Урок "Вимірювання і порівняння відрізків" (курс за вибором "Елементи геометрії"

Про матеріал
Удосконалює навички учнів вимірювати і порівнювати відрізки. Формує просторові уявлення молодших школярів. Виховує інтерес до вивчення геометрії.
Перегляд файлу

Урок 4

Тема. Вимірювання і порівняння відрізків.

Мета. Удосконалювати навички учнів вимірювати і порівнювати відрізки. Формувати просторові уявлення молодших школярів. Виховувати інтерес до вивчення геометрії.

Обладнання. Креслярське приладдя.

Тип уроку. Застосування набутих знань, умінь і навичок.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Щоб про відрізок усе знати –

Починаймо працювати!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.               Фронтальна бесіда з учнями.

- Як позначають відрізок?

- Чим вимірюють довжину відрізка?

- В яких одиницях вимірюють довжину відрізків?

- Як порівняти відрізки?

  1.               Вправляння у називанні відрізків.

- Назвіть усі відрізки, зображені на рисунку.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми продовжимо розширювати знання про відрізок, його побудову та порівняння.

ІІІ. Засвоєння нових знань.

  1.               Пояснення вчителя.

- Якщо кілька відрізків розмістити так, як показано на рис. 1, то утвориться геометрична фігура, яку називають ламана.

 

 

                        Рис. 1                                                     Рис. 2

Зверніть увагу, що всі відрізки на рис. 2 ламану не утворюють. Вважають, що відрізки утворюють ламану, якщо кінець першого відрізка збігається з кінцем другого, а інший кінець другого – з кінцем третього і т. д.

 Точки А, В, С, D, Е називають вершинами ламаної А В С D Е (рис. 1), а самі відрізки АВ, ВС, СD, DЕ – її ланками. Точки А і Е називають кінцями ламаної.

 

 Довжиною ламаної називають суму довжин усіх ланок.

 На рис. 3 зображено дві ламані, кінці яких збігаються.

 

                                           Рис. 3

Такі ламані називають замкненими.

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

  1.               Тренувальні вправи.

Назвіть ланки ламаної, зображеної на рисунку 1. Обчисліть довжину ламаної.

 

                          Рис. 1                                      Рис. 2

Запишіть ланки ламаної, зображеної на рис. 2, та виміряйте їхні довжини. Обчисліть довжину ламаної.                  

  1.               Робота в групах.

Клас ділиться на дві групи. Кожна група отримує картку із завданням.

Група 1

На рисунку відрізок ВС на 3 см коротший за відрізок АВ, довжина якого дорівнює 8 см. Знайдіть довжину відрізка АС.                   

Група 2

На рисунку МК = 24 см, NР = 32 см, МР = 50 см. Знайдіть довжину відрізка NК.

  1.               Самостійна робота.

Накресліть в зошитах довільну ламану із чотирьох ланок. Виміряйте довжину кожної ланки. Обчисліть довжину ламаної. Порівняйте, на скільки найдовша ланка довша від найкоротшої.

V. Підсумок уроку.

- Що нового дізналися на уроці?

- Що таке ламана?

- Як знайти її довжину?

 

 

docx
Додано
8 березня 2019
Переглядів
1316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку