Конспект уроку для дистанційного навчання
з географії, 11 клас
Розділ ІІІ. Загальні суспільно-географічні закономірності світу
Тема 3. Глобальна економіка
Тема уроку: Сучасна географія виробництва транспортних засобів, електроніки, фармацевтичної продукції, чинники участі національних економік у глобальних ланцюгах доданої вартості. Виробництво текстилю, одягу, взуття: сучасна просторова організація, чинники міжнародної спеціалізації. Сучасні транспортно-логістичні системи та інформаційно-комунікаційні мережі як інфраструктурний каркас глобальної економіки. Світовий ринок інвестицій і фінансів. Туризм. Формування «інформаційного суспільства»
Мета: розуміти та вміти назвати складові транспортних засобів, електроніки, фармацевтичної продукції, міжнародної валютно-фінансова системи, сучасних транспортно-логістичних систем; форми світового ринку; чинники участі національних економік у глобальних ланцюгах доданої вартості; характеризувати особливості глобальних ланцюгів доданої вартості в автомобілебудуванні, електронних виробництвах, фармацевтиці, легкій промисловості; порівнювати економічні вигоди форм участі країни в міжнародній кооперації, у ланцюгах доданої вартості; установлювати домінуючі чинники розвитку та розміщення виробництв у країнах і регіонах; уміти знаходити інформацію про сучасний стан окремих виробництв і ринків; аналізувати текстові, картографічні й статистичні матеріали з метою визначення особливостей і закономірностей просторової організації складників світової економіки та місця в ній національних економік і транснаціональних компаній; оцінювати перспективи включення національних виробників у глобальні ланцюги доданої вартості; висловлювати судження щодо процесу формування інформаційного суспільства; робити висновки щодо змін світових ринків у період глобалізації.
Актуалізація опорних знань:
Пригадайте:
Мотивація навчальної діяльності
На жаль, кожному з нас доводилося купувати ліки. Здебільшого це дуже дорого. Пакування, паперова інструкція, більше половини пігулки — основа — недорога речовина, до якої доданий активний компонент. За що ж ми платимо?
Ми не уявляємо свого життя без мобільного телефону, без комп’ютера. Навіть маючи їх, ми готові викладати чималі кошти, щоб купувати більш сучасні моделі. Невже шматок пластику та грами металу стільки коштують?
Ми маємо купу речей у шафах, але завжди намагаємося придбати нові, модні, хоча це суттєво спустошує наш власний бюджет. І чи дійсно у дні розпродажу нам «дарують» частину виробу?
Вивчення нового матеріалу
Опорні терміни та поняття теми: глобальні ланцюги доданої вартості у виробництві транспортних засобів, електроніки, фармацевтичної продукції; транспортно-логістична система; інформаційно-комунікаційна мережа; міжнародні транспортні коридори; світовий ринок фінансів, міжнародний валютний ринок; інформаційне суспільство.
Модуль 1. Сучасна географія виробництва транспортних засобів,
електроніки
Завдання 1. Опрацюйте § 26, с. 134-135 (за підручником Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р.), таблицю 1 та перегляньте відеоурок «Машинобудування світу»: https://www.youtube.com/watch?v=CbPfSD4qFQ8
Таблиця 1.
Галузь виробництва |
Країни-лідери
|
Автомобілебудування |
|
Авіаракетобудування |
|
Суднобудування |
|
Залізничне машинобудування |
|
Виробництво електроніки |
|
Фармацевтична промисловість |
|
Текстильна промисловість |
|
Виробництво одягу, взуття, аксесуарів |
|
Завдання 4. Перегляньте відео за посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=njqkVJBlIII&feature=emb_logo
Закріплення матеріалу модулю 1
Виконайте тести на платформі naurok, перейдіть за посиланнями:
https://naurok.com.ua/test/mashinobuduvannya-svitu-33075.html
https://www.youtube.com/watch?v=B4v2XOKkU24
Завдання 4. Перегляньте відео «Українські швейні фабрики шиють брендовий одяг на експорт у Європу» за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=K6pP1KxBkEA
Закріплення матеріалу модулю 2
Виконайте тести на платформі naurok, перейдіть за посиланнями:
https://naurok.com.ua/test/virobnictvo-tkanin-odyagu-vzuttya-37407.html
Модуль 3. Сучасні транспортно-логістичні системи та інформаційно-комунікаційні мережі як інфраструктурний каркас глобальної економіки. Світовий ринок інвестицій і фінансів. Туризм. Формування «інформаційного суспільства».
https://www.youtube.com/watch?v=Kxac1yJ1P38
Завдання 2. Опрацювавши матеріали блоку, створіть у зошиті словничок:
Транспортно-логістична система -
Інформаційно-комунікаційна мережа –
Міжнародні транспортні коридори
Світовий ринок фінансів –
Міжнародний валютний ринок -
Міжнародний фінансовий центр –
Інформаційне суспільство -
Завдання 4. Поміркуйте:
Закріплення матеріалу модулю 3
Виконайте тести на платформі naurok, перейдіть за посиланнями:
Домашнє завдання.
У вільний час проведіть дослідження на тему «Роль транснаціональних компаній у розвитку машинобудівних та хімічних виробництв в Україні».
До наступних зустрічей на «дистанційному» уроці!
Будьте здорові! Бережіть себе!
З повагою, ваш учитель!