конспект уроку вивчення нової букви, до підручника М.Д. Захарійчук, (НУШ), Буква ес. До уроку додаються звуки природи.
Тема. Звуки [с], [с′]. Позначення їх буквами С, с («ес»)
Мета: ознайомити учнів з буквою С («ес»), її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою, працювати з анаграмами, вдосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: компьютер, звук лісу, птахів, картинки пташок, фішки для звукових моделей, смайлики, таблиці для читання складів.
Хід уроку
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
До мене і до гостей.
Продзвенів уже дзвінок.
Починаємо урок!
Вже закінчилась перерва.
І дзвенить для нас дзвінок.
Всі зібралися у класі?
Починаємо урок!
IIІ. Мотивація навчальної діяльності
— Яка пора року за вікном?
— Який звук ми чуємо на початку цих всіх слів? (сова, сорока, синиця, снігур)
— Як ви гадаєте, з яким звуком ми будемо сьогодні знайомитись?
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
Дорогі діти!
Вітає мудра вас Сова.
Навчаю учнів також я;
Не хлопчаків і не дівчат,—
Пташок, комах, також звірят.
Усі вони старанні, здібні,
Завжди уважні і активні.
Вивчали звук [с] учора ми.
Сьогодні вивчіть його ви.
Завдання вам передаю,
Бажаю успіху. Угу!
— Завдання виконаємо ми?
— Тож часу не гаймо, почали.
V. Ознайомлення з новим звуком
1 Виділення звуків [с], [с′]
Синиці сіно сушили,
Сороки солому носили.
2. Артикуляція звуків [с], [с′], віднесення їх до приголосних
3. Аналітико-синтетичні вправи
1). Гра «Утвори склад»
Учитель називає звуки, учні утворюють з них склади.
2). Гра «Назви звуки»
Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утворюють.
3). Гра «Мікрофон по колу»
Учні добирають свої слова з новими звуками.
4). Місце звуків у назвах пташок
Соловей, сорока, сова, ластівка, синиця, снігур, сокіл.
5) Звуковий аналіз слів:
Сіно (= 0 - 0) Солома (- 0 – 0 – 0)
6) З*єднай малюнок зі звуковою схемою.
Сова (-0 -0)
Сорока (-0 -0 -0)
Синиця (-0-0=0)
Снігур (- = 0 -0- )
VI. Ознайомлення з новою буквою
Буква "С" як місяць в небі,
Як маленький серпик в полі,
Як окраєць хліба теплий,
Кавуна шматок солодкий.
VII. Робота за Букварем (с. 62-63)
1. Розгляд малюнків
— Назвіть предмети, зображені на малюнках, вкажіть місце звуків [с], [с′] у цих словах.
2. Робота зі складовою таблицею
— Назвіть звуки, які позначають букви в червоних кружечках.
— Назвіть звуки, які позначають букви у синіх кружечках.
— Прочитайте надруковані склади.
3. Читання променевих таблиць
- Різні види читання (хором, в парах, хлопчики, дівчатка….)
Фізкультхвилинка
(гімнастика для очей)
Сидять маленькі совенята.
Раз — розплющили оченята.
Подивилися навколо.
Потім — вгору і додолу.
Оченята — блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будемо читати.
4). Читання складів «Хто, в якому будиночку живе?
5). Розгляд предметів (вгорі підручника на ст.. 64)
- Що зайве? (Сім)
- Як називається рослина, яка росте кущем? Поділити на склади.
6). Робота з віршем Г.Чубач «Сіло сонце на сосну…»
7). Розгляд ілюстрації (с. 63)
— Кого ще навчає мудра Сова?
— В назві якої тварини чуємо вивчений звук?
— Як ви гадаєте, де живуть учні мудрої Сови?
— Поміркуйте. Дайте назву цьому малюнку.
VIII. Підсумок уроку
— З яким новим звуками ви ознайомилися на уроці?
— Дайте характеристику цим звукам.
— Назвіть букву, якою вони позначаються.
— Яке із завдань мудрої Сови вам найбільше сподобалось?
Рефлексія