Тема.Знаходження значень виразів на множення чисел, які закінчуються нулями письмово . Задачі на знаходження часу за даними відстані та швидкості. (№№784- 793 )
( за підручником Н.П.Листопад)
Очікувані результати
Після цього уроку учні/учениці зможуть:
План змісту уроку
1.Знаходження значень виразів на множення чисел, які закінчуються нулями письмово.
2. Порівняння виразів.
3.Розв’язання задач на знаходження часу за даними відстані та швидкості.
Регламент уроку
1. Вступна частина – до 7хвилин.
2.Основна частина- до26хвилин.
3.Заключна частина – до 7 хвилин.
Обладнання. Таблиця «Швидкість. Час. Відстань», схеми задач.
Організація пізнавальної діяльності учнів
І.Вступна частина уроку.
Пропоную учням пригадати, яку тему почали вивчати.
Для повторення раніше отриманих навичок дітям пропоную завдання для роботи в парах.
1. Усні обчислення.
Гра «Комп'ютер».
2. Скласти і розв'язати задачі за таблицею.
Рухомий об'єкт |
Швидкість |
Час |
Відстань |
Лижник |
? |
4 год |
48 км |
Катер |
7 |
3 год |
96 км |
Залишаю за собою право спитати любого учня з 2-3 пар і вислухати повне обґрунтування відповіді.
Отже рухаємося далі. Ми з вами почали вчитися розв’язувати задачі на рух, а саме на знаходження швидкості. Як гадаєте,а сьогодні яку величину будемо знаходити розв’язуючи задачі на рух?
Оголошення теми і завдань уроку.
- А що ви очікуєте від уроку?
ІІ. Основна частина уроку.
1. Робота в парах.
- Давайте пригадаємо алгоритм множення ( ділення числа на розрядне число)
Вислуховую 2- 3 пари.
2. - Зараз ви спробуєте самостійно в групах скласти алгоритм множення чисел, які закінчуються нулями.( № 784)
Групи презентують результати своєї роботи.
3.Робота в парах.
- Пояснити письмове множення чисел, які закінчуються нулями письмово користуючись алгоритмом.
Вислуховую 2- 3 пари.
4. Самостійна робота. (№ 785).
Взаємоперевірка.
5. Робота в парах. Не виконуючи дій порівняти вирази.
Вислуховую 2- 3 пари. ( № 787)
Фізкультхвилинка
6.Математична розминка. ( № 788).
7. Проблемне запитання.
- Пригадайте формулу знаходження швидкості.
- А чи можна з неї дізнатися, як знайти час?
- Як називаються такі задачі?
8. Робота в парах. Усно розв’язати задачу ( № 790).
9.Робота в групах . Розв’язати складену задачу на знаходження часу( №791).
Пропоную скласти таблицю та пояснити, як вона відображає умови задачі.
Групи презентують результати своєї роботи.
Пропоную дітям для розв’язання задачі поставити ряд запитань.
- На які запитання треба знайти відповіді, щоб визначити чий час більший?
- Які запитання потрібно поставити щодо часу вантажівки?
- Які математичні дії треба зробити для визначення швидкості?
- Які запитання потрібно поставити щодо часу автомобіля?( ті ж самі)
Запитання записую на дошці, а потім пропоную знайти відповіді на ці запитання та розв ’язати задачу.
Скласти вираз до задачі.
ІІІ. Підсумкова частина.
Метод « ПМЦ»
+ |
- |
Цікаво |
|
|
|
Пропоную учням заповнити таблицю щодо уроку коротко записавши свої враження.
Потім бажаючі презентують свої думки класові.