Державний навчальний заклад «Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м.Києва»
Методична розробка
Методика ведення уроку виробничого навчання за темою «Виконання чоловічої стрижки «Канадка»»
Каленська Таісія Андріївна
Майстер виробничого навчання
Київ – 2017
Професія: Перукар (перукар-модельєр)
Кваліфікація: Перукар
Тема програми: Стрижка волосся
Тема уроку : Виконання чоловічої стрижки "Канадка"
Мета та завдання вивчення теми:
Навчальна: Навчити виконувати чоловічу стрижку «Канадка» за допомогою електричної машинки та ножиць.
Виховна: Виховувати працелюбність та прививати зацікавленість до обраної професії.
Розвиваюча: Розвивати уважність і мислення учнів.
Матеріально-технічне забезпечення:
Міжпредметний зв'язок та компетентнісна складова уроку:
Предмет |
Компетенції |
Перукарська справа |
Знати:робоче місце майстра; перукарську білизну; основні поняття про інструмент, пристосування та апаратуру; основні правила підготовчих та заключних робіт; способи миття зони волосяного покриву голови; основні операції стрижки:зведення волосся нанівець, філірування, окантування, стрижка способом «на пальцях», градуювання; форми стрижки Уміти:читати схеми основних операцій стрижки |
Санітарія та гігієна |
Знати:правила та види дезінфекції, дезінфікуючі засоби та санітарні вимоги до них; значення дотримання санітарних норм і правил при виконанні перукарських послуг; підготовчі роботи та санітарні норми при виконанні операцій Уміти: дотримуватись правил гігієни та санітарії на робочому місці та при обслуговуванні клієнтів |
Матеріалознавство |
Знати: сучасні методи знезараження інструменту; види дезинфікуючих засобів; характеристику засобів для укладки волосся Уміти:правильно підбирати засоби для укладання волосся |
Охорона праці |
Знати: правові та організаційні основи охорони праці; основи гігієни праці та виробничої санітарії; надання долікарської допомоги потерпілим при нещасних випадках. Уміти: надавати долікарську допомогу потерпілим при нещасних випадках
|
Хід уроку:
І. Організаційна частина (3 хв)
Звіт старости:
- про наявність учнів та готовність їх до уроку;
- про санітарно-гігієнічний стан приміщення;
- про стан електрообладнання та інструментів.
ІІ. Вступний інструктаж (42 хв)
1.Повідомлення теми і мети уроку (2 хв)
Акцентую увагу учнів на навчальну мету уроку – навчити виконувати чоловічу стрижку «Канадка» за допомогою електричної машинки та ножиць.
Але перш, ніж перейти до вивчення теми уроку, необхідно з'ясувати чи все зрозуміло учням по темі попереднього уроку.
2. Актуалізація опорних знань (10 хв)
Не стригти машинкою мокрого волосся. Оберігати машинку і ножиці від падіння. Дезинфікувати інструменти. Не використовувати електричні інструменти поряд з водою. Обов’язково чистити інструменти після закінчення роботи. Зберігати інструменти в спеціальних чохлах.
Ножиці прямі та філірувальні, гребінці, електричну машинку, пульверизатор, захисний комірець.
Лобний виступ, лобна впадина, скроневий виступ та впадина, скроня, завушна раковина, шийна виїмка, потиличний кут.
Враховуютьсятип обличчя, тип волосся, ріст волосся, форма голови, можливі дефекти шкіряного покрову голови, вікові особливості, особливості статури та побажання клієнта.
Послідовне зістригання пасом волосся над пальцями.
Це плавний перехід від короткого до довгого волосся.
№1 – 3мм три; №2 – 6мм; №3 – 9мм; №4 – 12мм.
3. Викладення нового матеріалу (20 хв)
3.1. Охорона праці та санітарно-гігієнічні вимоги
Перукар повинен бути одягнений у спеціальний одяг, щоб захистити себе від волосся, а на клієнті повинен бути паперовий комірець і пеньюар. Перед початком роботи потрібно перевірити роботу електричної машинки та фену. Інструмент для стрижки волосся перед початком роботи повинен бути занурений у дезінфікуючий розчин.
У перукаря повинно бути два набори інструменту для стрижки – дві пари ножиць і гребінців.
Дезінфікуючий засіб повинен знаходитись на кожному робочому столику у спеціальному промаркованому посуді. В нашій перукарні ми застосовуємо сучасний дезінфікуючий засіб «Деконекс» та стерилізатор.
Перед тим, як занурити робочу поверхню інструменту, ми знімаємо серветкою волосся, а потім занурюємо у дезрозчин на 15 хв. Дезрозчин міняється на свіжий перед кожним виробничим навчанням. Також для дезінфекції інструменту можна використовувати стерилізатор, який під дією ультрафіолетових променів вбиває мікроби.
3.2. Організація робочого місця
Зручно розташувати робочий інструмент, одягнути спецодяг та змінне взуття.
3.3. Технологія виконання чоловічої стрижки «Канадка»
(розповідь майстра супроводжується показом технологічних прийомів стрижки «Канадка»)
Стрижку «Канадка» роблять тим чоловікам, котрі зачісують волосся назад, а також тим, у кого волосся тім’яної і лобної частин жорстке, витке або стирчить. Добре виконана стрижка може змінити вираз обличчя, скрасти його недоліки, наприклад, дуже довгий або кирпатий ніс, зробити лоб вище або надати йому більш правильну форму, пом'якшити дуже різкі риси обличчя, зробити обличчя благородніше і молодше. Помічено, що модна та зі смаком виконана чоловіча зачіска додає упевненості в собі і прикрашає життя.
«Канадка» нагадує стрижку « їжачок», тільки вона має більш довге волосся ззаду і з боків голови. Різниця між стрижками «їжачок» і «канадка» полягає в тому, що під час стрижки «їжачок» волосся ззаду і з боків знімають машинкою, а на маківці залишають дуже коротке волосся, в той час як при стрижці «канадка» переднє волосся може лежати назад, а волосся з боків – мати таку ж довжину, як при стрижці «молодіжна». Техніка ж виконання обох стрижок однакова.
Спочатку з боків волосся машинкою з насадкою 1 мм або 3 мм зводять нанівець, але не більше, ніж при звичайній стрижці «полька». Потім машинкою з насадкою №1 так само стушовують і волосся на шиї, окантовують його за вухами і на скронях, як і в стрижці «молодіжна». Волосся на скронях розчісують уперед до обличчя і підрізають на 1-1,5 см далі початку лінії росту волосся, після чого знімають дуже коротко «на пальцях», волосся на лобній і тім’яній областях стрижуть залишаючи довжину 4-5 см. Потім тушують довге бокове і верхнє волосся, щоб не було різкого переходу.
Після закінчення робіт майстер, стоячи позаду клієнта,перевіряє якість стрижки у дзеркалі і надає необхідної форми всійстрижці.
Перевіряючи стрижку у дзеркалі, майстер зістригає ножицями від себе окреме нерівне волосся, яке залишилося після зняття «на пальцях», і надає остаточної форми стрижці, що має бути круглою. Волосся повинно стояти або лежати назад, незважаючи на коротку стрижку. У крайньому разі волосся необхідно «поставити» за допомогою фена або фіксатора. Для цього майстер гребінцем чи щіткою розчісує волосся на себе, тримаючи гребінець у лівій руці, а щітку у правій, доти, доки все переднє волосся не буде «поставлене».
У стрижці «канадка» окантування виконують на скронях, за вушною раковиною і на потилиці.
ІІІ. Поточний інструктаж та самостійні тренувальні вправи учнів (5 год)
1. Обходи робочих місць учнів з метою:
- перевірки організації та чистоти робочих місць;
- проведення індивідуальних та групових інструктажів;
- дотримання учнями правил охорони праці;
- перевірки правильності використання часу;
- контроль за якістю виконання робіт.
2. Корекція умінь учнів на робочих місцях
IV. Заключний інструктаж (10 хв)
- аналіз виконаних робіт;
- демонстрація кращих робіт;
- характеристика недоліків в роботі;
- аналіз дотримання правил охорони праці протягом уроку;
- виставлення оцінок в журналі в/н з їх коментарем.
V. Домашнє завдання (5 хв)
Самостійно виконати чоловічу стрижку «Канадка».
Оголосити тему наступного уроку.
Організувати прибирання робочих місць.
Додаток №1