Урок-Вікторина "Квітни, мова солов’їна !" до Дня української мови та писемності для 1 класу .

Про матеріал
Урок-Вікторина "Квітни, мова солов’їна !" до Дня української мови та писемності для 1 класу .
Перегляд файлу

Тема. Квітни,  мова солов’їна!

Мета. Розширювати знання дітей про рідну українську мову, про її значення у житті кожного з нас. Сприяти розвитку естетичних почуттів, навчати дітей слухати. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, спостережливість. Прищеплювати любов до своєї землі. Виховувати прагнення досконало знати правильну літературну мову і навчитися нею говорити.

Обладнання: ілюстрації до казок, речі з «Бюро знахідок»,таблиці.

Хід вікторини

Ми чуємо різні звуки. Вони бувають приємні для людини і не дуже. Все це не мовні звуки. А людська мова складається з мовних звуків, які ми можемо промовляти і записувати буквами. Звуки складаються в слова, а слова в речення, і ми чуємо мову людини, розуміємо її. За допомогою мови люди спілкуються між собою, передають інформацію, розуміють один одного, творять поезію, складають казки.

 Давним-давно жила-була Українська Мова. Вона дуже любила співати і танцювати, повчати казками,які були дуже цікавими. Та ось одного разу до королівства прийшла зла чаклунка. Задумала вона загубити Українську Мову. Підійшла лиходійка до неї і попросила розповісти казку. Не відмовила Українська Мова незнайомці - розповіла їй про веселі звуки та веселі нотки.
       -Ти дуже розумна, але не треба повчати старших, - промовила незадоволено лиходійка.
       - За твою неповагу я покараю тебе!
       І зла чаклунка стукнула палицею по землі три рази...
       Опинилась Мова в незнайомому королівстві. Розгубилася, засумувала. Та недовго вона була самотньою. Мешканці королівства запросили незнайомку до себе, обігріли, втішили, а дізнавшись її не легку долю, запропонували жити у них.
       Незабаром не залишилось у цьому королівстві нікого байдужого до Української Мови.
   ЇЇ поважали і любили за добру пораду, за талант і уміння розповідати цікаві казки, що вчать розуму. 

А ще - за уміння співати чудові пісні, які лікують Душі. 

 

 

  1. Вірші про мову

Буква до букви-

І виникло слово.

Слово до слова-

Звучить рідна мова.

______________________________________________________________________

 

Ой, яка чудова,

Світла і багата

Українська мова,

Мова мами й тата!

Мова мами й тата, діда і бабусі.

Знаю її добре, ще краще навчуся.

___________________________________________________________

Мово рідна, слово рідне,

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

А лиш камінь має.

.

  1. Учитель:
  • А зараз я пропоную провести вікторину яка буде складатися з двох частин: мовної і літературної.
  1. Знайомство з командами.

Перша команда «Знайки»

Друга команда «Розумники»

  • Давайте скористаємося нагодою продемонструвати свої знання. Будьте уважними, спостережливими, кмітливими й сміливими. Пам’ятайте: тільки дружба допоможе вам дістатися щасливого кінця нашої зустрічі.
  • За кожну правильну відповідь команди будуть отримувати цеглинки лего. А наприкінці уроку ми підрахуємо їх і дізнаємося, хто ж стане переможцем.

 

 

 

 

 

Мовна частина вікторини

  1. Гра «Піраміда»
  1.  

а

 

 

и

 

 

і

 

  1. Утвори нові слова із поданих складів .

а) де ре во

б)  мо ло ко

в)  во ро на

г)  до ро га

 

 

 

  1. Цікаві загадки

                         Загадки про українську мову

Рідну мову я вивчаю,

З літер вже слова складаю.

Помічниця ось моя -

Букви в ній від А до Я

 Стали лагідно в рядки.

 

(Абетка)

 

 Ніде не купиш,

На вагах не зважиш,

Сам здобуваєш,

У комору складаєш.

(Знання)

 

Дуже я потрібна всім:

І великим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

(Книга)

 

\Книжечки маленькі,

Аркуші біленькі.

В них ми вчимося писати,

І додавати, й віднімати.

(Зошит)

 

Хутко стрибне на папір,

І, хоч вір, а хоч не вір,

Враз напише нове слово.

Ось і рішення готове.

Вправно пише у руці,

Бачать всі старання ці.

(Ручка)

 

 

  1. Склади речення із слів про мову.

Мова – душа народу.

Мова – скарб народу.

 

 

Літературна частина

  1. Гра «Назвіть потрібну цифру»
  • Скільки козенят було у казці «Вовк та козенята»? (7)
  • Скільки звірів зустрів колобок? (4)
  • Скільки у півника було друзів – мишенят? (2)
    1. Казкова переплутанка

Учитель виймає із мішка предмети, а діти відгадують із яких вони казок.

Яйце – «Курочка Ряба».

Солома – «Солом’яний бичок».

Піря – «Кривенька качечка».

Колосок – «Колосок».

Рукавиця – «Рукавичка».

Горох – «Котигорошко».

Яблуко – «Гуси - лебеді».

 

  1. Пазли

Діти складають  із пазлів ілюстрацію і відгадують із якої вона казки.

  • От і прийшов щасливий кінець нашого конкурсу. Але допоміг вам перемогти у змаганні не щасливий випадок, а знання і дружба.

Веселих героїв згадали багато.

Але не сумуйте, не будем прощатись.

Давайте частіше в казках зустрічатись.

 

 

docx
Додав(-ла)
Дибайло Маряна
Пов’язані теми
Класному керівникові, 1 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
2092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку