13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок "Використання інтегрованих тренінгових вправ на уроках української літератури"

Про матеріал
Інтегрована тренінгова вправа "Вежа життя" вимагає від учнів знання не тільки української літератури, а й правознавства, етики та образотворчого мистецтва. Працюючи над цією вправою, учні замислюються над своїм майбутнім життям, над діями та вчинками, які приведуть їх до бажаного результату, викличуть повагу рідних та близьких.
Перегляд файлу

Тренінгова вправа  « Вежа життя»

1. Предмет: Українська література

2. Клас 11

3. Тема В. Підмогильний, «Місто». Характеристика маргінального образу українського інтелігента Степана Радченка

4. Етап уроку: закріплення навчального матеріалу

5. Інтегровані навчальні дисципліни: правознавство, етика, образотворче мистецтво

6. Обладнання: Конституція України, композиція «Ейфелева вежа», вирізані з паперу  прямокутники (цеглинки ),олівці, прикріплені на дошці 4 ватмани.

7.Матеріали для інтеграції інших дисциплін: права й обов’язки громадян (правознавство), моральні цінності (етика),  Закон лінійної перспективи (образотворче мистецтво).

8. Інструкція до  вправи.

      На етапі закріплення вивченого матеріалу вчитель звертається до учнів зі словами:

-- Неоціненним скарбом для кожної людини є її життя. І те, як вона проживе його, залежить від неї самої. Є люди, які прожили коротке життя,а пам’ять про них живе дуже довго в серцях народу.

            (Учитель коротко розповідає про Т. Шевченка,В. Стуса, Ю.  Гагаріна).

     Є люди, які жили дуже довго, а про них швидко забули. Є люди, які, проживши певну частину життя, самі не задоволені ним. Взяти хоча б нашого героя із роману  «Місто» В. Підмогильного. Степан Радченко досяг певних вершин у своєму житті. А чи задоволений він своїми успіхами? Ні, бо в його душі поселились роздвоєність, розгубленість і пустота.

   Пройде зовсім небагато часу, і на ваші плечі ляже відповідальність за власне життя. Як же треба прожити його, щоб вами пишалися рідні, близькі, згадували наступні покоління? Для того, щоб дійти певного висновку, я пропоную вам виконати тренінгову вправу «Вежа життя».

          Далі вчитель ділить клас на 4 групи. Учні отримують необхідний матеріал для виконання вправи і завдання:

* користуючись Конституцією України, відновити в пам’яті права й обов’язки  громадян;

*з курсу етики пригадати моральні цінності людини;

*обговорити в групах, які дії,вчинки можуть привести до бажаного результату;

*розглянувши композицію «Ейфелева вежа», обговорити, який вигляд буде мати їхня вежа;

*вежа має складатися із цеглинок;

*користуючись Законом лінійної перспективи, збудувати  вежу;

*на  цеглинках написати дії та вчинки, які ,на думку учнів , приведуть їх до бажаного результату,викличуть повагу рідних та близьких людей.

*потім учні по черзі виходять до  дошки і приклеюють (кожна група на свій ватман ) цеглинки, будують вежу;

*зафарбувати вежу в такий колір, з яким учні асоціюють своє життя.

9.Презентація, обговорення, оцінювання.

10. Вправа «Вежа життя» сприяє формуванню таких компетентностей: когнітивних (розвиває уміння аналізувати , систематизувати, робити узагальнення); комунікативних (уміння налагоджувати  спілкування,  чути й розуміти інших); інформаційних (уміння добирати необхідну інформацію для виконання завдання); організаційно – діяльнісних (проводити рефлексію,осмислювати сутність поставленої проблеми).                                                                                                            Описание: Ейфелева вежа

                  Зразки побудови веж можна знайти в Інтернеті.

 

docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку