Урок вивчення нового матеріалу

Про матеріал

Урок- практикум "Шапкові гриби", дозволить Вам провести урок на ура. Ознайомите учнів із особливостями шапкових грибів, та цікавими фактами про шапкові грибочки, навчитеся розрізняти отруйні гриби від їстівних

Перегляд файлу

Урок   на   тему

 

 

Підготувала :

Вчитель біології

Гвоздецька  І . М .


Урок

Тема :     ШАПКОВІ  ГРИБИ

Мета :  Поглибити знання про царство гриби,  дати характеристику вищим грибам,  вказати на особливості будови та різновидність шапкових грибів, вказати на основних представників  шапкових трибів,  розвивати вміння до розподілу грибів на їстівні та неїстівні,  виховувати любов до природи.

Тип уроку : комбінований 

Форма проведення уроку :  урок - практикум

Обладнання  та матеріали: підручники для 7 класу,  макети  шапкових грибів,  картки із  зображенням  грибів.

ХІД  УРОКУ

І  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ

Привітання  учнів , побажання один одному плідної роботи на уроці  (бажати потрібно з посмішкою, а найголовніше із щирим серцем) 

ІІ.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Прийом « Продовжіть  речення»

Гриби  належать до царства …

Найпоширенішим представником  нижчих  цвілевих грибів є …

Одноклітинні гриби, які відносять до вищих грибів це ,,

Яку здатність дріжджів використовує людина 

До грибів паразитів належать …

На злаках поселяються …

Великої шкоди садам завдають …

Паразитичні гриби приносять користь

ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ  ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ

Епіграф  уроку :У природи немає нічого досконалого і водночас все ідеальне.

На сьогоднішньому уроці ми продовжимо відкривати  царство грибів. Сьогодні  ми вивчимо вищі гриби, які знайомі вам ще з дитинства , але  про деякі їх особливості ви почуєте вперше.

Надзвичайно корисною буде і лабораторна робота на якій ми здійснимо заочну подорож у ліс,  та відшукаємо їстівні та отруйні гриби.

Тому бажаю всім плідної праці.

ІV. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

4.1. Особливості шапкових грибів

Більшість видів цих грибів - сапрофіти (розвиваються на перегнійному ґрунті, відмерлих рослинних залишках), та симбіонти. Вегетативне тіло складається з гіфів, що утворюють грибницю, розташовану в субстраті. В процесі розвитку на грибниці утворюються плодові тіла, які складаються з ніжки та шапки.

На нижньому боці шапки, від центру до периферії, у частини грибів розходяться пластинки, на яких розвиваються спори - такі гриби називаються пластинчастими (сироїжки, лисички). У деяких пластинчастих грибів є покривало-плівочка, що захищає пластинки (опеньки). У інших грибів нижня частина шапки має трубчасту форму - це трубчасті гриби. В трубчастих також дозрівають спори. Їх плодові тіла м'ясисті, швидко загнивають, легко пошкоджуються личинками комах, поїдаються слимаками. Зверху шапки, нитки гіфів забарвлені.

Розмножуються шапкові гриби спорами, вегетативно (частинками міцелію).

Ріст і розвиток грибів у лісі залежить від складу ґрунту, метеорологічних умов, утворення мікоризи.

Шапкові гриби зв'язані переважно з вищими рослинами, утворюючи мікоризу (підберезник з березою). Мікориза (грибокорінь) співжиття міцелію гриба з коренями вищих рослин. Явище відкрито у 1871 р Каменським.

Гриб допомагає рослині завоювати важкодоступні речовини гумусу, сприяє поглинанню елементів мінерального живлення, фіксують вільний азот і у сполуках передають рослинам, активує ферменти вищої рослини. Від вищої рослини гриб отримує органічні речовини, кисень, кореневі виділення, що сприяють проростанню спор. Мікориза не виявлена лише в осокових, хрестоцвітих і водяних рослин. Гриби можуть бути зв'язані з мохоподібними, а з водоростями утворюють лишайники.

Це цікаво !

Гриби є хижаками, деякі з них «  полюють « на живих червів - нематод, ногохвісток

В одній блідій поганці яду вистачить щоб вбити 3 -4 осіб

Майже на 90% гриб складається із води

Найбільший гриб – опеньок росте у Швейцарському нац. парку. Має 800 метрів в довжину і 500  метрів  в ширину  

 

 

4. 1 Гриби поділяють на їстівні та отруйні.

До їстівних належать: білий гриб, опеньки, лисички , підберезник, маслик,печериця.  

 

 

 

 

До отруйних та умовно їстівних належать: бліда поганка, мухомори, несправжні опеньки, несправжні лисички.

 

4.3 Лабораторна робота №17.

Виконайте завдання в підручнику, с 191.

V ПІДСУМКИ УРОКУ 

5.1 Спілкування  дітей у формі «Питання – відповідь»

5.2 Оцінка  навчальних досягнень учнів на уроці.

VІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

6.1 Опрацювати параграф  49.

6.2 Підготувати кросворди чи ребуси за темою «Гриби»

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
5 листопада 2018
Переглядів
817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку