Тренінгова вправа « Вежа життя»
1. Предмет: Українська література
2. Клас 11
3. Тема В. Підмогильний, «Місто». Характеристика маргінального образу українського інтелігента Степана Радченка
4. Етап уроку: закріплення навчального матеріалу
5. Інтегровані навчальні дисципліни: правознавство, етика, образотворче мистецтво
6. Обладнання: Конституція України, композиція «Ейфелева вежа», вирізані з паперу прямокутники (цеглинки ),олівці, прикріплені на дошці 4 ватмани.
7.Матеріали для інтеграції інших дисциплін: права й обов’язки громадян (правознавство), моральні цінності (етика), Закон лінійної перспективи (образотворче мистецтво).
8. Інструкція до вправи.
На етапі закріплення вивченого матеріалу вчитель звертається до учнів зі словами:
-- Неоціненним скарбом для кожної людини є її життя. І те, як вона проживе його, залежить від неї самої. Є люди, які прожили коротке життя,а пам’ять про них живе дуже довго в серцях народу.
(Учитель коротко розповідає про Т. Шевченка,В. Стуса, Ю. Гагаріна).
Є люди, які жили дуже довго, а про них швидко забули. Є люди, які, проживши певну частину життя, самі не задоволені ним. Взяти хоча б нашого героя із роману «Місто» В. Підмогильного. Степан Радченко досяг певних вершин у своєму житті. А чи задоволений він своїми успіхами? Ні, бо в його душі поселились роздвоєність, розгубленість і пустота.
Пройде зовсім небагато часу, і на ваші плечі ляже відповідальність за власне життя. Як же треба прожити його, щоб вами пишалися рідні, близькі, згадували наступні покоління? Для того, щоб дійти певного висновку, я пропоную вам виконати тренінгову вправу «Вежа життя».
Далі вчитель ділить клас на 4 групи. Учні отримують необхідний матеріал для виконання вправи і завдання:
* користуючись Конституцією України, відновити в пам’яті права й обов’язки громадян;
*з курсу етики пригадати моральні цінності людини;
*обговорити в групах, які дії,вчинки можуть привести до бажаного результату;
*розглянувши композицію «Ейфелева вежа», обговорити, який вигляд буде мати їхня вежа;
*вежа має складатися із цеглинок;
*користуючись Законом лінійної перспективи, збудувати вежу;
*на цеглинках написати дії та вчинки, які ,на думку учнів , приведуть їх до бажаного результату,викличуть повагу рідних та близьких людей.
*потім учні по черзі виходять до дошки і приклеюють (кожна група на свій ватман ) цеглинки, будують вежу;
*зафарбувати вежу в такий колір, з яким учні асоціюють своє життя.
9.Презентація, обговорення, оцінювання.
10. Вправа «Вежа життя» сприяє формуванню таких компетентностей: когнітивних (розвиває уміння аналізувати , систематизувати, робити узагальнення); комунікативних (уміння налагоджувати спілкування, чути й розуміти інших); інформаційних (уміння добирати необхідну інформацію для виконання завдання); організаційно – діяльнісних (проводити рефлексію,осмислювати сутність поставленої проблеми).
Зразки побудови веж можна знайти в Інтернеті.