Тема. Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху (№№ 763—772).
( за підручником Н.П.Листопад)
Очікувані результати
Після цього уроку учні/учениці зможуть:
План змісту уроку
1.Уявлення про швидкість, як величину вимірювання та одиниці її вимірювання.
2.Виявлення залежності між величинами, що характеризують рух тіл.
3. Обчислення виразів.
Регламент уроку
1. Вступна частина – до 7хвилин.
2.Основна частина- до26хвилин.
3.Заключна частина – до 7 хвилин.
Обладнання. Таблиця «Швидкість. Час. Відстань»; схеми задач.
Організація пізнавальної діяльності учнів
І.Вступна частина уроку.
1.Вправа « Вилучення «зайвого»( робота в парах).
Виключити зайве з групи слів. Пояснити чому так вважають:
- година ,доба,століття,об’єм;
- гривна, копійка,долар,відстань;
- об’єм, кілограм,маса, довжина.
Заслуховую після кожного завдання 2-3пари.
- Чому ви прийшли до такого висновку?
2.Метод « Кластер» ( величини)
Пропоную скласти кластер до слова величини ( маса,об’єм, довжина, відстань,час)
Якщо учні не називають « швидкість», називаю сама.
Оголошення теми та завдань уроку.
Тема нашого уроку: « Швидкість, як величина руху». Я б хотіла , щоб вкінці уроку ви могли б пояснювати поняття « швидкість», як величини руху, встановлювати залежності між швидкістю, відстанню і часом.
3.Метод « Бортовий журнал» .
Що знаю про швидкість? |
Що нового дізнався? |
|
|
- Що відомо вам про швидкість?
- Що ви очікуєте від уроку?
ІІ. Основна частина уроку.
1.Проблемне завдання.
Пропоную двом учням за 2 с пройтися вздовж класу.
- Чому один пройшов більшу відстань, а другий меншу?
- Як ви вбачаєте, як це швидше записати іменованими числами?( За одну секунду перший.
- Що це означає? ( Це значить на однакову відстань перший витрачає менше часу, а другий учень більше. Перший пройшов 10м, а другий учень 14м).
Кожен з них пройшов відстань за 1 с- це є швидкість кожного з учнів за одиницю часу.
10: 2 =5 м за секунду 1 учень; 14:2 =7 м за секунду 2 учень.
Отже, швидкість першого учня – 5м/с, а другого – 7м/с.
2.Робота в парах.
- Сформулюйте правило, що таке швидкість.
Вислуховую 3-4 пари.
Умовно відстань позначається латинською буквою S, час буквою t ,а швидкість v.
Пояснюю , що одиниці виміру швидкості формуються з одиниці довжини та часу. Наприклад км/с, км/хв, км/год.
Давайте підсумуємо.
- Що таке швидкість? Як знайти швидкість?
- А хто з вас зможе записати формулу знаходження швидкості?
v= s: t
Далі пропоную потренуватися знаходити швидкість на простих задачах.( № 765,№ 766,768).
Взаємоперевірка в парах.
Пари презентують результати своєї роботи.
3.Робота в малих групах. Пропоную скласти за малюнками та даними прості задачі на знаходження швидкості( № 768).
Групи презентують результати своєї роботи.
4.Самостійна робота. Запис та обчислення виразів.( № 770)
І в – 1 стовпчик ІІ в – 2 стовпчик
Самоперевірка з дошки.
ІІІ. Підсумкова частина уроку.
1.Пропоную повернутися до нашого « Бортового журналу» і підвести підсумки ( Заповнити 2 колонку таблиці)
- Що нового дізналися з теми?
2.Метод « Запитують- відповідай».
- Чи є важливими ці знання для вас?
- Чи будете використовувати їх у житті?
.