Урок, "Визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники- синоніми, прикметники-антоніми. Використання їх у зв’язних висловлюваннях. "

Про матеріал
Визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники- синоніми, прикметники-антоніми. Використання їх у зв’язних висловлюваннях. Вправляти учнів у визначенні роду і числа прикметників за іменниками. Збагачувати словниковий запас учнів.
Перегляд файлу

Конспект уроку

 з української мови

3 клас

 

Тема: Визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники-  

          синоніми, прикметники-антоніми. Використання їх у зв’язних  

          висловлюваннях.

Мета: Вправляти учнів у визначенні роду і числа прикметників за іменниками. 

           Збагачувати словниковий запас учнів.

 

І. Організація класу.

II. Актуалізація  знань .

1 .Каліграфічна хвилинка

П п пе рв цв ве ечк

первоцвіти весна сонечко брунька

 

2.     - Що означає прикметник?

  • На які питання відповідає?

      - З якою частиною мови пов'язаний?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Сприймання і   усвідомлення нового матеріалу.

1. Коментоване виконання (вправа 360).

— Поставте сполучення прикметників з іменниками в однині. Запишіть за зразком.

— Позначте закінчення, визначте рід.

— Як ви визначаєте рід прикметників? (За іменником, з яким він зв'язаний, і за  закінченням.)

— Які закінчення мають прикметники чоловічого роду? жіночого? Середнього?

 

2. Попрацюймо редакторами (за вправою 361).

— Прочитайте текст. З’ясуйте значення невідомих слів.

— Ще раз прочитайте і скажіть, який недолік ви помітили в тексті.

— Щоб не повторювати прикметник .жаркий, замініть його синонімами.

     (Жаркий — гарячий, спекотливий, спекотний, пекучий, палаючий, жагучий.)

     Фізкультхвилинка.

3. Творче списування (вправа 363).

— Доберіть антонімічну пару. Назвіть свої приклади.

IV. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.

1. Творчий словниковий диктант. Вчитель диктує прикметники, а учні підбирають і записують антоніми до них.

Гарячий (холодний), солодкий (кислий), щедрий (скупий), дешевий (дорогий), злий (добрий), низький (високий), близький (далекий), вузький (широкий), денний (нічний), брудний (чистий), веселий (сумний).

— Прочитайте записані слова, назвіть серед них ті, що викликають радісні почуття. Чому?

2. Вправи для самостійної роботи.

 

1) Прочитайте прислів’я. Підкресліть прикметники-антоніми. Випишіть словосполучення іменників з прикметниками в однині, визначте рід.

РОБОТА В ГРУПАХ:

І група:        • Краше терпіти велике лихо, ніж зробити мале.

ІІ група:       • Не кидай старих чобіт, поки не купиш нових.

ІІІ група:      • Добре слово будує, а зле — руйнує.

ІV група:      • Мала крапля великий камінь продовбає.

 

2) Зі слів кожного рядка запишіть речення. Визначте рід і число прикметників.

РОБОТА В  ПАРАХ:

• До, веде, вузька, річки, доріжка.

• Небу, хмарка, біла, по, пливе, блакитному.

• Миє, хвилях, у, верба, гілля, озера, прохолодних.

3)  Подивіться на малюнок проліска. Доберіть до кожної букви слова -

     прикметники, які  характеризують цю квітку.

                        П –                

Р   

                          О –                           

Л –

І 

С –

О –

К –

(оригінальний, пахучий, стрункий,  лагідний, красивий, ранній, іскристий особливий)

4)  Дібрати якнайбільше ознак до слів. Визнач рід прикметників.

РОБОТА В ГРУПАХ:

І група      Земля ─ ____________________________________________________  .

ІІ група     Струмок  ─ __________________________________________________.

ІІІ група    Сад ─ _______________________________________________________.

ІV група    Небо ─ ______________________________________________________.

 

 5)  Розподілити синоніми в порядку зростання ознаки:

Безстрашний, хоробрий, сміливий, сміливець.

Боязливий, несміливий, заяча душа, боягуз.

 

 

V. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 VІ.     Домашнє завдання.

 

 

 

 

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку