Урок "Виробництво транспортних засобів та електроніки, фармацевтичної продукції, текстилю, одягу, взуття. Надання послуг"

Про матеріал
Конспект уроку для дистанційного навчання учнів 11 класу. Основні питання, які пригадають учні: географія виробництва транспортних засобів, електроніки, фармацевтичної продукції, чинники участі національних економік у глобальних ланцюгах доданої вартості; виробництво текстилю, одягу, взуття: сучасна просторова організація, чинники міжнародної спеціалізації; сучасні транспортно-логістичні системи та інформаційно-комунікаційні мережі як інфраструктурний каркас глобальної економіки; світовий ринок інвестицій і фінансів; туризм; формування «інформаційного суспільства».
Перегляд файлу

Конспект уроку для дистанційного навчання

з географії, 11 клас

 

Розділ ІІІ. Загальні суспільно-географічні закономірності світу

 

Тема 3. Глобальна економіка

 

Тема уроку: Сучасна географія виробництва транспортних засобів,    електроніки, фармацевтичної продукції, чинники участі національних економік у глобальних ланцюгах доданої вартості. Виробництво текстилю, одягу, взуття: сучасна просторова організація, чинники міжнародної спеціалізації. Сучасні транспортно-логістичні системи та інформаційно-комунікаційні мережі як інфраструктурний каркас глобальної економіки. Світовий ринок інвестицій і фінансів. Туризм. Формування «інформаційного суспільства»

 

Мета: розуміти та вміти назвати складові транспортних засобів, електроніки, фармацевтичної продукції, міжнародної валютно-фінансова системи, сучасних транспортно-логістичних систем; форми світового ринку; чинники участі національних економік у глобальних ланцюгах доданої вартості; характеризувати особливості глобальних ланцюгів доданої вартості в автомобілебудуванні, електронних виробництвах, фармацевтиці, легкій промисловості; порівнювати економічні вигоди форм участі країни в міжнародній кооперації, у ланцюгах доданої вартості; установлювати домінуючі чинники розвитку та розміщення виробництв у країнах і регіонах; уміти знаходити інформацію про сучасний стан окремих виробництв і ринків; аналізувати текстові, картографічні й статистичні матеріали з метою визначення особливостей і закономірностей просторової організації складників світової економіки та місця в ній національних економік і транснаціональних компаній; оцінювати перспективи включення   національних виробників у глобальні ланцюги доданої вартості; висловлювати  судження щодо процесу формування інформаційного суспільства; робити висновки щодо змін світових ринків у період глобалізації.

 

Актуалізація опорних знань:

 

Пригадайте:

  • ŠЯкі форми суспільної організації виробництва використовуються при виготовленні транспортних засобів?
  • ŠЧи складним є процес безпосереднього збирання електронних виробів?
  • ŠЧому багато брендових компаній легкої промисловості переміщують виробництво у країни, що розвиваються?
  • ŠЩо таке інфраструктура? Яке її значення?
  • ŠЩо для вас Інтернет? Які можливості він задовольняє?
  • ŠЯкі чинники сприяють розвитку туризму?

 

Мотивація навчальної діяльності

 

На жаль, кожному з нас доводилося купувати ліки. Здебільшого це дуже дорого. Пакування, паперова інструкція, більше половини пігулки — основа — недорога речовина, до якої доданий активний компонент. За що ж ми платимо?

Ми не уявляємо свого життя без мобільного телефону, без комп’ютера. Навіть маючи їх, ми готові викладати чималі кошти, щоб купувати більш сучасні моделі. Невже шматок пластику та грами металу стільки коштують?

Ми маємо купу речей у шафах, але завжди намагаємося придбати нові, модні, хоча це суттєво спустошує наш власний бюджет. І чи дійсно у дні розпродажу нам «дарують» частину виробу?

 

Вивчення нового матеріалу

 

Опорні терміни та поняття теми: глобальні ланцюги доданої вартості у виробництві транспортних засобів, електроніки, фармацевтичної продукції; транспортно-логістична система; інформаційно-комунікаційна мережа; міжнародні транспортні коридори; світовий ринок фінансів, міжнародний валютний ринок; інформаційне суспільство.

 

Модуль 1. Сучасна географія виробництва транспортних засобів,

електроніки

Завдання 1. Опрацюйте § 26, с. 134-135 (за підручником Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р.), таблицю 1 та перегляньте відеоурок «Машинобудування світу»: https://www.youtube.com/watch?v=CbPfSD4qFQ8

Таблиця 1.

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s16925f0d51e7b5d4/image/i3a743e1fa5f45251/version/1517428435/image.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. Опрацювавши матеріали блоку 1, заповніть таблицю 2:

 

Таблиця 2.

Галузь виробництва

Країни-лідери

 

Автомобілебудування

 

 

Авіаракетобудування

 

 

Суднобудування

 

 

Залізничне машинобудування

 

Виробництво електроніки

 

Фармацевтична промисловість

 

Текстильна промисловість

 

Виробництво одягу, взуття, аксесуарів

 

 

Завдання 3. Знайдіть країни-лідери на відповідній карті атласу, 11 клас.

Завдання 4. Перегляньте відео за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=njqkVJBlIII&feature=emb_logo

  «Українська відповідь Хюндаям»: https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=xFBtjO-iLig&feature=emb_logo

 

Закріплення матеріалу модулю 1

Виконайте тести на платформі naurok, перейдіть за посиланнями:

  • «Машинобудування світу»

https://naurok.com.ua/test/mashinobuduvannya-svitu-33075.html

 

Модуль 2. Сучасна географія фармацевтичної продукції, чинники участі національних економік у глобальних ланцюгах доданої вартості. Виробництво текстилю, одягу, взуття: сучасна просторова організація, чинники міжнародної спеціалізації.

 

Завдання 1. Опрацюйте § 26, с. 135-136 та перегляньте презентацію «Виробництво текстилю, одягу, взуття»:

https://www.youtube.com/watch?v=B4v2XOKkU24

Завдання 2. Опрацювавши матеріали блоку 2, поверніться до таблиці 2 та заповніть відповідні рядки.

Завдання 3. Знайдіть країни-лідери на відповідній карті атласу, 11 клас.

Завдання 4. Перегляньте відео «Українські швейні фабрики шиють брендовий одяг на експорт у Європу» за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=K6pP1KxBkEA

  • Поміркуйте, чому брендовий європейський одяг шиють у країнах Східної Європи?

 

Закріплення матеріалу модулю 2

Виконайте тести на платформі naurok, перейдіть за посиланнями:

  •  «Виробництво текстилю, одягу, взуття»

https://naurok.com.ua/test/virobnictvo-tkanin-odyagu-vzuttya-37407.html

 

Модуль 3. Сучасні транспортно-логістичні системи та інформаційно-комунікаційні мережі як інфраструктурний каркас глобальної економіки. Світовий ринок інвестицій і фінансів. Туризм. Формування  «інформаційного суспільства».

 

Завдання 1. Опрацюйте § 26, с. 136-139 та перегляньте відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=Kxac1yJ1P38

Завдання 2. Опрацювавши матеріали блоку, створіть у зошиті словничок:

D:\User\Desktop\Raskraska-Karandash-40 (1).jpg      Транспортно-логістична система -

Інформаційно-комунікаційна мережа –

Міжнародні транспортні коридори

Світовий ринок фінансів –

Міжнародний валютний ринок -

      Міжнародний фінансовий центр –

      Інформаційне суспільство -

 

Завдання 3. Розгляньте відповідні карти атласу, 11 клас.

Завдання 4. Поміркуйте:

  • Яка роль транспортних коридорів у функціонування світового господарства?
  • Які транспортні коридори проходять територією України?
  • Які відомі найбільші міжнародні фінансові центри?
  • Які країни світу отримують найбільші прибутки від міжнародного туризму?
  • Що називається інформаційним суспільством та чи відноситься  Україна до нього?

Закріплення матеріалу модулю 3

Виконайте тести на платформі naurok, перейдіть за посиланнями:

     «Сучасні транспортно - логістичні системи. Світовий ринок інвестицій та фінансів. Туризм»

https://naurok.com.ua/test/suchasni-transportno---logistichni-sistemi-svitoviy-rinok-investiciy-ta-finansiv-turizm-49776.html

 

Домашнє завдання.

 

У вільний час проведіть дослідження на тему «Роль транснаціональних компаній у розвитку машинобудівних та хімічних виробництв в Україні».

 

 

До наступних зустрічей на «дистанційному» уроці!

Будьте здорові! Бережіть себе!

 

З повагою, ваш учитель!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кичук Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Костарєва Ельвіра Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Жук Любов Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Плющик Юлія
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
4210
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку