Урок вивчення нового матеріалу "Особливості відмінювання іменників, що вживаються тільки в множині. Незмінювані іменники"

Про матеріал
Урок у вигляді лабораторної роботи з мови дає можливість у цікавій формі ознайомити учнів зі складним матеріалом
Перегляд файлу

Лабораторна робота №1 6 клас

Тема: Особливості відмінювання іменників, що вживаються тільки в множині

         Незмінювані іменники

Мета: поглибити знання про іменник як самостійну частину мови, з’ясувати особливості незмінюваних іменників та особливості відмінювання іменників, що вживаються лише в множині.

Обладнання: підручникА.А.Ворон, В.А.Солопенко «Українська мова 6 клас», зошит, картки

Хід роботи

  1. Опорні знання

Доповніть втрачену інформацію в тексті:

А)Наука, що вивчає частини мови, називається__________________.

Б) Іменник – це ____________частина мови, що позначає_____________ і відповідає на питання_____ і _______.

В) Іменник має такі граматичні категорії:___числа(______і_____), ___ роди(____, ____,____,____), ___відмінків, ___ відміни.

Г) Незмінюваними називають іменники, які не змінюються за _______.

 

  1. Спостереження №1

Записати словосполучення, визначити відмінки іменників, поставити їх у називний відмінок.

І група: побувати в Баку, читати меню, виїхати з депо, розповідав леді, пишатися кабальєро,спитати в Антоніо.

Висновок: до незмінюваних відносимо іменники _____________________________________.

 

ІІ група:додати словосполучення із чоловічим варіантом імені та прізвища, визначити відмінок іменників.

Лист для Зої Гайдай –

Зустріч з Марією Петрусенко –

Подарували Світлані Курило -

Висновок: до незмінюваних відносимо іменники ____________________________________.

 

ІІІ група: визначити відмінок іменників-абревіатур(складноскорочених слів)

Підійшли до АЗС(автозаправна станція), будували нову ГЕС (гідро-електро станція), запитали у МОН (міністерство освіти та науки).

Висновок: до незмінюваних відносимо іменники _____________________________________.

 

Висновки організувати у схему і записати в зошити:

Незмінювані іменники

 

  1.  

    3)

 

   2)     

 

  1. big_78.jpg
    Практика №1 Правило – стор 76

 

            Виконати вправу 161 за підручником: списати, розставити пропущені розділові знаки і закінчення прикметників

              І група – 1,2,7 речення            ІІ група – 3,4,7 речення                      ІІІ група – 5,6,7 речення

big_78.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Спостереження №2

Виконати вправу 151: списати, підкреслити іменники, що вживаються лише у множині

І група – 1,2 речення       ІІ група – 3,4 речення         ІІІ група – 5,6 речення

big_74 (1).jpg 

 

 

 

 

  1. Дослідження №2

Провідміняти іменники, виділити закінчення ( поставити іменники в род. відм., дав. відм., ор.відм)

           І група – ЛЮДИ, ЗБОРИ, ДРОВА                                    ІІ група – ГРОШІ, ХИТРОЩІ, ВОРОТА  

ІІІ група – ГРАБЛІ, СІНИ, ЯСЛА

big_74.jpg
Висновок:див.таблицю стор 74-75 Учебник Українська мова 6 класс Ворон

 

 

  1. Практика№2

Виконати вправу 156 – відредагувати речення (3 три на вибір)

Ходити по залізничним коліям небезпечно. Підемо пасти гусенятів на пасовищі. Ми вивчали напамять вірш Івана Франко.

 

  1. Підведення підсумків
  • Дізнались…
  • Вивчили…
  • Закріпили …
  1. Домашнє завдання: вправа 162 (письмово), або 164, правила вивчити.
docx
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку