Урок "Використання синонімів, антонімів,омонімів, паронімів у мовленні"

Про матеріал
Матеріал конспекту містить завдання на узагальнення вивченого про групи слів за значенням. Підготовка до контрольної роботи.
Перегляд файлу

                                                    Урок№16                       Дата_____________

Тема: Використання синонімів,антонімів, омонімів, паронімів  у мовленні

Мета:навчальна: поглибити знання учнів про групи слів за значенням; формувати вміння учнів правильно застосовувати омоніми, синоніми та антоніми в текстах, знаходити їх у реченнях, доцільно вживати їх у власному мовленні, навчити користуватися словниками;збагачувати активний словник учнів;розвивальна: розвивати усне і писемне мовлення, пам’ять, логічне мислення, творчі здібності учнів; виховна: виховувати  повагу до слова, високу культуру мовлення.


                                                         Хід уроку

 Організаційний момент. Мотивація.
Оголошення теми і мети уроку

Основний зміст
Гра «П'ятий зайвий».Поєднуючи синоніми у синонімічні ряди. (Усно)
1. Вести мову, розмовляти, говорити, співати, виголошувати.
2. Смуток, журба, скорбота, сміх, печаль. Синоніми-слова, різні
3. Сильний, дужий, слабкий, потужний, міцний. за звучанням і написанням,
4. Хуртовина, дощ, віхола, завія, хурделиця. але близькі за лексичним
5. Чемний, привітний, грубий, люб'язний, делікатний. значенням.

Конструювання пар антонімів (письмово в зошит)

Пасивний – активний,
день – ніч,
голосно – тихо,
песиміст – оптиміст,
вчений – неук,

 світло – темрява,
колективний – індивідуальний,

світлий – темний.
багато – мало

Конструювання словосполучень з омонімами

Побудувати словосполучення з омонімами, щоб було зрозуміле їх значення.

Омоніми – слова, однакові за звучанням, але різні за значеннями: ключ (відмикати дверний замок; ключ – пташина зграя; лисичка –тварина, лисичка - гриб).

Фізкультхвилинка

Листочки-парашутики, як стомлені пташки,

Летять і опускаються на трави і стежки.

Листочки-парашутики у лісі не злічить.

То осінь опускається, бо хоче відпочить.

Вправа 111 (письмово).

Лексичний розбір слова. (усно)

  1. Пояснити лексичне значення слова.
  2. Визначити, однозначним чи багатозначним є слово.
  3. Визначити, у прямому чи переносному значенні слово вжито.
  4. Дібрати до слова синоніми, антоніми (якщо можливо), назвати його омоніми (якщо є).

Теплий , гриб, лисичка, замок, мороз.

 Підсумок уроку

 Домашнє завдання. 1) Виконати вправу 117;

2) Готуємось до тематичного оцінювання ст 51(усно)

 

docx
Додав(-ла)
Лялька Альона
Додано
26 вересня 2020
Переглядів
3700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку