Урок виробничого навчання з професії "Флорист"

Про матеріал
Методична розробка відкритого уроку на тему: " Види букетів" з предмету "Композиція" з професії "Декоратор вітрин. Флорист" кваліфікація «Флорист 2-3 розряду»
Перегляд файлу

1

 

ДЕПАРТАМЕНТ освіти і науки

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

Державний навчальний заклад
«ЗАПОРІЗЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

Відкритого уроку на тему: «КОМПОЗИЦІЇ БУКЕТІВ»

з теми: «ВИДИ БУКЕТІВ»

 предмета: «КОМПОЗИЦІЯ»

професії «Декоратор вітрин. Флорист»

кваліфікація «Флорист 2-3 розряду»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2019 р.

Методична розробка заняття з предмета «Композиція».

Підготувала Гудзь А.Ю. – викладач спецдисциплін ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище» - 2019

 

 

 

 

 

 

 Викладено методику проведення нестандартного уроку у вигляді гри  на тему «Види букетів», в рамках програмної теми «Композиції букетів», спрямованого на закріплення та вдосконалення здобутих знань та умінь з предмету «Композиції».

 

 

 

 

Для викладачів дисципліни «Композиція» професії 7331 Флорист, кваліфікації Флорист 2-3-го розряду, професійно технічних навчальних закладів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні методичної комісії професій художнього напряму (протокол №____ від _______________2019р.)

 

Голова методичної комісії _________________    А.М. Прокоф`єва

 

 

Зміст

 

 

стор.

1.

Анотація

4

2.

Вступ

5

3.

План уроку

6

4.

Структура уроку

7

5.

Хід уроку

7

6.

Список використаних джерел

12

7.

Додатки

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

В методичній розробці відкритого уроку з предмета «Композиція» викладено методику проведення нестандартного уроку у вигляді гри на тему «Композиції букетів», в рамках програмної теми «Види букетів», спрямованого на визначення ступеню засвоєння знань з теми, організації тематичного оцінювання. Застосовуються такі форми організації освітньої діяльності, як тестове комп’ютерне опитування, тестове Інтернет-опитування (за Google-формою), гра «Хто перший»( LearningApps.), гра «Що?Де?Коли?». Велика увага приділяється мотивації діяльності здобувачів освіти, перевірці набутих теоретичних знань та застосування їх на практиці.

Дана розробка рекомендується, як методичний посібник для викладачів предмета “ Композиція ” професії 7331 Флорист, кваліфікації Флорист 2-3го розряду закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Суспільний поступ Української держави детермінується стрімкою динамікою та збільшенням обсягів інформації, що ефективно використовується в усіх галузях виробництва, у тому числі і у флористиці. Це означає, що ми вже сьогодні маємо справу з новими знаннями і виробничими технологіями, інструментами і матеріалами, новими вимогами до якості виробничої діяльності, засобами передачі й отримання професійної інформації, що постійно оновлюються. Виробнича сфера в епоху формування інформаційного суспільства вимагає від системи професійної освіти підготовки фахівців, які досягли не лише певного рівня професійної, а й інформаційної компетентності, кваліфікованих робітників, здатних до інтеграції в професійну діяльність все нових і нових інформаційних продуктів, професійно-орієнтованих програмованих засобів, які піднімають навіть звичні нам робочі операції на новий рівень механізації, автоматизації, інформаційного супроводу і обліку робочих процесів. Формування і розвиток інформаційної компетентності в здобувачах освіти, стійкої здатності до самостійного пошуку, аналізу, відбору і застосування професійної інформації, спроможні забезпечити лише педагогічні працівники, які досягли певних рівнів розвитку власної інформаційної компетентності, здатні до інноваційного пошуку способів отримання і передачі професійної інформації здобувачам освіти, кваліфікованої підтримки і мотивації прагнень молоді.

В методичній розробці представлено варіанти застосування сучасних цифрових продуктів викладачем з підготовки кваліфікованих робітників професій художнього напряму. Визначена методична мета уроку:  апробація роботи за допомогою , методів тестового опитування через Інтернет, технологій Web.2, застосування персонального блогу для організації освітньої діяльності.

 

 

ПЛАН УРОКУ

09 грудня 2019 року

Група: 14

Професія: Декоратор вітрин. Флорист

Кваліфікація:Флорист 2-3го розряду

Предмет: Композиція

Тема програми: Композиція букетів

Тема уроку: Види букетів

Мета уроку:

Навчальна:засобами гри-змагання визначити рівень знань та умінь учнів з теми «Види букетів» для подальшого навчання;

Розвиваюча:розвити уміння та навички осмислення та самоаналізу набутих знань;

Виховна:сприяння моделюванню власної системи цінностей і варіантного проектування моделі своєї поведінки., що базується на ідеї багаторакурсністю розвитку та свободи вибору

Тип уроку:нетрадиційний

Вид уроку:засвоєння набутих знань

Форми та методи навчання:гра «Що? Де? Коли?» (запитання, завдання);гра «Першості»; тестове Інтернет-опитування (за Google-формою); опитування Рефлексія

Дидактичне забезпечення:

Роздатковий матеріал:Ігрове поле гри «Що? Де? Коли?»;картки для гри «Хто перший»; листи активності команд; картки опитування Рефлексія

Методичне забезпечення:Методична розробка уроку; презентація до теми уроку; Блог викладача Гудзь А.Ю.; Гра «Хто перший»в онлайн-додатку «LearningApps.org»; Онлайн-тест в Google-формі

Технічні засоби навчання: комп’ютер,проектор з екраном,документ камера, особисті смартфони здобувачів освіти

Міжпредметні зв’язки:Історія флористики, матеріалознавство (2-3 розряду)

Методична мета: застосування персонального блогу для організації навчальної    діяльності, апробація роботи за допомогою тестового опитування через інтернет, технологій Web 2.0, LearningApps.

Література:

     Обовязкова:    Грегор Лерш- Основи композиції у флористиці.2013- 232 с.

Петер Асманн. - Сучасна флористика / Пер. з нім. Е. Я.                                          Юдаева. - М .: Культура і традиції, 2003. - 224 с

     Додаткова :  Основи флористичного мастерства: Підручник/Карл- Міхаель                                 

Калв В.А. "Про квіткових композиціях. Квітникарство".

 

СТРУКТУРА УРОКУ

  1. Організаційна частина                                                             (3 хв.)
    1.        Перевірка наявності учнів;
    2.        Перевірка готовності учнів до уроку.
  2. Актуалізація опорних знань учнів                                          (37 хв)
    1.        Підготовчий етап:
  • Вступне слово. Підготовка учнів до активного і свідомого засвоєння нового матеріалу (цільова установка, мотивація);
  • Повідомлення теми та мети уроку.
  • Ознайомлення з інструкціями, алгоритмом і правилами проведення уроку;
  • Розподіл учнів на дві команди, обрання капітанів.
  • Розгадування гри «Хто перший» для визначення першості команди (LearningApps.org);
    1.        Проведення уроку:
  • Гра «Що? Де? Коли?» (презентація).
  • тестове Інтернет-опитування за допомогою Google-форми.
  1. Підведення підсумків уроку. Рефлексія                                    (3 хв).
  2. Інструктаж домашнього завдання                                                  (2 хв).

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина
    1.        Перевірка наявності учнів;
    2.        Перевірка готовності учнів до уроку (візуальний  огляд).
  2. Актуалізація опорних знань учнів
    1.        Підготовчий етап:
  • Вступне слово. Підготовка учнів до активного і свідомого засвоєння нового матеріалу (цільова установа, мотивація):

Викладач: Ми з вами розпочали вивчати нову велику тему «Композиції букетів»,тож давайте трішки повторимо пройдений матеріал відповідаючи на такі запитання:Що таке композиція?(відповідь:Композиція - це об'єднання елементів в одне художнє ціле, що має єдину форму і зміст. Слово «композиція» - латинське, значить: твір, з'єднання, зв'язок, союз..). Що таке форма букету?(відповідь:Форма букету - це обрис, зовнішній контур предмету. Більшість букетів мають просту форму, незначну кількість квітів та їх природне розміщення. Форма залежить від виду квітів, їх будови або суцвіть, довжини квітконіжки, їхньої кількості та призначення). Що таке Групування квітів? (відповідь: це об`єднання окремих елементів і форм у єдине ціле. Розміщувати квіти в букеті,композиції, корзині можна симетрично і асиметрично).

Повідомлення теми та мети уроку(слайд 7)

Викладач: Тема сьогоднішнього уроку: «Види букетів».

Метою даного уроку є: засобами гри-змагання визначити рівень знань та умінь здобувачів освіти з теми «Види букетів» для подальшого навчання.

  • Ознайомлення з схемою проведення уроку

Викладач: Сьогоднішній урок у нас з вами пройде незвичайно, а вигляді гри.

Метою нашого уроку є: засобами гри-змагання визначити рівень знань та умінь здобувачів освіти з теми «Види букетів» для подальшого навчання (слайд 2).

Наш план уроку на сьогодні (слайд 3):

  1. Розділити здобувачів освіти на дві команди, визначити назву команди та обрати капітанів.
  2. Гра  “Хто перший” для визначення першості команд.
  3. Гра  “Що? Де? Коли?”.
  4. Проходження Google-тесту, для визначення оцінок за урок.
  5. Рефлексія “Чи сподобався вам урок?”.
  6. Підведення підсумків уроку.
  • Розподіл здобувачів освіти на дві командах, обрання капітанів

Викладач: всіх присутніх на уроці ми зараз розподілимо на дві команди, (слайд 4).

Прошу членів команд зайняти місця за ігровими столами, щоб було зручніше вза’ємодіяти. Команди, визначте свої назви та хто буде капітанами (команди обирають назви та капітанів, повідомляють. Викладач на дошці фіксує назви команд):

Команда 1 _____________________________

Команда 2 _____________________________

  • Гра «Хто перший» для визначення першості команди (слайд 5,6) (додаток А)

Викладач: Ви гарно відповідали на запитання, тож тепер ми з легкістю зможемо визначити першість команди яка буде  обирати завдання в грі «Що? Де? Коли?».

І так умови гри «Хто перший»: Дати визначення, що таке букет, вставляючи пропущені слова в тексті.

Яка з команд першою дасть визначення, та й буде вибирати першою завдання гри “Що? Де? Коли?”.  (слайд 7),(додаток Б)

  1.        Проведення уроку:
  • Гра «Що? Де? Коли?»(презентація слайд 8,9,10,11,12) (додаток В)

Викладач: Розпочнемо з ознайомлення правил гри «Що? Де? Коли?»: гра “Що? Де? Коли?” складається з того, що дві команди по черзі відповідають на запитання, які їм випадуть обертаючою рулеткою. На барабані рулетки знаходяться 12 секторів. Кожен сектор зашифрований по ступеню складності. (слайд 8).

Вразі, якщо команда відповідає  правильно, то отримує 1 бал, якщо ж відповідь не правильна, то 0 балів.

Також в грі будуть додаткові запитання, за які команда може тримати додатковий бал за правельну відповідь.

Першість команди визначається за допомогою гри  “Хто перший”. Після цього викладач вмикає поле гри і перша команда обирає номер сектору (капитан команди крутить барабан). Отримані бали вчитель фіксує на дошці.

Команда, яка одерже перемогу отримає по 1-му додатковому балу, за проходження Google-тесту, за який максимальна кількість балів - 10. Також капітани команд будуть відмічати активність членів команд, за яку теж буде додатковий бал, але уже конкретному здобувачу освіти (слайд 10)

 Тестове Інтернет-опитування за допомогою Google-форми.

Викладач: Зараз у нас індивідуальний залік. Кожен з вас пройде опитування через Інтернет. У кого є смартфон, можете пройти опитування «Види плиткових підлог та їх конструкція» на своїх пристроях, у кого нема – працюємо за комп’ютерами.

 Тест розміщено на моєму блозі за адресою (слайд 13).

А доки ви будете проходити тестування я підведу підсумки гри «Що? Де? Коли?».

2.3. Заключний етап.

 заповнення листків активності команд

Викладач: Прошу капітанів оцінити вклад кожного члена команди та підбити підсумки влучних відповідей членів команд.

 визначення команди переможця

За сумою балів визначається команда переможець. Персональні оцінки будуть визначені і повідомлені на наступному уроці, враховуючи необхідність опрацювати результати онлайн-тестування за допомогою Гугл-форми.

  1. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Викладач: На ваших партах лежать квіточки з різними емоціями, кожна квітка символізує ваше вподобання нашого уроку?  Квітка з посмішкою – урок сподобався, квітка без емоцій – урок сподобався, але були моменти які не сподобались, сумна квітка – урок не сподобався. (слайд 14) (додаток Г). Кожен з вас, виберіть найбільш влучне вподобання проведення нашого уроку, та покладіть ваші варіанти відповідей до скриньки. Це анонімне опитування «Чи сподобався вам урок?».

  1. Інструктаж домашнього завдання

На моєму блозі за адресою https://zvpugudz.blogspot.com розміщені посилання на гугл тести. Ви можете ще раз перевірити свої знання.

 

Викладач      Аліна ГУДЗЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Панкратов В.П. "Поради квітникаря-декоратора. Квітникарство".
  2. Калв В.А. "Про квіткових композиціях. Квітникарство".

3. Петер Асманн. - Сучасна флористика / Пер. з нім. Е. Я. Юдаева. - М .: Культура і традиції, 2003. - 224 с

4. Грегор Лерш. - Основи композиції у флористиці. - Дизайнер BOOKS /         FloralDesign Edition, 2013. - 232 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

Активність учнів

Назва команди

 

п/п

П.І.

Членів команди

Запитання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Примітка

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Б

Гра «Хто перший»

Умови гри «Хто перший» - це завдання, в якому гравець повинен дати  визначення, що таке букет, вставляючи пропущені слова в тексті.

Яка з команд першою дасть визначення, та й буде вибирати першою завдання гри “Що? Де? Коли?”. завдання розроблено в онлайн додатку«LearningApps.org» ).

 

C:\Users\Виктория\Desktop\семинар\Безымянный.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток В

 

Гра «Що? Де? Коли?»

Умови гри:

гра “Що? Де? Коли?” складається з того, що дві команди по черзі відповідають на запитання, які їм випадуть обертаючою рулеткою. На барабані рулетки знаходяться 12 секторів. Кожен сектор зашифрований по ступеню складності.

Вразі, якщо команда відповідає  правильно, то отримує 1 бал, якщо ж відповідь не правильна, то 0 балів.

Також в грі будуть додаткові запитання, за які команда може тримати додатковий бал за правельну відповідь.

Запитання та відповіді до гри «Що?Де?Коли?»

Запитання 1. (Яка форма букету зображена на екрані?)Додаткове запитання : дати характеристику цій формі.

Відповідь:

1. Круглий букет - це в основному сферична композиція правильної форми, яка збирається з пропорційних квітів з щільною укладанням. Відповідність полягає в тому, що квіти підбираються однакові за розміром, включаючи бутони.

2. Каскадний - це вертикальний букет, зібраний по спадаючої вниз. Основа даного букета робиться у формі правильного трикутника з вершиною внизу, а квіти мають у своєму розпорядженні особливим чином за допомогою різних  технік.

3. Букет на каркасі - це технічно-складна по виконанню композиція різних форм

.каркасний.jpg

4. Конусний букет  - квіти збирають на губці-оазисі або портбукетниці в подовженій формі і поміщають в папір, що має вигляд перевернутого конуса.конусний.jpg

5. Букет у вигляді Жезла - це квіткова композиція, зібрана або з рослин на дуже довгих ніжках, або квітів, закріплених за допомогою декоративного дроту і стрічки.

жезл.jpg

Запитання 2. (В якій кольоровій гаммі створений букет?)Додаткове запитання : дати характеристику даній гаммі.

Відповідь:

6. Монохроматична - в монохроматичній композиції використовують різні відтінки одного кольору. 

монохромні.jpg

7. Аналогічна - в аналогічних поєднаннях використовують два, три або чотири кольори, розміщених на колірному колі.

анологічні.jpg

8. Контрастна - в контрастних поєднаннях використовують протилежні в колірному колі кольору. 

контраст.jpg

9. Поліхроматична - в поліхроматичних поєднаннях використовують кольори з усіх або з різних частин колірного кола.

 поліхроматичні.jpg

Запитання 3.( У якому стилі виконаний букет?) Додаткове запитання : дати характеристику стилям.

Відповідь:

10. Лінійний - Всі акценти в композиціях робляться на створенні чітких ліній. Перевага віддається сортам з довгими або вигнутими стеблами. Всі матеріали в лінійної композиції, як правило, розташовуються асиметрично і підкреслюють екстравагантність обраних рослин.

 лінійний.jpg

11. Масивний - Всі деталі максимально щільно пов'язані один з одним, тому в центрі композиції не залишається вільного місця. Немає точок фокусування, плавні переходи між елементами, поступова зміна ліній, плавні переходи від великого до малого. Однотонні квіти зливається воєдино, а різнокольорові створюють єдине строкате полотно.

 масивний.jpg

12. Декоративний - Вітається контраст в кольорах, симетрія і асиметрія, використання синтетичного матеріалу. Пластикові фрукти, стрічки, яскрава обгортковий папір - чим більше фактурних оздоблювальних матеріалів, тим краще.

декоративний.jpg

 

 

Ігрове поле

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Г

Рефлексія

  1. Квітка з посмішкою – урок сподобався,
  2.  квітка без емоцій – урок сподобався, але були моменти які не сподобались,
  3.  сумна квітка – урок не сподобався.

Безымянный123.pngБезымянный1.png

  1.                                                              2.

                                 

                                                               3.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Гудзь Аліна
Додано
14 травня 2021
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку