ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ДРОБАМИ. ЗАПИС ДРОБУ. ЧИСЕЛЬНИК І ЗНАМЕННИК ДРОБУ. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ ЗНАХОДЖЕННЯ ЧАСТИНИ ЧИСЛА ( № 847-855)
( за підручником Н.П.Листопад)
Очікувані результати
Після цього уроку учні/учениці зможуть:
- продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу .
План змісту уроку
1.Уявлення про дріб,як частину числа.
2.Читання , запис і порівняння дробів.
3. Розв’язування складених задач, які включають знаходження частини числа.
Регламент уроку
1. Вступна частина – до 7хвилин.
2.Основна частина- до26хвилин
3.Заключна частина – до 7 хвилин.
Обладнання: обчислювальні таблиці.
Організація пізнавальної діяльності учнів
І. Вступна частина уроку.
1) Математична розминка (з використанням прийому «Мозковий штурм»).
Математичний диктант.
•Записати числа: половина відрізка, чверть відрізка.
• Знайдіть 1/4 від 320.
• Знайдіть 1/3 від 60.
• Швидкість гепарда 120 км/год. Швидкість кролика наполовину менша? Яка швидкість кролика?
• Довжина ліани по якій повзає мавпа 30 м. Її розділили на 3 частини. Яка довжина однієї частини?
• Довжина дитинчати удава 40 см. Наступного місяця його довжина збільшується наполовину. Яка стала довжина дитинчати удава?
Самоперевірка ( один учень читає відповіді учні з вчителем перевіряють).
Відповіді: ,80, 20, 60,10,60.
2) Проблемне запитання:
- Чи зможете ви знайти відрізка, довжина якого 10 см ( пригадайте, що треба зробити?)
Практична робота.
Візьміть смужки довжиною 10 см. Покажіть на смужці ( 2 см).
- Скільки таких частинок міститься в 10см? (5).
Зробимо висновок.
- Що означає ?( що поділили відрізок на 5 рівних частин, кожна з яких дорівнює відрізка).
- А чи зможе знайти відрізка, довжиною 10 см(ні).
II. Основна частина .
1. Повідомлення теми та завдань уроку .
Тому сьогодні ви зможете самостійно дізнатися, що означає кожна частина цього числа. Частини числа ще називають дробом. Тема уроку « Дроби».
-А що ви очікуєте від уроку?
- А для чого потрібно знати дроби?
- Де в житті нам знадобляться ці знання?
2.Практична робота.
Покажіть ще раз нашого відрізка 10 см.
А тепер візьміть дві таких частинки ( ). Це і є дріб
Спробуйте в парах пояснити, що означає число 5 і число 2 у дробі . (Залишаю за собою право спитати любого учня з 2-3 пар).
Закріплюють знання правилом з підручника ( с.135).
- Що нового дізналися з правила? ( про чисельник і знаменник).
- Де стоїть знаменник в дробі і що показує? А чисельник?
Покажіть відрізка, відрізка.
Фізкультхвилинка.
3.Робота в парах( усно № 846, 847).
4. Самостійна робота( № 848) .
Накреслити відрізок 6см.Показати , ,,.
- А якщо ми візьмемо , то отримаємо що? ( весь відрізок)?
Зробіть висновок, як записати дробом ціле число. Наведіть приклади (,…).
5. « Цікавинка»( читають с.135-136).
- Що нового дізналися про дроби? ( з дробами можна виконувати різні арифметичні дії, порівнювати).
Як порівнюють дроби з однаковими знаменниками?
6.Самостійна робота. Порівняння дробів(№ 850).
7.Робота в парах ( № 851,852). Вставити пропущені числівники, відповісти запитання.
8. Розв’язання задачі (№ 853)( (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).
III. Підсумкова частина уроку.
1. Метод « Незакінчене речення»
• Сьогодні на уроці я дізнався…
• Найцікавішим було завдання…
•Я зрозумів ,що знання про дроби буду використовувати…
• Знаменник показує у записі дробу… (На скільки частин розділили предмет.)
• Чисельник показує у записі дробу… (Скільки частин узяли.)