Урок з предмету "Технології комп'ютерної обробки інформації", професійно-теоретичної підготовки за професією "Оператор комп'ютерного набору". Методи роботи на уроці допоможуть налаштувати учнів на активну, творчу роботу на уроці. Розвивати вміння презентувати себе на ринку праці, ефективно планувати свій час. Повторити основні формати графічних файлів. Вивчити основні категорії фільтрів у програмі Photoshoр. Навчитись практично створювати текстові надписи з використанням фільтрів. Розвивати уміння працювати у групах, аналізувати, узагальнювати, використовувати набуті знання у різноманітних професійних завданнях. Розвивати навички спілкування, переконання і обговорення, сприйняття аргументів інших осіб.
КОНСПЕКТ УРОКУ
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: |
Використання веб-квестів та е-портфоліо на уроках технологій комп’ютерної обробки інформації. Веб-квест «Вивчення фільтрів у програмі Photoshop» |
ВЧИТЕЛЬ/ВЧИТЕЛІ: |
Писаревська Галина Миколаївна |
НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД/ЗАКЛАДИ, ЯКІ ПРЕДСТАВЛЯЮТЬ ВЧИТЕЛІ : |
Чернівецьке вище професійне училище радіоелектроніки
|
ТРИВАЛІСТЬ УРОКУ |
3 години |
ОСНОВНІ ЦІЛІ ЗАНЯТТЯ: |
|
МЕТОДИ РОБОТИ:
|
Інтерактивна лекція, робота в групах технологія «карусель», пошукова робота в групах метод веб-квест, навчальна ділова гра, метод порт фоліо. |
НЕОБХІДНІ НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ: |
Комп’ютери, підключені до мережі Інтернет, програма Adobe Photoshop, роздатковий матеріал для учнів, презентації. |
ВИКОРИСТАНІ ПІДРУЧНИКИ ТА ІНШІ МАТЕРІАЛИ: |
|
КОНСПЕКТ УРОКУ – МАТРИЦЯ
ТЕМА ЗАНЯТТЯ Використання веб-квестів та е-портфоліо на уроках технологій комп’ютерної обробки інформації. Веб-квест «Вивчення фільтрів у програмі Photoshop»
ЕТАПИ ЗАНЯТТЯ (СТУКТУРА) |
ТРИВАЛІСТЬ КОЖНОГО ЕТАПУ |
КОРОТКИЙ ОПИС ЗАВДАНЬ ТА ДІЙ ВЧИТЕЛЯ ТА УЧНЯ |
НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ НА КОЖНОМУ ЕТАПІ |
РЕЗУЛЬТАТИ |
Вправа. Позитивні якості.
|
5 хв |
Викладач пояснює завдання та роздає матеріал №1. Кожен учасник пише своє ім’я та 2 позитивні якості. Потім передає лист сусідам по колу і кожен дописує по 2 позитивні якості одногрупника. Завершуємо, коли листок повертається до господаря. Декілька учнів, зачитують свої якості. |
Матеріал №1. |
Знання своїх достоїнств підвищує самооцінку, надає впевненість, дозволяє ставити цілі і досягати їх. |
Розповідь викладача про особливості мистецтва само презентації. |
5 хв. |
Інтерактивна розповідь викладача з презентацією матеріалів |
Презентація. Навчальна сесія 3. Матеріал №2.
|
Розвиток уміння презентувати себе на ринку праці |
Вправа. Самопрезентація
|
15 хв |
Кожен учень розповідає про себе: ім'я, захоплення, щось цікаве з біографії та свої мрії на майбутнє. |
Матеріал №3.
|
Вміння добре подавати себе, що допоможе у багатьох життєвих ситуаціях: як у приватних справах, так і в кар’єрі |
Розповідь викладача про ефективне управління часом |
10 хв. |
Інтерактивна розповідь викладача з презентацією матеріалів. |
Презентація. Навчальна сесія 2. Матеріал №4.
|
Розвинути вміння ефективно планувати свій час |
Вправа злодії мого часу.
|
5 хв. |
Учні заповнюють анкету та визначають, на які дії витрачають найбільше часу. |
Матеріал №5. |
Визначити злодіїв часу та виключити їх зі своїх щоденних справ. |
Вправа. Метод Карусель. Перевірити знання форматів графічних файлів. |
25 хв. |
Учні об’єднуються в 4 групи та отримують картки-завдання, де вписують переваги та недоліки одного із графічних форматів (4 хв). Потім обміняються роботами і кожна група додає свої доповнення (по 2 хв на доповнення). |
Матеріал №6 |
Повторити переваги та недоліки розповсюджених форматів графічних файлів. |
Вивчення нового матеріалу «Фільтри у програмі Photoshop» Метод Веб-квест. |
30 хв. |
Учні об’єднуються в 4 групи та отримують адресу сайту, знаходять свої завдання. |
Матеріал №7. https://sites.google.com/site/vebkvest16/
|
Вивчити основні категорії фільтрів у програмі Photoshop |
Презентація вивченого матеріалу |
20 хв. |
Кожна група обирає лідера, який презентує роботу групи. |
|
1) Показати здатність учнів самостійно осмислити матеріали, систематизувати їх і викласти у доступній для сприйняття формі, 2) виявити ораторські та комунікаційні здібності під час виступу; 3) закріпити вміння працювати з електронними засобами створення, редагування та показу презентацій. |
Вправа на створення текстових надписів з використанням фільтрів. |
15 хв. |
Учні працюють індивідуально, виконують практичну роботу |
Матеріал №8 |
Навчитись використовувати фільтри для створення цікавих текстових надписів |
Навчальна ділова гра. |
25 хв. |
Учні об’єднуються в групи по 2 чол. Завдання гри: Ви працюєте дизайнерами в студії веб-дизайну «WebMaestro». До Вас прийшов замовник, що замовляє рекламний банер власної фірми. Інформація від замовника: Фірма «Електролюкс» пропонує холодильники за приємними цінами. Адреса фірми: м.Чернівці, вул. Головна 120, телефон 0372548796 Зображення для реклами знаходимо в папці «Портфоліо учня» на робочих ПК. Основні вимоги: розмір рекламного банера 25Х25 см, вказати назву фірми, розмістити фото товару, до якого застосувати один з видів фільтрів розділу «Имитация»(на власний смак), адресу фірми та телефон. . |
Матеріал №9 |
Розвивати уміння аналізувати, узагальнювати, використовувати набуті знання, навички спілкування, переконання і обговорення, сприйняття аргументів інших осіб |
Е-портфоліо |
20 хв. |
Інтерактивна розповідь викладача з презентацією матеріалів |
Презентація. Навчальна сесія 4. Матеріал №9.
|
Розвивати навички аналізу діяльності, самоорганізації, самоконтролю, самооцінки, самокритики, а також рефлексії освітньої діяльності; самопізнання та розуміння динаміки своїх результатів професійних досягнень . |
Рефлексія. Оцінювання робіт. |
5 хв |
|
|
Навчитись робити самоаналіз діяльності та її результатів. |
Додатки : Матеріали для учнів
Матеріал 1. Вправа 1. Позитивні якості. Кожен учасник пише своє ім’я та 2 позитивні якості. Потім передає листочок сусідам по колу і кожен дописує по 2 позитивні якості одногрупника. Завершуємо, коли листок повертається до господаря.
Матеріал 2 .Презентація
Матеріал 3. Вправа 2. Самопрезентація. Кожен учень розповідає про себе.
Матеріал 4. Презентація
Матеріал 5. Вправа 3. Список злодіїв часу
Подивись на список злодіїв часу. Подумай, на яку із цих дій, ти присвячуєш найбільше часу. Заповни таблицю. Намагайся відповідати чесно.
Мої злодії часу |
Майже завжди |
Часто |
Іноді |
Майже ніколи |
Веду довгі розмови по телефону. |
|
|
|
|
Займаюся справами інших людей. |
|
|
|
|
Проводжу багато часу перед телевізором. |
|
|
|
|
Роблю одночасно багато справ, через що не усі виконую. |
|
|
|
|
Постійно щось шукаю, не маю порядку в документах. |
|
|
|
|
Виконую справи, якими може зайнятися хтось інший; рідко прошу про допомогу. |
|
|
|
|
Сидячи в Інтернеті, втрачаю лік часу. |
|
|
|
|
Багато часу витрачаю на ходіння по магазинах. |
|
|
|
|
Підсумуй результат |
|
|
|
|
Які твої міркування після виконання цієї анкети? Чи є такі питання, на які відповідь була: майже завжди або часто? Чи поглинають тебе понад міру деякі із перелічених злодіїв часу? Якщо так, поміркуй, як міг/могла б їх обмежити?
Мої способи боротьби із злодіями часу:
Я………………… з дня………………… вирішую:
………………………………………………………………..
………………………………………………………………..
. ………………………………………………………………
………………………………………………………………..
Переваги |
Недоліки |
|
|
Переваги |
Недоліки |
|
|
Переваги |
Недоліки |
|
|
Переваги |
Недоліки |
|
|
Матеріал 7. Веб-квест. Вивчення нового матеріалу «Фільтри у програмі Photoshop».
Обладнання: комп’ютери, підключені до мережі Інтернет, програма Adobe Photoshop, роздатковий матеріал.
Завдання.
ВИМОГИ ДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ МАТЕРІАЛУ ПРИ СКЛАДАННІ ПРЕЗЕНТАЦІЙ
• Стислий виклад матеріалу, максимальна інформативність тексту.
• Використання слів і скорочень, уже знайомих Вам.
• Відсутність нагромадження, чіткий порядок у всьому.
• Ретельно структурована інформація.
• Наявність коротких та лаконічних заголовків, маркованих та нумерованих списків.
• Важливу інформацію (наприклад, висновки, визначення, правила тощо) треба подавати великим та виділеним шрифтом і розміщувати в лівому верхньому кутку слайда.
• Другорядну інформацію бажано розміщувати внизу слайда.
• Кожному положенню (ідеї) треба відвести окремий абзац.
• Головну ідею треба викласти в першому рядку абзацу.
• Графіка має органічно доповнювати текст.
• Пояснення треба розміщувати якнайближче до ілюстрацій, із якими вони мають з'являтися на екрані одночасно.
• Усю текстову інформацію потрібно ретельно перевірити на відсутність орфографічних, граматичних і стилістичних помилок.
ВИМОГИ ДО ВРАХУВАННЯ ФІЗІОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ СПРИЙНЯТТЯ КОЛЬОРІВ І ФОРМ
• Стимулюючі (теплі) кольори сприяють збудженню й діють як подразники (за спаданням інтенсивності впливу: червоний, оранжевий, жовтий).
• Дезінтегруючі (холодні) кольори заспокоюють, викликають сонливий стан (у тому самому порядку: фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений, зелений).
• Нейтральні кольори: світло-рожевий, жовто-зелений, коричневий.
• Поєднання двох кольорів — кольору знака й кольору фону – суттєво впливає на зоровий комфорт, причому деякі пари кольорів не тільки стомлюють зір, а й можуть спричинити стрес (наприклад: зелені символи на червоному фоні).
• Найкраще поєднання кольорів шрифту та фону: білий на темно-синьому, чорний на білому, жовтий на синьому.
• Кольорова схема має бути однаковою для всіх слайдів.
• Будь-який малюнок фону підвищує стомлюваність очей і знижує ефективність сприйняття інформації.
• Чіткі, яскраві малюнки, які швидко змінюються, миготять, легко «вхоплює» підсвідомість, і вони краще запам'ятовуються.
• Будь-який другорядний об'єкт, що рухається (анімований), знижує якість сприйняття матеріалу, відвертає увагу, порушує її динаміку.
• Показ слайдів із фоновим супроводженням нерелевантних звуків (пісень, мелодій) викликає швидку втомлюваність, сприяє розсіюванню уваги і знижує продуктивність навчання.
Пам'ятайте!
Людина спроможна одночасно запам'ятовувати не більше трьох фактів, висновків, визначень.
ДОДАТКОВІ ВИМОГИ ДО ЗМІСТУ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
(ЗА Д.ЛЬЮЇСОМ)
• Кожен слайд має відображати одну думку.
• Текст має складатися з коротких слів та простих речень.
• Рядок має містити 6—8 слів.
• Всього на слайді має бути 6—8 рядків.
• Загальна кількість слів не повинна перевищувати 50.
• Дієслова мають бути в одній часовій формі.
• Заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні положення слайду.
• У заголовках мають бути і великі, і малі літери.
• Слайди мають бути не надто яскравими – зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації.
• Кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більше чотирьох.
• Підписи до ілюстрації розміщуються під нею, а не над нею.
• Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.
Матеріал 8. Створення текстових надписів з використанням фільтрів у програмі Photoshop.
Обладнання: комп’ютери, підключені до мережі Інтернет, програма Adobe Photoshop, роздатковий матеріал.
Завдання. Створити текстовий надпис з використанням фільтрів у програмі Adobe Photoshop
Отриманий надпис
Матеріал 9. Ділова гра.
Обладнання: комп’ютери, підключені до мережі Інтернет, програма Adobe Photoshop, роздатковий матеріал.
Завдання гри:
Ви працюєте дизайнером в студії веб-дизайну «WebMaestro». До Вас прийшов замовник, що замовляє рекламний банер власної фірми.
Інформація від замовника:
Фірма «Електролюкс» пропонує холодильники за приємними цінами.
Адреса фірми м.Чернівці, вул. Головна 120, телефон 0372548796
Зображення для реклами знаходимо в папці «Портфоліо учня» на робочих ПК.
Основні вимоги до рекламного банера: розмір рекламного банера 25Х25 см, вказати назву фірми, розмістити фото товару, до якого застосувати один з видів фільтрів розділу «Имитация»(на власний смак), адресу фірми та телефон.
Пам’ятка для дизайнера.
Професійно створений банер, що відповідає іміджу компанії, яку він рекламує, це запорука успіху будь-якої рекламної кампанії, особливо, якщо його візуальне оформлення викликає інтерес і бажання придбати товар у відвідувачів. Перше враження потенційного клієнта формується дивлячись на банер, тому банер повинен відображати суть рекламної пропозиції і візуально приваблювати користувачів. Рекламний банер повинен відображати основну суть Вашої пропозиції щоб направляти думки у потрібне русло. "Гарні картинки" банера, які не відповідають темі рекламної пропозиції, не спрацюють належним чином. Кожен елемент баннера повинен позитивним чином впливати на свідомість глядача.
Вимоги до банерів
|
«Активна молодь на ринку праці – підвищення якості професійного та підприємницького навчання в українських навчальних закладах з використанням методів моделювання» Проект співфінансований у рамках програми «Співпраця задля розвитку 2016» Міністерства закордонних справ РП |