Ознайомити учнів із поняттям «власні іменники», «загальні іменники», спонукати до вживання у мовленні нових мовознавчих термінів; закріплювати навички написання власних іменників; розвивати мислення, пам'ять, мовленнєву компетентність, спостережливість; виховувати патріотичні почуття, інтерес до вивчення рідної мови.
Тема: Власні та загальні іменники. Велика буква у власних іменниках
Мета: Ознайомити учнів із поняттям «власні іменники», «загальні іменники», спонукати до вживання у мовленні нових мовознавчих термінів; закріплювати навички написання власних іменників; розвивати мислення, пам'ять, мовленнєву компетентність, спостережливість; виховувати патріотичні почуття, інтерес до вивчення рідної мови.
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, картки для роботи в парі, підручник « Українська мова 3 клас» (М.С. Вашуленко, О.І. Мельничайко, Н.А. Васильківська)
Тип уроку: засвоєння нових знань
Вид уроку: урок – комп’ютерна гра « Допоможемо Елзику»
Методи, технології: інтерактивна, мультимедійна, здоровязбережувальна ; методи : «Мікрофон», « Мозковий штурм», «Навчаючись - вчу» , «Бліц – опитування», робота в парах, робота в групах
Хід уроку
І. Організація класу
Щоб урок пройшов не марно
Треба сісти рівно й гарно.
І довкола озирнутись
І сусіду посміхнутись.
А щоб знання здобути
Треба уважним бути.
Метод « Мікрофон»
Хтось із великих людей зауважив, що все життя – це гра. Особливо це стосується вас дорогі діти. Під час гри ви не лише відпочиваєте, а й навчаєтесь. Тому у нас сьогодні не звичайний урок, а урок – комп’ютерна гра.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
У чарівній Комп’ютерній країні живуть Слова – Частини мови. Давайте пригадаємо їх імена. ( Іменник Прикметник, Дієслово, Прийменник, Сполучник). Мешкали вони у будиночках – файлах, жили у дружбі між собою. І так було завжди, аж поки не з’явився у Комп’ютерній країні злий Комп’ютерний Вірус.
І Компютер захворів. Знахабнів Вірус чинив у країні все, що йому заманеться: переставляв слова у реченнях, літери у словах, а то просто поїдав їх.
Щоб вилікувати Комп’ютер, нам треба виправити всі помилки, що утворилися з вини Комп’ютерного Віруса і виконати всі завдання Комп’ютера.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
За кожною партою сидить 1 учень ( І варіант) – «бережок» - залишається на місці, а другий учень ( ІІ варіант) – «річечка» - після виконаної роботи за сигналом учителя змінює місце. За 1 хвилину кожна дитина побуває в ролі вчителя й учня, поставивши своє запитання і відповівши на поставлене. Запитання містяться у «персональних комп’ютерах». Бали заносяться до спеціальної «оцінювальної дискети». За 1 правильну відповідь 1 бал.
Запитання до гри
Голуб, коридор, ведмідь, суниця, машина, учень, агроном, школа, абрикос.
Перевірка за комп’ютером.
Голуб, ведмідь, суниця, учень, агроном
неістот)
ІV. Повідомлення теми та мети уроку
V. Робота над новим матеріалом.
1. Хвилинка каліграфії
У Т Ш їн ар ев вч
Україна Тарас Шевченко
2.Метод « Мозкова атака»
- Що ви знаєте про Тараса Шевченка? ( поет, художник, кобзар, кріпак)
Гімнастика для очей
3.Робота над мовним матеріалом ( вправа 284, с. 120) .
Метод « Навчаючись -вчу»
- Прочитай текст.
- Що цікавого ви з нього дізналися?
- Спишіть текст. Підкресліть слова, що в середині речення записані з великої букви.
Перевірка за комп’ютером.
Канів, Дніпра, Тарас Григорович Шевченко,Чернечою, Тарасовою, Великому Кобзареві
Перевірка правильності вибору з за комп’ютером:
Фізкультхвилинка « Україно, ми твоя надія»
VІ. Узагальнення і систематизація знань
Робота в парах. (Робота на картках)
Виконайте завдання Комп’ютера. З’єднайте слова попарно.
космонавт Львів
заєць Мишко
місто Леонід Каденюк
ведмідь Вуханчик
Перевіряємо за комп’ютером.
Леонід Каденюк – перший український космонавт, який полетів у космос.
Випишіть із вправи власні іменники . Поставте до кожного з них питання (усно).
Перевірка за комп’ютером .
Древній, Дніпром, Кий, Щек, Хорив, Либідь, Бордичів, Поділ, Щекавицею, Хоривицею.
Робота в групах.
Повторити правила роботи в групах.
1 група записує назви міст;
2 група – назви річок;
3група – імена людей.
Перевірка робіт. Оголошення переможця.
VІІ. Підсумок уроку.
Метод « Бліц – опитування»
- Коли ми знайдемо помилки у правилах, то подолаємо Вірус.
Запис на слайді.
Діти, дуже дякую !
Вірус знищено.
Комп’ютер здоровий.
Ви – молодці!
Ваш друг Елзик.
VІІІ. Домашнє завдання
Вправа 287 , с. 122, правило с. 120 -121
1група – написати кілька словосполучень, що є загальними і власними іменниками;
2 група - написати кілька словосполучень, що є загальними і власними іменниками та скласти з ними речення.