Лабораторна робота №1 6 клас
Тема: Особливості відмінювання іменників, що вживаються тільки в множині
Незмінювані іменники
Мета: поглибити знання про іменник як самостійну частину мови, з’ясувати особливості незмінюваних іменників та особливості відмінювання іменників, що вживаються лише в множині.
Обладнання: підручникА.А.Ворон, В.А.Солопенко «Українська мова 6 клас», зошит, картки
Хід роботи
Доповніть втрачену інформацію в тексті:
А)Наука, що вивчає частини мови, називається__________________.
Б) Іменник – це ____________частина мови, що позначає_____________ і відповідає на питання_____ і _______.
В) Іменник має такі граматичні категорії:___числа(______і_____), ___ роди(____, ____,____,____), ___відмінків, ___ відміни.
Г) Незмінюваними називають іменники, які не змінюються за _______.
Записати словосполучення, визначити відмінки іменників, поставити їх у називний відмінок.
І група: побувати в Баку, читати меню, виїхати з депо, розповідав леді, пишатися кабальєро,спитати в Антоніо.
Висновок: до незмінюваних відносимо іменники _____________________________________.
ІІ група:додати словосполучення із чоловічим варіантом імені та прізвища, визначити відмінок іменників.
Лист для Зої Гайдай –
Зустріч з Марією Петрусенко –
Подарували Світлані Курило -
Висновок: до незмінюваних відносимо іменники ____________________________________.
ІІІ група: визначити відмінок іменників-абревіатур(складноскорочених слів)
Підійшли до АЗС(автозаправна станція), будували нову ГЕС (гідро-електро станція), запитали у МОН (міністерство освіти та науки).
Висновок: до незмінюваних відносимо іменники _____________________________________.
Висновки організувати у схему і записати в зошити:
Незмінювані іменники
3)
2)
Виконати вправу 161 за підручником: списати, розставити пропущені розділові знаки і закінчення прикметників
І група – 1,2,7 речення ІІ група – 3,4,7 речення ІІІ група – 5,6,7 речення
Виконати вправу 151: списати, підкреслити іменники, що вживаються лише у множині
І група – 1,2 речення ІІ група – 3,4 речення ІІІ група – 5,6 речення
Провідміняти іменники, виділити закінчення ( поставити іменники в род. відм., дав. відм., ор.відм)
І група – ЛЮДИ, ЗБОРИ, ДРОВА ІІ група – ГРОШІ, ХИТРОЩІ, ВОРОТА
ІІІ група – ГРАБЛІ, СІНИ, ЯСЛА
Висновок:див.таблицю стор 74-75
Виконати вправу 156 – відредагувати речення (3 три на вибір)
Ходити по залізничним коліям небезпечно. Підемо пасти гусенятів на пасовищі. Ми вивчали напам’ять вірш Івана Франко.