Предмет: математика
Клас: 4
Тема. Ознайомлення з поняттям «площа фігури». Квадратний сантиметр. Задачі на спільну роботу (№№ 576-582)
Мета: ознайомити учнів з новою величиною — площею як властивістю плоских фігур; та поняттям «квадратний сантиметр»; вчити порівнювати предмети за площею способом накладання, «на око»; вправляти учнів в обчисленні виразів, які містять дію множення багатоцифрових чисел; вчити розв’язувати задачі на спільну роботу; розвивати логічне мислення; виховувати старанність у роботі.
Обладнання: картки, презентація, роздатковий матеріал (геометричні фігури), фішки.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу
– Які будете на уроці?
А – активні
Б – бадьорі
В – веселі
Г – гарні
Д - дружні
II. Актуалізація знань
Записати число, що є периметром прямокутника (№ 575).
– Обчисли вирази, у яких першою є дія множення.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
_____________________________
____________________________
________________________________
У кожної групи — два прямокутники, різні за розміром (жовтий прямокутник зі сторонами 4 см і 9 см, синій прямокутник зі сторонами 7 см і 5 см).
2. Визначення завдань уроку (колективна робота).
ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу
– Накладіть круги один на одний. Яка поверхня більша, а яка — менша?
Поверхня цих фігур називається площею.
– Порівняти площу двох кругів чи двох квадратів можна на око, іноді це роблять накладанням однієї фігури на другу. Площі різних фігур чи многокутників з різними сторонами порівнювати важче.
– Обидва прямокутники зі зворотньої сторони поділено на однакові квадрати. Полічить ці квадрати. (Жовтий прямокутник — 36 квадратиків, синій прямокутник — 35 квадратиків.)
Висновок: площа першого прямокутника більша від площі другого прямокутника (36 > 35). Ми порівняли площі прямокутників, поділивши їх на однакові квадрати.
Слайди 6
– З такою величиною, як площа, ми часто зустрічаємося у повсякденному житті: площа квартири, площа дачної ділянки, площа поля чи городу тощо.
– Якщо пофарбувати в нашому класі двері і підлогу, на що піде більше фарби? Чому?
3. Первинне закріплення.
– Полічіть й запишіть в зошиті, скільки квадратних сантиметрів у кожній фігурі.
4. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота в групах. Практична робота
З’ясування різниці між площею та периметром.
– Площа якої фігури більша і чому?
– В чому полягає різниця між площею і периметром?
2. Робота над задачею
І оп. – 100 ст. за 5 днів
за ? дн. 90 ст.
ІІ оп. – 100 ст. за 4 дні
1) Скільки сторінок тексту набирає перший оператор за 1 день?
2) Скільки сторінок тексту набирає другий оператор за 1 день?
3) Скільки сторінок тексту набирають обидва оператори за 1 день?
4) За скільки днів обидва оператори наберуть 90 сторінок?
1) 100 : 5 = 20 (стр.) – І оператор за 1 день.
2) 100 : 4 = 25 (стр.) – ІІ оператор за 1 день.
3) 20 + 25 = 45 (стр.) – разом два оператори за 1 день.
4) 90 : 45 = 2 (дн.)
Відповідь: за 2 дні два оператори разом надрукують 90 сторінок.
3. Гімнастика для очей
3. Самостійна робота
1 варіант — 1-й рядок;
2 варіант — 2-й рядок.
VI. Підсумок уроку
– все зрозумів, можу допомогти іншому
– зрозумів, але треба ще попрацювати
– потрібна консультація
VII. Домашнє завдання
С. 95, виконати №№ 581, 582 (прокоментувати)