Урок на тему "Ознайомлення з поняттям «площа фігури». Квадратний сантиметр."

Про матеріал
Розробка уроку математики у 4класі, мета якого - ознайомити учнів з новою величиною — площею як властивістю плоских фігур; та поняттям «квадратний сантиметр»; вчити порівнювати предмети за площею способом накладання, «на око»; вправляти учнів в обчисленні виразів, які містять дію множення багатоцифрових чисел; вчити розв’язувати задачі на спільну роботу; розвивати логічне мислення; виховувати старанність у роботі.
Перегляд файлу

 

Предмет: математика

Клас: 4

Тема. Ознайомлення з поняттям «площа фігури». Квадратний сантиметр. Задачі на спільну роботу (№№ 576-582)

Мета: ознайомити учнів з новою величиною — площею як властивістю плоских фігур; та  поняттям «квадратний сантиметр»; вчити порівнювати предмети за площею способом накладання, «на око»; вправляти учнів в обчисленні виразів, які містять дію множення багатоцифрових чисел; вчити розв’язувати задачі на спільну роботу; розвивати логічне мислення; виховувати старан­ність у роботі.

Обладнання: картки, презентація, роздатковий матеріал (геометричні фігури), фішки.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу

– Які будете на уроці?

А – активні

Б – бадьорі

В – веселі

Г – гарні

Д - дружні

II. Актуалізація знань

  1. Перевірка домашнього завдання
  •    № 574 – Гра «Знайди помилку» (на дошці записані приклади з помилками. Діти виправляють їх.)
  • № 575 – Називають периметр прямокутника.
  1. Хвилинка каліграфії: 14.

Записати число, що є периметром прямокутника (№ 575).

  1. Усні обчислення.
  • Завдання 576

Обчисли вирази, у яких першою є дія множення.

  • Розв’язати задачі. (Слайди 1 – 5)
  •               Найбільша відстань, на яку можуть піднятися птахи, 8200 м. Скільки це кілометрів? (8 км 200 м)
  •               Маля кита має довжину 7 м. Скільки це сантиметрів? (700 см) Його вага 2 т. Скільки це кілограмів? (2000 кг)
  •               За один день кит випиває 600 л води. Скільки літрів води він вип’є за 100 днів? (60 000 л)
  • Тигр важить 400 кг. Скільки це центнерів? (4 ц)
  • Найбільшу веселку можна спостерігати 3 год. Скільки це хвилин? (180 хв)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Створення проблемної ситуації. Робота в групах
  •      Робота на карках
  • Порівняйте відрізки за довжиною (спочатку «на око», потім вимірю­ванням).

_____________________________

____________________________

________________________________

 

  • Робота з роздатковим матеріалом.
  • Порівняйте круги. Як можна це зробити?

 

 

У кожної групи — два прямокутники, різні за розміром (жовтий прямокутник зі сторонами 4 см і 9 см, синій  прямокутник зі сторонами 7 см і 5 см).

  • Порівняйте площі двох прямокутників.

2. Визначення завдань уроку (колективна робота).

ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу

  1. Ознайомлення з поняттям «площа». Робота в групах (практична робота)

Накладіть круги один на одний. Яка поверхня більша, а яка — менша?

Поверхня цих фігур нази­вається площею.

Порівняти площу двох кругів чи двох квадратів можна на око, іноді це роблять накладанням однієї фігури на другу. Площі різних фігур чи многокутників з різними сторонами порівнювати важче.

– Обидва прямокутники зі зворотньої сторони поділено на однакові квадрати. Полічить ці квадрати. (Жовтий прямокутник — 36 квадратиків, синій прямокутник — 35 квадратиків.)

Висновок: площа першого прямокутника більша від площі другого прямокутника (36 > 35). Ми порівняли площі прямокутників, поділивши їх на однакові квадрати.

Слайди 6

З такою величиною, як площа, ми часто зустрічаємося у повсякденному житті: площа квартири, площа дачної ділянки, площа поля чи городу тощо.

  Якщо пофарбувати в нашому класі двері і підлогу, на що піде більше фарби? Чому?

  • Кажуть, що площа підлоги більша за площу дверей. Чому?
  1. Введення поняття «Квадратний сантиметр».
  •    В яких одиницях вимірюється довжина?
  •    Як на вашу думку, чи може площа вимірюватись в м, см, дм, м? Чому? (Бо ми лічили її квадратиками).
  •    Які виміри у квадратиків?
  •    Накресліть квадрат з стороною 1 см.
  •    Це квадратний сантиметр одиниця вимірювання площі. Записується так:  1 см2

3. Первинне закріплення.

  • Завдання 578, с. 94 – 95.

Полічіть  й запишіть в зошиті, скільки квадратних сантиметрів у кожній фігурі.

4. Фізкультхвилинка

V.  Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота в групах. Практична робота

З’ясування різниці між площею та периметром.

  •   Побудуйте в зошитах квадрат із стороною 3 см та прямокутник із сторонами 3 см і 5 см. Розбийте на квадратні сантиметри. Порахуйте, яка площа прямокутника? квадрата? Обчисліть периметри фігур.
  • Презентація роботи в групах.

– Площа якої фігури більша і чому?

– В чому полягає різниця між площею і периметром?

2. Робота над задачею

  • Завдання 580, с. 95
  • Аналіз задачі
  • Складання короткої умови

І оп. – 100 ст. за 5 днів

      за ? дн. 90 ст.

ІІ оп. – 100 ст. за 4 дні

  • Складання плану розв’язування задачі

1) Скільки сторінок тексту набирає перший оператор за 1 день?

2) Скільки сторінок тексту набирає другий оператор за 1 день?

3) Скільки сторінок тексту набирають обидва оператори за 1 день?

4) За скільки днів обидва оператори наберуть 90 сторінок?

  •    Розв’язання

1) 100 : 5 = 20 (стр.) І оператор за 1 день.

2) 100 : 4 = 25 (стр.) ІІ оператор за 1 день.

3) 20 + 25 = 45 (стр.) разом два оператори за 1 день.

4) 90 : 45 = 2 (дн.)

Відповідь: за 2 дні два оператори разом надрукують 90 сторінок.

3. Гімнастика для очей

3. Самостійна робота

  • Завдання 579

1 варіант — 1-й рядок;

2 варіант — 2-й рядок.

  • Перевірка самостійної роботи (в групах)

VI. Підсумок уроку

  1. Технологія «Мікрофон»
  •    Чи досягли ви очікуваних результатів?
  •    Що на уроці вдалося найкраще?
  •    Над чим ще доведеться попрацювати?
  •    З якою новою величиною познайомились на уроці?
  •    Як можна виміряти площу?
  •    Що таке 1 см²?
  •    Як порівняти плащі фігур?
  1. Самооцінка діяльності на уроці (Слайди 7)

         все зрозумів, можу допомогти іншому

              зрозумів, але треба ще попрацювати

         потрібна консультація

VII. Домашнє завдання

С. 95, виконати №№  581, 582 (прокоментувати)

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
5790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку