18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок вивчення нового матеріалу

Про матеріал
Інтерактивні форми навчання ( уроки з критичного мислення) на уроках математики
Перегляд файлу

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ДРОБАМИ. ЗАПИС ДРОБУ. ЧИСЕЛЬНИК І ЗНАМЕННИК ДРОБУ. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ ЗНАХОДЖЕННЯ ЧАСТИНИ ЧИСЛА ( № 847-855)

                                                                                                ( за підручником Н.П.Листопад)

Очікувані результати

Після цього уроку учні/учениці зможуть:

  • пояснювати поняття « дріб»;
  • читати і записувати дроби;
  • пояснити значення чисельника і знаменника дробу;
  • розв’язувати складені задачі, які включають знаходження частини числа;
  •  планувати власні дії, оцінювати свою роботу;
  •  вміння доводити власну думку;

-     продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу   .

                        

                        План змісту уроку

1.Уявлення про дріб,як частину числа.

2.Читання , запис і порівняння дробів.

3. Розв’язування складених задач, які включають знаходження частини числа.

                               Регламент уроку

     1. Вступна частина – до 7хвилин.

2.Основна частина- до26хвилин

3.Заключна частина – до 7 хвилин.                  

      Обладнання: обчислювальні таблиці.

            Організація пізнавальної діяльності учнів

І. Вступна частина уроку.

1) Математична розминка (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

Математичний диктант.

Записати числа: половина відрізка, чверть відрізка.

• Знайдіть 1/4 від 320.

• Знайдіть 1/3 від 60.

• Швидкість гепарда 120 км/год. Швидкість кролика наполовину менша? Яка швидкість кролика?

• Довжина ліани по якій повзає мавпа 30 м. Її розділили на 3 частини. Яка довжина однієї частини?

• Довжина дитинчати удава 40 см. Наступного місяця його довжина збільшується наполовину. Яка стала довжина дитинчати удава?

Самоперевірка ( один учень читає відповіді учні з вчителем перевіряють).

Відповіді: ,80, 20, 60,10,60.

2) Проблемне запитання:

-  Чи зможете ви знайти  відрізка, довжина якого 10 см ( пригадайте, що треба зробити?)

Практична робота.

Візьміть смужки довжиною 10 см. Покажіть на смужці ( 2 см).

- Скільки таких частинок міститься в 10см? (5).

Зробимо висновок.

 - Що означає   ?( що поділили відрізок на 5 рівних частин, кожна з яких дорівнює відрізка).

- А чи зможе знайти    відрізка, довжиною 10 см(ні).

II. Основна частина .

1.  Повідомлення теми та завдань уроку .

Тому сьогодні  ви зможете самостійно дізнатися, що означає кожна частина цього числа. Частини числа ще називають дробом. Тема уроку « Дроби».

-А що ви очікуєте від уроку?

-  А для чого потрібно знати дроби?

- Де в житті нам знадобляться ці знання?

2.Практична робота.

Покажіть ще раз нашого відрізка 10 см.

А тепер візьміть дві таких частинки ( ). Це і є дріб 

Спробуйте в парах пояснити, що означає число 5 і число 2 у дробі  . (Залишаю за собою право спитати  любого учня з 2-3 пар).  

Закріплюють знання правилом з підручника ( с.135).

- Що нового дізналися  з правила? ( про чисельник і знаменник).

-  Де стоїть знаменник в дробі і що показує? А чисельник?

Покажіть     відрізка,  відрізка.

Фізкультхвилинка.

3.Робота в парах( усно № 846, 847).

4. Самостійна робота( № 848) .

Накреслити відрізок 6см.Показати  , ,,.

- А якщо ми візьмемо , то отримаємо що? ( весь відрізок)?

Зробіть висновок, як записати дробом ціле число. Наведіть приклади (,…).

5. « Цікавинка»( читають с.135-136).

- Що нового дізналися про дроби? ( з дробами можна виконувати різні арифметичні дії, порівнювати).

Як порівнюють дроби з однаковими знаменниками?

6.Самостійна робота. Порівняння дробів(№ 850).

7.Робота в парах ( № 851,852). Вставити пропущені числівники, відповісти запитання.

8.  Розв’язання задачі (№ 853)( (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

 

III.  Підсумкова частина уроку.

1. Метод « Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я  дізнався…

Найцікавішим було завдання

Я зрозумів ,що знання про дроби буду використовувати…

Знаменник показує у записі дробу (На скільки частин розділили предмет.)

Чисельник показує у записі дробу (Скільки частин узяли.)

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
27 січня 2020
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку