Розмічанням називається операція нанесення на оброблювану заготовку розмічальних ліній, що визначають контури майбутньої деталі чи місця, які потрібно обробляти.

Площинне розмічання, що виконується  на поверхнях плоских деталей, на штабовому і листовому матеріалі, полягає у нанесенні на заготовку контурних, паралельних і перпендикулярних ліній, кіл, дуг, кутів, осьових ліній, різноманітних геометричних фігур за заданим розміром чи контурів різних отворів за шаблонами.

  1. Які ви знаєте інструменти для площинного розмічання?

Відповідь:

Рисувалки, кернери, слюсарні циркулі, штангенциркулі, лінійки, розміточні молотки.

  1. Для чого служить рисувалка? З якого матеріалу виготовляється?

Відповідь:

Рисувалки служать для нанесення ліній на розмічувану поверхню за допомогою лінійки, кутника чи шаблона. Виготовляють рисувалки з інструментальної сталі У10 або У12.

  1. Для чого служить кернер?

Відповідь:

Кернер – слюсарний інструмент для нанесення заглиблень на попередньо розмічених лініях та центрів кіл.

  1. Призначення слюсарного циркуля??

Відповідь:

Циркулі використовують для розмічання кіл і дуг, ділення відрізків та кіл, а також для геометричних побудов. Циркулями користуються і для перенесення розмірів з вимірювальних лінійок на деталь.

  1. Застосування штангенциркуля?

Відповідь:

      Штангенциркулі застосовують для вимірювання зовнішніх і внутрішніх діаметрів, довжини, товщини, глибини.

  1.  Що таке накернювання розмічальних ліній?

Відповідь:

Керном називається заглиблення, утворене внаслідок вістря кернера при ударі на ньому молотком.

  1. Прийоми контролю обпиляної поверхні?

Відповідь:

Для контролю обпиляних поверхонь застосовують перевірні лінійки (на просвіт), штангенциркулі (на паралельність), кутники (на перпендикулярність).

 

 

 

  1. Викладання навчального  матеріалу

(пояснення проходитиме у формі  бесіди з демонстрацією виконання робіт)

1) оголошення теми: «Виготовлення слюсарного інструменту (молотка з квадратним бойком 400г)».

План

  1. Безпека праці під час виконання робіт,
  2. Перевірка поковки по кресленню,
  3. Обпилювання квадратної частини молотка начорно;
  4. Розмітка бойка, носка, отвору, фаски

 

Ми будемо виготовляти слюсарний молоток з квадратним бойком 400г

У нас є креслення, інструкційно – технологічна картка, презентація, які будуть допомагати нам в нашій роботі.

 

Слюсарний молоток – це інструмент для ударних робіт. Він має ударник і рукоятку. Молотки виготовляють двох типів: з квадратним і круглим бойками.

 

Безпека праці.

При обпилювальних роботах слід виконувати такі вимоги безпеки:

  •        при обпилюванні заготовок з гострими краями не можна підгинати пальці лівої руки під напилок при зворотному ході;
  •        стружку, що утворюється в процесі обпилювання, треба змітати з верстата волосяною щіткою; категорично заборонено скидати стружку голими руками, здувати її або видаляти стиснутим повітрям;
  •        при роботі слід користуватися лише напилками з міцно насадженими рукоятками; забороняється працювати напилками без рукояток або напилками з надтріснутими, розколотими рукоятками.

 

Найчастішими дефектами при обпилюванні є такі:

  •    нерівності поверхонь (горби) і завали країв заготовки як результат невміння користуватися напилком;
  •    вм'ятини або пошкодження поверхні заготовки у результаті неправильного затискування її у лещатах;
  •    неточність розмірів обпиляної заготовки внаслідок неправильної розмітки, зняття надто великого або малого шару металу, а також неправильності вимірів або неточності вимірювального інструмента;
  •    задири, подряпини на поверхні деталі, що виникають в результаті недбалої роботи і застосування неправильно підібраного напилка.

 

2) показ прийомів трудової діяльності: Виконання вправ по розмічанню та обпилюванні базової поверхні молотка з квадратним бойком 400 г

 

 

3) розв’язання  проблемних ситуацій, що виникли під час виробничого процесу:

1. Під час обпилювання на базовій поверхні виявили раковину. Як усунути дану проблему?

Відповідь: Якщо цей дефект неможливо ліквідувати за рахунок довжини заготовки, тоді заварити та відшліфувати.

 

2.Виявлено, що напилок, яким ми працюємо ковзає по заготовці? Як вийти з даної ситуації?

Відповідь: необхідно виконати очищення його від металевих ошурок, якими він можливо забився, спеціальною кордовою щіткою, одна сторона якої (дротяна) служить для видалення частинок металу, що застрягли у западинах насічки, інші (щетинна) — для завершення очищення. Переміщують щітки вздовж насічки.

 

 

4)  Повторення правил охорони праці під час  виконання  слюсарних робіт

(з використання методи «Пинг-понг»)

  1. Які вимоги до розмічального інструменту?

Відповідь:

У кернера і розміточному молотку не має бути наклепу, рукоятка молотка має бути закріплена металевим клином.

  1. Яких вимог необхідно дотримуватись при виконанні слюсарних робіт?

Відповідь:

При виконанні слюсарних робіт необхідно:

  •                             дотримуватись технологічної дисципліни;
  •                             дбайливо ставитись до устаткування, інструменту, пристроїв, металів, спецодягу та інших засобів індивідуального захисту;
  •                             утримувати в чистоті робоче місце.
  1.  Від чого залежить правильність виконання операції обпилювання ?

Відповідь:

Правильність виконання операції обпилювання залежить від правильного закріплення заготовки лещатах, правильного положення (корпуса, ніг і рук) й раціональних робочих рухів у процесі обпилювання.

  1.  Що потрібно виконувати для запобігання травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій?

Відповідь:

Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, дотримуватись таких вимог:

  •                             працювати на справному устаткуванні, справними інструментами;
  •                             при виявленні несправностей повідомити безпосередньо майстра виробничого навчання або ліквідувати  їх власноруч, якщо це входить в  обов’язки;
  •                             не користуватись відкритим вогнем;
  •                             дотримуватись  вимог  особистої  гігієни.

4. Поточний інструктаж (900 -  1325).

  • Видача завдань для самостійної роботи учнів:

Учні виконують роботи з обпилювання паралельних сторін заготовок відповідно до інструкційно-технологічних карток (індивідуальна робота).

  • Розподіл учнів за робочими місцями.
  • Повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт.

Цілеспрямований обхід робочих місць учнів з метою контролю за дотримувань правил:

 а)   безпеки праці;  900 – 950

 б)  організації робочого місця; 1000 – 1050

 в)  технології виконання робіт; 1100 – 1150

Обід: з 1200 – 1300.

  г) спостереження за роботою учнів, надання їм практичної допомоги, виправлення помилок.

  д) виконання учнями самоконтролю 1300 - 1350

 

  Прийом майстром виконаних робіт.  1400 - 1430

 

  1.                         Заключний інструктаж (1430-1450):
  • аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
  • оцінка роботи учнів, її об’єктивне обґрунтування;
  • аналіз причин помилок учнів та способи їх усунення;
  • повідомлення та обґрунтування оцінок.

 

Повідомлення домашнього завдання : М.І. Макієнко «Загальний курс слюсарної справи» стор. 105 - 122

 

 

Всього: 6годин

 

 

 

Майстер виробничого навчання Ю.М. Опанович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                           Фото уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Опанович Юлія
Додано
9 грудня 2020
Переглядів
1182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку