Тема. Квітни, мова солов’їна!
Мета. Розширювати знання дітей про рідну українську мову, про її значення у житті кожного з нас. Сприяти розвитку естетичних почуттів, навчати дітей слухати. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, спостережливість. Прищеплювати любов до своєї землі. Виховувати прагнення досконало знати правильну літературну мову і навчитися нею говорити.
Обладнання: ілюстрації до казок, речі з «Бюро знахідок»,таблиці.
Хід вікторини
Ми чуємо різні звуки. Вони бувають приємні для людини і не дуже. Все це не мовні звуки. А людська мова складається з мовних звуків, які ми можемо промовляти і записувати буквами. Звуки складаються в слова, а слова в речення, і ми чуємо мову людини, розуміємо її. За допомогою мови люди спілкуються між собою, передають інформацію, розуміють один одного, творять поезію, складають казки.
Давним-давно жила-була Українська Мова. Вона дуже любила співати і танцювати, повчати казками,які були дуже цікавими. Та ось одного разу до королівства прийшла зла чаклунка. Задумала вона загубити Українську Мову. Підійшла лиходійка до неї і попросила розповісти казку. Не відмовила Українська Мова незнайомці - розповіла їй про веселі звуки та веселі нотки.
-Ти дуже розумна, але не треба повчати старших, - промовила незадоволено лиходійка.
- За твою неповагу я покараю тебе!
І зла чаклунка стукнула палицею по землі три рази...
Опинилась Мова в незнайомому королівстві. Розгубилася, засумувала. Та недовго вона була самотньою. Мешканці королівства запросили незнайомку до себе, обігріли, втішили, а дізнавшись її не легку долю, запропонували жити у них.
Незабаром не залишилось у цьому королівстві нікого байдужого до Української Мови.
ЇЇ поважали і любили за добру пораду, за талант і уміння розповідати цікаві казки, що вчать розуму.
А ще - за уміння співати чудові пісні, які лікують Душі.
Буква до букви-
І виникло слово.
Слово до слова-
Звучить рідна мова.
______________________________________________________________________
Ой, яка чудова,
Світла і багата
Українська мова,
Мова мами й тата!
Мова мами й тата, діда і бабусі.
Знаю її добре, ще краще навчуся.
___________________________________________________________
Мово рідна, слово рідне,
Хто вас забуває,
Той у грудях не серденько,
А лиш камінь має.
.
Перша команда «Знайки»
Друга команда «Розумники»
Мовна частина вікторини
|
а |
|
|
и |
|
|
і |
|
а) де ре во
б) мо ло ко
в) во ро на
г) до ро га
Загадки про українську мову
Рідну мову я вивчаю,
З літер вже слова складаю.
Помічниця ось моя -
Букви в ній від А до Я
Стали лагідно в рядки.
(Абетка)
Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш.
(Знання)
Дуже я потрібна всім:
І великим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
(Книга)
\Книжечки маленькі,
Аркуші біленькі.
В них ми вчимося писати,
І додавати, й віднімати.
(Зошит)
Хутко стрибне на папір,
І, хоч вір, а хоч не вір,
Враз напише нове слово.
Ось і рішення готове.
Вправно пише у руці,
Бачать всі старання ці.
(Ручка)
Мова – душа народу.
Мова – скарб народу.
Літературна частина
Учитель виймає із мішка предмети, а діти відгадують із яких вони казок.
Яйце – «Курочка Ряба».
Солома – «Солом’яний бичок».
Піря – «Кривенька качечка».
Колосок – «Колосок».
Рукавиця – «Рукавичка».
Горох – «Котигорошко».
Яблуко – «Гуси - лебеді».
Діти складають із пазлів ілюстрацію і відгадують із якої вона казки.
Веселих героїв згадали багато.
Але не сумуйте, не будем прощатись.
Давайте частіше в казках зустрічатись.